ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

GM: Νέα πώληση μετοχών από Κερκόριαν

Σε δεύτερη πώληση σε διάστημα ολίγων ημερών, πακέτου μετοχών της General Motors προέβη χθες ο μέχρι προ ημερών σημαντικότερος μέτοχος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Κερκ Κερκόριαν, όπως ανακοινώθηκε επισήμως από την εταιρεία του, Tracinda Corp., προς την Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Σύμφωνα με την επίσημη αυτή ανακοίνωση, η Tracinda έκλεισε ιδιωτική συμφωνία για την πώληση 14 εκατομμυρίων μετοχών της General Motors, στην τιμή των 28,75 δολαρίων εκάστη, με αποτέλεσμα τη μείωση της συμμετοχής του μεγαλοεπιχειρηματία, Κερκ Κερκόριαν, στο 4,95 του μετοχικού κεφαλαίου της, ήτοι στο ήμισυ του ποσοστού, το οποίο ήλεγχε στις αρχές του έτους.

Ωστόσο, πηγές των αγορών εκτιμούσαν χθες ότι ο κ. Κερκόριαν πιθανόν να αποσύρθηκε εντελώς από την προβληματικη αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ σε δημοσίευμα της Wall Street Journal, ανώνυμη πηγή επιβεβαιώνει ότι ο δισεκατομμυριούχος των «ισχυρών απόψεων» πώλησε το σύνολο των 28 εκατομμυρίων μετοχών της GM που παρέμεναν υπό τον έλεγχό του. Το βράδυ της Πέμπτης, η τιμή της μετοχής της αυτοκινητοβιομηχανίας έκλεισε στη Νέα Υόρκη στα 29,23 δολάρια, υποχωρώντας κατά 27 σεντς, ήτοι κατά 0,90%.

Την περασμένη Πέμπτη, η εταιρεία του κ. Κερκόριαν είχε ανακοινώσει την πώληση του πρώτου πακέτου μετοχών, αποτελούμενου επίσης από 14 εκατομμύρια μετοχές, στην τοιμή των 33 δολαρίων ανά μετοχή. Η χθεσινή τιμή πώλησης, των 28,75 δολαρίων, ήταν κατώτερη εκείνης κατά το κλείσιμο της αγοράς το βράδυ της Πέμπτης, και σαφώς πολύ μειωμένη συγκριτικά με εκείνην των 33 δολαρίων της περασμένης Πέμπτης.

Η περιγραφή του κ. Κερκόριαν ως ανθρώπου με ισχυρές απόψεις, συνδέεται στη συγκεκριμένη περίπτωση με κρίσεις, που τον θέλουν να υποχωρεί από τη General Motors, «διότι εκεί τα ήθελε όλα ή τίποτα…». Και, με το «όλα» αυτό οι επικριτές του δισεκατομμυριούχου εννοούν ότι ήθελε να τοποθετηθεί διοικητικό συμβούλιο, το οποίο θα ήταν απολύτως της αρεσκείας του. Αντιθέτως, πιο φιλικά κείμενοι σε αυτόν σχολιαστές, υποστηρίζουν ότι δεν ήταν απλώς δυσαρεστημένος λόγω των τεραστίων ζημιών της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και ότι απογοητεύθηκε όταν δεν προχώρησε η – κάποιου είδους – συνεργασία, που ίσως να έφθανε και στη συγχώνευση, ανάμεσα στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και τη Nissan-Renault. Από τη GM ανακοινώθηκε πάντως ότι «η εταιρεία δεν συνηθίζει να κάνει υποθέσεις για το τι σημαίνουν ή μπορεί να κρύβουν οι ενέργειες των μετόχων της…».