ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση πωλήσεων – απολύσεις στη Volkswagen

Μπορεί να βρέθηκε στην Αθήνα για την παρουσίαση του νέου μοντέλου «καμπριολέ» Εοs, της Volkswagen, ο επικεφαλής του κλάδου αυτοκινήτων της εταιρείας, Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ, όμως το θετικό αυτό γεγονός δεν ήταν άμοιρο ειδήσεων που θα πρέπει να ανησυχήσουν μεγάλο αριθμό εργαζομένων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Δραστικά μέτρα

Οπως δήλωσε ο κ. Μπέρνχαρντ, οι πωλήσεις της Volkswagen σημείωσαν σημαντική αύξηση το πρώτο τετράμηνο φέτος, σε ποσοστό 14,5%, αλλά οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στη μονάδα της Παμπλόνα στην Ισπανία πιθανόν να απαιτήσουν τη λήψη «δραστικών μέτρων» στο συγκεκριμένο εργοστάσιο. Ο κ. Μπέρνχαρντ διευκρίνισε στους δημοσιογράφους ότι προς το παρόν δεν έχει συζητηθεί η πιθανότητα να κλείσει η εν λόγω μονάδα, συμπλήρωσε όμως ότι «η κατάσταση εκεί καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολη». Το στέλεχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πρόκειται να αποφασίσει εντός των επομένων ημερών για τη μεταφορά μέρους της παραγωγής του μοντέλου Polo από την Παμπλόνα στο εργοστάσιο της εταιρείας στις Βρυξέλλες, όπου κατασκευάζεται το μοντέλο της Golf. Η έμμεση αυτή απειλή, την οποία απηύθυνε ο κ. Μπέρνχαρντ από την Αθήνα στους εργάτες της Παμπλόνα συνδέει τις τύχες τους με εκείνη του εργοστασίου των Βρυξελλών, το οποίο όμως υπολειτουργεί και αναφέρεται συχνά ως υποψήφιο να κλείσει. Προηγουμένως, η διοίκηση της Volkswagen είχε ανακοινώσει στους συνδικαλιστές της Παμπλόνα ότι η παραγωγή του Polo θα μεταφέρονταν στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβα. Τα εργοστάσια της Volkswagen στην ανατολική Ευρώπη λειτουργούν με επιτυχία, ενώ οι εκεί εργαζόμενοι δεν προβάλουν μεγάλες απαιτήσεις αναφορικά με την παροχή εγγυήσεων για την απασχόλησή τους.

Ο ίδιος ανακοίνωσε, πάντως, ότι 1.200 εργαζόμενοι της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας θα «μείνουν άνεργοι» -όπως είπε χαρακτηριστικά- όταν θα μεταφερθεί και η παραγωγή του νέου Golf estate στο εξωτερικό. Η παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου πρόκειται να μεταφερθεί στο εργοστάσιο της Πουέμπλα στο Μεξικό.

Οπως δήλωσε ο ισχυρός εκπρόσωπος των εργαζομένων στις μονάδες της Volkswagen στη Γερμανία, Μπερντ Οστερλό, οι δηλώσεις αυτές του κ. Μπέρνχαρντ στην Αθήνα, σχετικώς με τους 1.200 εργαζομένους, οι οποίοι θα παραμείνουν «άνεργοι» έρχονται σε αντίθεση με τα σχέδια της διοίκησης της εταιρείας, η οποία πιέζει για την αύξηση των ωρών της εργάσιμης εβδομάδας στα γερμανικά εργοστάσιά της. Ο ίδιος εκτίμησε ότι η διοίκηση της εταιρείας δεν έχει καμία πρόθεση να βρει τρόπους να απασχοληθούν αυτοί, οι -σύντομα- άνεργοι, κάτι το οποίο άλλωστε δεν πρέπει να προκαλεί εντύπωση, δεδομένου ότι ο κ. Μπέρνχαρντ θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της Volkswagen κατά 20.000 έως το 2008.

Ανοδος μετοχής

Από την εταιρεία ανακοινώθηκε, πάντως, χθες ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων που φέρουν το εμπορικό σήμα Volkswagen αυξήθηκαν τον Απρίλιο κατά 10,9%, ανερχόμενες στα 281.000 οχήματα ενώ το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου οι εν λόγω πωλήσεις ήταν σημαντικά αυξημένες, κατά 14,5%, στα 1,08 εκατ. οχήματα. Η τιμή της μετοχής της Volkswagen έκλεισε χθες σημαντικά ενισχυμένη, σε ποσοστό 4,45% και πάνω από τα επίπεδα των 61 ευρώ. Ο κ. Μπέρνχαρντ εκτίμησε, πάντως, ότι η ζήτηση καινούργιων αυτοκινήτων στη Δ. Ευρώπη θα αρχίσει να χαρακτηρίζεται από στασιμότητα και ίσως ακόμη και να μειωθεί στη Γερμανία. Επιβεβαιώνοντας, τέλος, ότι η εταιρεία μελετά και το κλείσιμο μονάδων της παραγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στη Γερμανία, ο ίδιος ανέφερε ότι θα πρέπει να καταλήξουν με τους εργαζομένους και μέχρι το τέλος του 2006, σε μέτρα αναδιάρθρωσής τους – εάν θέλουν να επιβιώσουν οι μονάδες αυτές.