Η απόσυρση των δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος

Η απόσυρση των δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πρόσφατη απογραφή πιστοποιεί ότι 151 μονού τοιχώματος VLCC’s εξακολουθούν να διατίθενται στην αγορά προς εκμετάλλευση. Σύμφωνα με τους τελευταίους διεθνείς κανονισμούς τα δεξαμενόπλοια αυτά θα πρέπει να αποσυρθούν σταδιακά έως το 2010 αναλόγως του χρόνου ναυπήγησής τους.

Οι κανονισμοί ομιλούν για αποσύρσεις ακόμη και ναυπηγήσεων μεταγενέστερων του 1982 θέτοντας ως τελικό χρονικό όριο το έτος 2010. Αφήνοντας και προϋποθέσεις για περαιτέρω εκμετάλλευση, όχι όμως πέραν της συμπλήρωσης 25ετίας από την ημερομηνία παράδοσης ή του έτους 2015, οποιασδήποτε ημερομηνία προηγείται.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, 4 VLCC’s πρόκειται να αποσυρθούν έως το 2009, ενώ άλλα 19 επιπλέον αναμένεται να αποσυρθούν είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω απόφασης κράτους (σημαίας) περί μη εκμετάλλευσής τους πέραν του 2010. Τα υπόλοιπα αναμένεται να συνεχίσουν να υφίστανται στην αγορά και πέραν του 2010, με τους πλοιοκτήτες να αποφασίζουν για τον χρόνο απόσυρσης έχοντας ως γνώμονα προφανώς το ύψος και τη διακύμανση των ναύλων με εναλλακτικές λύσεις την τροποποίησή τους σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων ή τη διατήρηση εκμετάλλευσής τους με βασική προϋπόθεση την επιτυχή διαδικασία των ιδιαίτερα δαπανηρών επιθεωρήσεων της 3ης και 4ης περιόδου.

Τουλάχιστον 8 μονού τοιχώματος VLCC’s πωλήθηκαν το περασμένο έτος προς μετατροπή σε πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων επενδύοντας στην αγορά των ξηρού φορτίου πλοίων, ενώ αρκετά ναυπήγησης δεκαετίας ’90 πωλήθηκαν με τον ίδιο σκοπό.

Με την προϋπόθεση ότι το έξοδο μετατροπής ανέρχεται στα 25 εκατ. δολ. (πλοίο 280.000 τόνων dwt έτους ναυπήγησης 1992) σε βάθος 15ετίας και ετήσιο τόκο 6,5% υπολογίζεται περίπου απόσβεση 7.200 δολ. την ημέρα, ήτοι 17.000 δολ. ημερησίως υπολογίζοντας και έξοδα εκμετάλλευσης, καθιστώντας το εγχείρημα ιδιαίτερα επικερδές συγκρίνοντας τις πολυετείς χρονοναυλώσεις ύψους 40.000 δολ. την ημέρα.

Η μετατροπή των WET σε DRY αναμένεται να παραμείνει επικερδής εναλλακτική λύση, αν και το συγκεκριμένο πλοίο δεν θα απολαμβάνει το υψηλότερο των αποδόσεων αποτελώντας τη δεύτερη επιλογή λόγω μετατροπής.

Οι επιθεωρήσεις διεξάγονται κάθε 5 έτη και είναι ιδιαίτερα δαπανηρές και χρονοβόρες στα 15ετίας δεξαμενόπλοια. Το 60% των μονού τοιχώματος VLCC’s έχουν 15ετή ή 20ετή εκμετάλλευση με οφειλόμενη την 3η ή 4η επιθεώρηση ενώ εκ των 17 προς έξοδο το έτος 2010, 10 πρόκειται να επιθεωρηθούν το 2007 καθιστώντας προφανώς αντιοικονομική την 3η περαιτέρω εκμετάλλευσή τους.

Από τα 130 VLCC’s τα οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμα προς εκμετάλλευση πέραν του 2010, 81 (62%) πρόκειται να επιθεωρηθούν για 15ετή ή 20ετή επιθεώρηση έως το 2010 και 22 (17%) το 2010, με το έξοδο αποκατάστασης να επηρεάζει πρωτίστως την απόφαση των πλοιοκτητών για περαιτέρω εκμετάλλευση. Με διαφορετική προσέγγιση μόνο 86 από το σύνολο των 151 VLCC’s έχουν δυνατότητα εκμετάλλευσης έως το 2015 με 48 (56%) να δεσμεύονται για την 15ετή επιθεώρηση μεταξύ του 2007- 2009 και κατά συνέπεια την 20ετή μεταξύ 2012-2014.

Καταλήγοντας ελάχιστα θα απομένουν προς απόσυρση του 2015, ενώ σύμφωνα με τις παραγγελίες, 120 πλοία αναμένεται να παραδοθούν την περίοδο 2007-2009.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή