Με αύξηση μερισμάτων επιχειρεί η ΒΑΑ να αποτρέψει τα σχέδια εξαγοράς της

Με αύξηση μερισμάτων επιχειρεί η ΒΑΑ να αποτρέψει τα σχέδια εξαγοράς της

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε δελεαστικές για τους μετόχους της προτάσεις, προκειμένου να μη μεταβληθεί η μετοχική της σύνθεση, προέβη χθες η εταιρεία διαχείρισης των μεγαλύτερων αεροδρομίων της Βρετανίας, ΒΑΑ. Οι προτάσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν μετά την έγκριση εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της πρότασης εξαγοράς της BAA από κοινοπραξία της οποίας ηγείται ο ισπανικός κατασκευαστικός όμιλος Ferrovial. Η πρόταση αυτή είναι αξίας 8,75 δισ. στερλινών. Αποτιμώντας τις συνολικές δραστηριότητες της BAA στα 10 δισ. στερλίνες και άνω, η διοίκησή της πρότεινε χθες αύξηση μερίσματος κατά 40% για το οικονομικό έτος 2006-07 και κατά 7% για το επόμενο όπως και την επαναγορά μετοχών αξίας 750 εκατομμυρίων στερλινών.

Κατά τις εκτιμήσεις της διοίκησης, η αξία της BAA υπερβαίνει τις 940 πένες ανά μετοχή έναντι 810 που προσέφερε η Ferrovial στις 7 Απριλίου. Στα επιχειρήματα της BAA περιλαμβάνονται οι μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, αναφέροντας τον τριπλασιασμό σχεδόν του μεγέθους των εκτός Λονδίνου δραστηριοτήτων της μετά την εξαγορά του αεροδρομίου της Βουδαπέστης. Σημειωτέον ότι στην τιμή των 950 πενών ανά μετοχή δεν συμπεριλαμβάνονται υπεραξίες για την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της BAA, η οποία είναι η κορυφαία εταιρεία διαχείρισης αερολιμένων του κόσμου. Επιπροσθέτως, επισημαίνεται πως η BAA, η οποία διαχειρίζεται μεταξύ άλλων τα αεροδρόμια του Χίθροου, του Στάνσετ και του Γκάτγουικ, αποτελεί τη μοναδική εταιρεία, κάτοχο μεγάλων έργων υποδομών, που περιλαμβάνεται στον δείκτη FTSE-100 του Λονδίνου.

Στο μεταξύ, η βρετανική επιτροπή ανταγωνισμού Office of Fair Trading (OFT) ανακοίνωσε χθες ότι σκοπεύει να επανεξετάσει τη δομή της εγχώριας αγοράς αερολιμένων. «Πιστεύουμε ότι η έρευνα από την OFT αυξάνει σημαντικά τους κινδύνους για μια εξαγορά της BAA», σχολίασε ο αναλυτής Αντι Μέρφι της Panmure Gordon, ενώ η τιμή της μετοχής της υποχωρούσε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης σε ποσοστό 4,8%. Ωστόσο, η OFT τόνισε πως η ανακοίνωση των προθέσεών της πραγματοποιήθηκε εντελώς συμπτωματικά, την ίδια ημέρα που η BAA αποφάσισε να δημοσιοποιήσει τη δική της «αμυντική πολιτική» ως προς την πρόταση της Ferrovial.

O επικεφαλής της OFT Τζον Φίνγκλετον δήλωσε πως «η BAA ελέγχει και διαχειρίζεται αεροδρόμια που εξυπηρετούν το 63% των επιβατών που ταξιδεύουν από και προς τη Βρετανία, με το 86% των δρομολογίων με προορισμό τη Σκωτία να πραγματοποιούνται μέσω των αεροδρομίων της», αιτιολογώντας έτσι την απόφασή της. Σημειωτέον ότι ο κύκλος εργασιών της BAA ανήλθε το οικονομικό έτος 2005-06 στις 1,7 δισ. στερλίνες, ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 660 εκατομμύρια στερλίνες, όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα της OFT.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή