ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ενδιαφέρον στα Capesize σε Ατλαντικό

Σταδιακή βελτίωση παρουσιάζει η αγορά των ξηρού φορτίου πλοίων ιδιαίτερα στην πλευρά του Ατλαντικού. Η υποτονικότητα της περασμένης εβδομάδας δείχνει να ισορροπεί με την έναρξη της νέας.

Διάχυτη είναι η διαπίστωση ότι τουλάχιστον για τα Capesize η αγορά του Ατλαντικού εμφανίζεται θετικότερη, με αρκετά νέα φορτία και ενδιαφέρον για ναυλώσεις μικρής χρονικής διάρκειας.

Στην πλευρά του Ειρηνικού, η ζήτηση τονάζ εμφανίζεται περιορισμένη με λιγοστά πλοία υπό έρμα αλλά και ταυτόχρονα μικρή είσοδο φορτίων.

Η SANKO με παράδοση Ρότερνταμ 30-31 Δεκεμβρίου και για χρονική διάρκεια 1 έτους ναύλωσε το M/V «ANANGEL FORTUNE» 174.333 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2005, στα 61.000 δολ. την ημέρα, ενώ η STX PAN OCEAN ναύλωσε το M/V «PANTELIS SP» 169.833 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1999, με παράδοση 1 – 5 Ιανουαρίου Γερμανία μέσω Βραζιλίας και επαναπαράδοση Απω Ανατολή στα 74.000 δολάρια την ημέρα.

Στα Πάναμαξ η αγορά τους παρουσιάζεται υποτονικότερη.

Στον Ατλαντικό διατηρείται η απουσία φορτίων με πλοιοκτήτες να επιδιώκουν ναυλώσεις 35.000 δολαρίων την ημέρα τόσο στα κυκλικά ταξίδια της περιοχής όσο και στα προορισμού Απω Ανατολή με μικρή επιτυχία.

Στην Απω Ανατολή το ενδιαφέρον για ναυλώσεις χρονικής διάρκειας συνεχίζεται, ενώ τα ταξίδια της περιοχής ναυλώνονται σε συγκριτικά χαμηλότερα από τα προηγούμενα επίπεδα.

Η CARGILL με παράδοση τέλη Δεκεμβρίου Κίνα και για χρονική διάρκεια 2-3 μηνών ναύλωσε το M/V «TAI PROMOTION» 77.834 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2004, στα 36.500 δολάρια την ημέρα, ενώ το M/V «ZAGORA» 73.435 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2001, με παράδοση Κίνα επίσης τέλη Δεκεμβρίου και για χρονική διάρκεια 2-4 μηνών ναυλώθηκε στα 36.000 δολάρια την ημέρα.

Η COSCO TIANJIN με παράδοση Κίνα τέλη Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Ταϊβάν ναύλωσε το M/V «MARIA G. O» 74.364 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2005, στα 33.000 δολάρια την ημέρα.

Στον Ατλαντικό, η CLIPPER με παράδοση Γερμανία 14-16 Δεκεμβρίου μέσω Νορβηγίας και επαναπαράδοση Αγγλία ναύλωσε το M/V «CEMTEX PIONEER» 77.598 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2004, στα 36.750 δολάρια την ημέρα, ενώ η CARGILL με παράδοση Αργεντινή 23-25 Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Βόρεια Ευρώπη – Μεσόγειο ναύλωσε το M/V «NORTH PRINCE» 75.542 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1999, στα 33,00 δολάρια την ημέρα και 825.000 δολάρια αμοιβή ταξιδίου υπό έρμα.

Η PERSEVERANZA με παράδοση Βραζιλία 20-30 Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Βόρεια Ευρώπη ναύλωσε το M/V «RUBIN POWER» 72.326 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1996, στα 32.000 δολάρια την ημέρα και 650.000 δολάρια αμοιβή ταξιδίου υπό έρμα.

Στα αμέσως μικρότερα μεγέθη Supramax / Handy η αγορά του Κόλπου Αμερικής παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον με αρκετούς ναυλωτές σε αναζήτηση πλοίων για άμεσες ημερομηνίες φόρτωσης.