«Οχι» της ΒΑΑ στην αξίας 18,1 δισ. δολ. προσφορά της ισπανικής Ferrovial

«Οχι» της ΒΑΑ στην αξίας 18,1 δισ. δολ. προσφορά της ισπανικής Ferrovial

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απέρριψε η British Airports Association (BAA), ήτοι η κορυφαία εταιρεία διαχείρισης αερολιμένων του κόσμου, τη νέα πρόταση που κατέθεσε ο δεύτερος μεγαλύτερος ισπανικός κατασκευαστικός όμιλος Grupo Ferrovial για την εξαγορά της, ύψους 9,73 δισ. στερλίνων ή 18,1 δισ. δολαρίων, χαρακτηρίζοντάς την ως υποδεέστερη της αξίας των περιουσιακών στοιχείων της. H Ferrovial προσφέρει 900 πένες σε μετρητά για κάθε μετοχή της BAA έναντι της αρχικής πρότασης των 810 πενών, ενώ περιλαμβάνεται και προσφορά για τα μετατρέψιμα σε μετοχές ομόλογα του βρετανικού κολοσσού.

Η διοίκηση της Ferrovial θεωρεί πως «δεν είναι αξιόπιστη» η τιμή των 940 πενών ανά μετοχή που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα από την BAA, τονίζοντας ότι «είναι απογοητευμένη που η BAA επέλεξε να απορρίψει αυτές τις προσφορές δίχως περαιτέρω συζητήσεις». H BAA είχε απορρίψει την προηγούμενη πρόταση της Ferrovial, ύψους 8,75 δισ. στερλινών, υποστηρίζοντας ότι η αξία της υπερβαίνει τις 10 δισ. στερλίνες. Πάντως, η νέα πρόταση της Ferrovial είναι κατά 41% υψηλότερη της μέσης τιμής της μετοχής της BAA, έτσι όπως προκύπτει στο διάστημα των 30 ημερών που έληξε στις 6 Φεβρουαρίου, δηλαδή μια ημέρα πριν κυκλοφορήσουν σενάρια για το ενδεχόμενο εξαγοράς της. Αν και η τιμή της μετοχής της BAA άγγιξε χθες τις 880 πένες, παραμένει αρκετά χαμηλότερη των 900 πενών.

Βάσει της βρετανικής νομοθεσίας, η Ferrovial είχε προθεσμία μέχρι τις 5 Ιουνίου για να αυξήσει την προσφορά της, ενώ οι μέτοχοι της BAA έχουν το χρονικό περιθώριο 20 ημερών για να λάβουν την τελική απόφαση και, επομένως, να απαντήσουν στην κοινοπραξία του ισπανικού ομίλου, στην οποία συμπεριλαμβάνεται το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων του Κεμπέκ και η GIC Special Investments Pte Ltd. της Σιγκαπούρης. H Schroder Investment Management και η Scottish Windows που είναι από τους μεγαλύτερους μετόχους της BAA δεν σχολίασαν τις τελευταίες εξελίξεις.

Η νέα πρόταση της Ferrovial ανακοινώθηκε μία εβδομάδα μετά την απόφαση της βρετανικής υπηρεσίας OFT (Office of Fair Trading) να διεξάγει έρευνα για την εγχώρια αγορά αεροδρομίων. H BAA ελέγχει επτά αεροδρόμια στη χώρα, κατέχοντας μια ηγετική θέση που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω μετά τη δημιουργία νέου τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο του Χίθροου μέχρι το 2008 και διαδρόμου απογειώσεων και προσγειώσεων στο αεροδρόμιο του Στάνσετ μέχρι το 2013. Μια αρνητική για την BAA έκβαση της έρευνας μπορεί να οδηγήσει σε αναφορά της συμπεριφοράς της ενώπιον της επιτροπής ανταγωνισμού της χώρας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή