Αναθερμαίνονται οι αγοραπωλησίες δεξαμενοπλοίων και ξηρού φορτίου

Αναθερμαίνονται οι αγοραπωλησίες δεξαμενοπλοίων και ξηρού φορτίου

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επαναδραστηριοποιούνται οι αγορές δεξαμενοπλοίων και ξηρού φορτίου. Ιδιαίτερα η αγορά των δεξαμενοπλοίων παρουσιάζεται κινητικότερη με αρκετούς νέους αγοραστές σε συγκριτικά υψηλότερες τιμές.

Οι ναυλώσεις χρονικών περιόδων καθώς και οι τιμές μεταχειρισμένων συνεχίζουν να εκπλήσσουν αν και οι ναύλοι ταξιδίων κινούνται πτωτικά.

Οι χρονοναυλώσεις 5ετούς διάρκειας με παραδόσεις 2008 και 2009 στα CAPESIZE εξακολουθούν να εξασφαλίζουν επίπεδα της τάξης των 45.000 δολ. ημερησίως, ενώ Πάναμαξ ναυπήγησης 1995 εξασφαλίζουν τιμές ύψους 46 εκατ. δολ.

Ενδιαφέρουσες οι πωλήσεις του CAPESIZE M/V ZORBAS 165.055 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1996, ναυπηγείου GDYNIA σε Κινέζους αγοραστές στα 86 εκατ. δολ. και του Πάναμαξ M/T ANANGEL GALINI 74.362 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2002, ναυπηγείου DAEWOO σε Ελληνες αγοραστές στα 56,5 εκατ. δολ.

Οσον αφορά τα δεξαμενόπλοια σε τιμές ελάχιστα υψηλότερες, ο αριθμός των πωληθέντων πλοίων είναι συγκριτικά αυξημένος με αρκετές νέες πωλήσεις μάλιστα να έπονται. Η απραξία των προηγούμενων 6 μηνών δείχνει να παρέρχεται έχοντας διαπιστώσεις η αγορά ότι οι τιμές δεν δείχνουν να υποχωρούν.

ΒΞηρού φορτίου. To Μ/V DERTILIA 172.632 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1997, πωλήθηκε στα 50 εκατ. δολ. ενώ το M/V GOLDEN GLORY 65.652 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1990, πωλήθηκε στα 30 εκατ. δολ.

Τo M/V TSUNEISHI CEBU 58.500 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2010 λέγεται ότι πωλήθηκε στην BOCIMAR χωρίς να έχουν γίνει γνωστές περαιτέρω λεπτομέρειες ενώ το Μ/V NANTOR 48.911 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 2001, λέγεται ότι αγοράστηκε από Ελληνες στα 45 εκατ. δολ.

Νοτιοκορεάτες αγόρασαν το M/V PIONEER 28.399 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1997, στα 32,5 εκατ. δολ. ενώ το M/V ST. GEORGIJ 25.407 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1984, πωλήθηκε στα 12,5 εκατ. δολ.

– Δεξαμενόπλοια. Το M/T RICH DUCHESS 81,282 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1986, πωλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στα 13,25 εκατ. δολ. ενώ το M/T REGENT 81.279 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1986, πωλήθηκε στα 13 εκατ. δολ.

Σε Γερμανούς λέγεται ότι πωλήθηκε το M/T SPP TONGYEONG 50.100 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2008, στα 51,5 εκατ. δολ. ενώ το M/T ST. CLEMENS 47.131 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2000, λέγεται ότι πωλήθηκε στα 38,5 εκατ. δολ.

– Νεότευκτα. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα τελευταία νέα όσον αφορά τις νέες θέσεις ναυπήγησης πλοίων CΑΡΕSΙΖΕ.

Η HYUNDAI λέγεται ότι διαπραγματεύεται με παράδοση μέσα 2009 στα 89 εκατ. δολ. ενώ η DAEWOO βολιδοσκοπεί πελάτες της για παράδοση αρχές του 2009 στην υψηλή τιμή των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η ζήτηση καθώς και οι συζητήσεις για αγορές Πάναμαξ εξακολουθούν να υφίστανται χωρίς να έχουν γίνει γνωστές περαιτέρω λεπτομέρειες.

– Διαλύσεις. Η αγορά συνεχίζει να εκπλήσσει με προσφορές υψηλών τιμών σε περιορισμένο αριθμό προς διάλυση πλοίων.

Δεξαμενόπλοιο τύπου AFRAMAX εξασφάλισε με παράδοση Μπαγκλαντές 520 δολ. τον τόνο.

Συγκριτικά υψηλές τιμές προσφέρουν και οι Ινδοί διαλυτές. Το M/T AL MAHAD 48.882 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1982, καθώς και το M/T AL SAFANIYA 48.582 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1982, πωλήθηκαν στα 480 δολ. τον τόνο έκαστο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή