Qantas: αλλάζει χέρια η εταιρεία–σύμβολο της Αυστραλίας

Qantas: αλλάζει χέρια η εταιρεία–σύμβολο της Αυστραλίας

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε περιόδους ανακατατάξεων και έντονου προβληματισμού για το μέλλον των αερομεταφορών η εταιρεία-σύμβολο της Αυστραλίας, η ιστορική Qantas, αλλάζει ιδιοκτησιακό καθεστώς. Η κοινοπραξία ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων Airline Partners Australia με επικεφαλής την αυστραλιανή τράπεζα Μacquarie Bank και την αμερικανική Texas Pacific προσέφερε 8,7 δισ. δολάρια για να την αποκτήσει.

Ειδικότερα, σε πρώτη φάση πρότεινε 5,50 δολάρια Αυστραλίας ανά μετοχή, αλλά γρήγορα επανήλθε με 5,60 δολάρια. Η συγκεκριμένη πρόταση μεταφράζεται σε μια προσαύξηση 33% επί της τιμής της μετοχής της Qantas στις αρχές Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησε η όλη φημολογία περί εξαγοράς της.

Χαρακτηριστικά επισήμανε o γενικός διευθυντής της Ενωσης Αερομεταφορέων Ασίας – Ειρηνικού, Αντριου Χέρντμαν: «Το ότι μια κοινοπραξία είναι πρόθυμη να υποβάλει τέτοια προσφορά, σαφώς και δηλώνει αισιοδοξία για τον κλάδο εν γένει». Ωστόσο, δεν αναμένεται η κινητικότητα πέριξ της Qantas να προκαλέσει ανάλογες πρωτοβουλίες τουλάχιστον στην ευρύτερη περιφέρεια Ασίας – Ειρηνικού.

Ο αερομεταφορέας, απόλυτα ταυτισμένος με την Αυστραλία και τις ιδιαιτερότητές της, λειτουργεί ως μια 100% δημόσια εταιρεία, απολαμβάνει ένα σχεδόν μονοπωλιακό καθεστώς στην εγχώρια αγορά της και αποτελεί δέλεαρ για τους αγοραστές της. Πάντως, όσο κι αν η κυβέρνηση ασχολήθηκε με την πώληση της Qantas και πολλά ερωτήματα ανέκυψαν σχετικά με την απώλεια της «εθνικής της ταυτότητας», δεν υπήρξε καμία πολιτική ανάμειξη. Η δε κοινοπραξία, η οποία πρόκειται να αγοράσει την εταιρεία, διακήρυξε ότι ως επί το πλείστον θα εξακολουθήσει η Qantas να είναι αυστραλιανής ιδιοκτησίας· υπάρχει πρόβλεψη ότι η μεμονωμένη συμμετοχή σε αυτήν δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 25% το ανώτατο.

Ο επικεφαλής της Τζοφ Ντίξον, ο οποίος θα παραμείνει στη θέση του και με τα νέα δεδομένα, δήλωσε ότι ο αερομεταφορέας δεν πρόκειται να διαιρεθεί σε επιμέρους τεμάχια και ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας δεν θεωρούνται αναπόφευκτες.

Στη Γηραιά Ηπειρο, πάντως, η επί σειρά ετών ζημιογόνος αεροπορική εταιρεία Alitalia δημιουργεί πονοκέφαλο στην ιταλική κυβέρνηση. Προσφάτως, είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να πωλήσει το 30%, που διατηρεί σε αυτήν, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει σχέδιο εξυγίανσης και αναδιοργάνωσής της. Η προσέγγιση με τον γαλλο-ολλανδικό αερομεταφορέα της Air France – KLM δεν απέδωσε, αλλά υπάρχει το ενδεχόμενο να αγοράσει μερίδιο στον αερομεταφορέα Ιταλός επιχειρηματίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή