Ευκαιρίες και κίνδυνοι στην αγορά μεταχειρισμένων

Ευκαιρίες και κίνδυνοι στην αγορά μεταχειρισμένων

47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τελευταία χρονιά η ναυλαγορά παρουσιάζεται σταδιακά βελτιούμενη -εκτός μικρών χρονικών εξαιρέσεων- ενώ σημαντικά ανοδικά κινούνται από το 2002 και οι τιμές των πλοίων.

Τον Νοέμβριο του 2002 συγκεκριμένα οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων πλοίων από 0,5 δισεκατομμύρια δολάρια τον μήνα έφθασαν τα 3,6 δισ. δολ. τον μήνα, αύξηση οφειλόμενη όχι τόσο στη διαφορά του αριθμού πωλήσεων όσο κυρίως στην αύξηση της τιμής των πλοίων.

Κατά τη διάρκεια της ανόδου των τιμών μάλιστα, η μέση τιμή αγοράς από 6 εκ. δολ. τον Σεπτέμβριο του 2002 έφθασε τα 24,6 εκ. δολ. τον Απρίλιο του 2007.

Δεν θα πρέπει βέβαια να αγνοούμε ότι μόνο το 6% του συνόλου του στόλου πωλείται ετησίως αν και στην πάροδο των χρόνων αρκετά πλοία «πέρασαν» από πλοιοκτήτη σε πλοιοκτήτη, αφήνοντας ένα σημαντικό έσοδο στον εκάστοτε πωλητή.

Το ερώτημα πάντως παραμένει, πότε το υπερβολικά υψηλού κόστους πλοίο μένει στα χέρια του τελευταίου θυμίζοντας το γνωστό παιχνίδι της αποσυρόμενης καρέκλας με τον τελευταίο όρθιο να χάνει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή