Πάνω από 1 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη αναμένει ο όμιλος Vinci φέτος

Πάνω από 1 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη αναμένει ο όμιλος Vinci φέτος

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθαρά κέρδη άνω του 1 δισ. ευρώ αναμένει για φέτος ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος παγκοσμίως, Vinci, ο οποίος διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να παίζει ενεργό ρόλο στην ενοποίηση του κλάδου. Οπως τόνισε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του γαλλικού ομίλου, Αντουάν Ζακαριά, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων, η Vinci δεν θα επαναπαυθεί στις δάφνες της τώρα που απέκτησε την ομοεθνή της εταιρεία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων ASF. Αντιθέτως, θα πρέπει «να ανεβάσει τον πήχυ και να αναλάβει νέες προκλήσεις για το μέλλον».

Σύμφωνα με τον κ. Ζακαριά, οι πωλήσεις του ομίλου θα υπερβούν με άνεση τα 25 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη του θα διαμορφωθούν άνω του 1 δισ. ευρώ. Τα κέρδη ανά μετοχή θα αυξηθούν περισσότερο από 20%, παρά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς της ASF. Υπενθυμίζεται ότι, πέρυσι, η Vinci παρουσίασε κέρδη ύψους 871 εκατ. ευρώ, επί πωλήσεων που έφθασαν τα 21,5 δισ. ευρώ.

Ο όμιλος προειδοποίησε, πάντως, ότι παραμένει επιφυλακτικός σε ό,τι αφορά μελλοντική ανάμειξή του σε συμφωνία αναδιάρθρωσης για την υπερχρεωμένη Eurotunnel, τη γαλλοβρετανική εταιρεία διαχείρισης της σήραγγας της Μάγχης. Η εταιρεία ανακοίνωσε προσφάτως ότι διεξάγει συνομιλίες με την αμερικανική επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs και την αυστραλιανή Macquarie, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την αναδιάρθρωση των χρεών της, που ανέρχονται στα 6 δισ. στερλίνες (11,3 δισ. δολάρια). Η Vinci αποκάλυψε ότι οι τράπεζες επικοινώνησαν μαζί της για να διαπιστώσουν αν προτίθεται να αναλάβει ρόλο στη διαχείριση της σήραγγας. Σύμφωνα με τον κ. Ζακαριά, «αν οι συνομιλίες οδηγήσουν κάπου, αυτό σημαίνει προφανώς ότι θα αναμειχθούμε στη διαχείριση της Eurotunnel. Αν χρειαστεί, δεν θα επενδύσουμε περισσότερα από μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».

Η Vinci συγκαταλέγεται στους υποψήφιους αγοραστές της ευρωπαϊκής μηχανοκατασκευαστικής AMEC SPIE. Μια εξαγορά που «είναι μόνο το πρώτο βήμα στον δρόμο προς τα πάνω». Παρότι η συμφωνία με την ASF κατέστησε τη Vinci υπ’ αριθμόν 1 ανάδοχο της Ευρώπης στις μεταφορές, τη θέση αυτή μπορεί ξανά να απολέσει αν η ισπανική Abertis εξαγοράσει την ιταλική Autostrade. Ο όμιλος συνεχίζει, πάντως, να αναζητεί ευκαιρίες, που μάλλον είναι πολλές στον κλάδο: είναι χαρακτηριστικό το ενδιαφέρον της ισπανικής Sacyr Vallehermoso για την Eiffage, η συμφωνία της γαλλικής Bouygues για το κρατικό μερίδιο 21% στην Alstom και το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν γενικότερα εταιρείες επένδυσης ιδιωτικών κεφαλαίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή