Η Ρώμη ιδιωτικοποιεί και τον όμιλο Fincantieri

Η Ρώμη ιδιωτικοποιεί και τον όμιλο Fincantieri

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΡΩΜΗ. Σε μία νέα ιδιωτικοποίηση αποδύεται η κυβέρνηση της Ιταλίας, ενόσω παράλληλα προσπαθεί να ολοκληρώσει την πώληση της προβληματικής αεροπορικής εταιρείας Alitalia, αν και με απώλειες. Σημειωτέον ότι μόλις προχθές ένας σοβαρός παίκτης και δυνάμει αγοραστής, η ρωσική Aeroflot, απέσυρε το ενδιαφέρον της για τον αερομεταφορέα. Στο επίκεντρο της νέας ιδιωτικοποίησης τίθεται ο όμιλος κρουαζερόπλοιων και ναυπήγησης πλοίων του πολεμικού ναυτικού της Fincantieri. Ο όμιλος αποτιμάται περίπου στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ, είναι επικερδής και επεκτείνει τις δραστηριότητές του. Επιπλέον, όπως γίνεται αντιληπτό δεν χειμάζεται από τα προβλήματα της Alitalia, δηλαδή, δεν αιμορραγεί οικονομικά και δεν εμφανίζει ανεπάρκειες.

Αντιδράσεις εργαζομένων

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στη Fincantieri αντιδρούν έντονα στα σχέδια πώλησής της κι ενδεχομένως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της κυβέρνησης και των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων να μην αμβλύνουν τις αντιθέσεις.

Η κυβέρνηση, πάντως, έχει υποσχεθεί τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, καθώς και ότι όσα αποκομίσει από την πώληση θα τα επανεπενδύσει στην εταιρεία.

Εν τω μεταξύ, είχαν προηγηθεί αρκετοί μήνες φημολογιών και τελικώς στις αρχές Ιουνίου η κυβέρνηση επιβεβαίωσε ότι θα διαθέσει στο κοινό μέρος της Fincantieri, αλλά εκείνη θα διατηρήσει ένα μερίδιο τουλάχιστον 51% και τον έλεγχό της.

Διά μέσου του επενδυτικού οχήματος της Fintecna η Ρώμη ελέγχει το 99% περίπου στην Finacantieri. Η εταιρεία είναι γνωστή για τα γιγαντιαία κρουαζερόπλοια, τα οποία διατίθενται σε εταιρείες όπως η Carnival Corporation καθώς και πιο χονδροκομμένα σκάφη για το παραπαίον πολεμικό ναυτικό του Ιράκ.

Η ιδιωτικοποίηση αναμένεται να λάβει χώρα την άνοιξη του 2008. Τόσο η κυβέρνηση όσο και η Fincantieri ισχυρίζονται ότι η πώληση έχει καίρια σημασία, γιατί θα μπορέσει η εταιρεία να προχωρήσει στις κατάλληλες επενδύσεις και να διατηρήσει τη θέση της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη ναυπηγοκατασκευαστική βιομηχανία. «Η διάθεση μέρους της Fincantieri αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη λύση για την εταιρεία, τους εργαζομένους και τη χώρα», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας της Ιταλίας, Μάσιμο Τονόνι. Ο όμιλος διατηρεί οκτώ ναυπηγεία και απασχολεί 9.400 εργαζομένους, ενώ επεκτείνεται στον κλάδο των πολυτελών μεγάλων γιοτ, που εμφανίζει υψηλή κερδοφορία.

Η Fincantieri χρειάζεται επενδύσεις 800 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στην προσεχή πενταετία, οπότε η διάθεση ενός μέρους της στο χρηματιστήριο σε συνθήκες ιδιαίτερα ευνοϊκές θα της αποφέρει το ζητούμενο.

Περίοδος ζωηρής ακμής

Η παγκόσμια ναυπηγοκατασκευαστική βιομηχανία απολαμβάνει περίοδο ζωηρής ακμής χάρις στις ισχυρές ασιατικές οικονομίες. Διά του λόγου το αληθές, το 2006 η Fincantieri είδε τα κέρδη της να εκτινάσσονται κατά 21% λόγω υψηλότερων περιθωρίων κέρδους και των καλών επιδόσεων από τις δραστηριότητες στα κρουαζερόπλοια.

« Η υποδοχή από το χρηματιστήριο αναμένεται να είναι ευνοϊκή», τονίσει ο Πατρίτζιο Πατσάλια της Bank Insinger. «Εχουμε διαπιστώσει ρωμαλέα ανάπτυξη στον κλάδο τον ναυπηγοκατασκευαστικό, όπως φάνηκε με την τελευταία παραγγελία εκ μέρους της Carnival». Το παρελθόν έτος σε διεθνές επίπεδο δόθηκαν παραγγελίες για 2.900 σκάφη, όπερ σημαίνει ότι έχει σημειωθεί μια αύξηση 38% από το μέσο όρο της προηγούμενης τριετίας. Ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 2.100 σκάφη σε ετήσια βάση, όπως ανέφερε η βρετανική εταιρεία παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών Hamworthy. Τέλος, σημειώνεται ότι τα μεγάλα ναυπηγεία του κόσμου είναι πλήρη παραγγελιών μέχρι το 2009, ενώ εκφράζονται φόβοι για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα μετά το 2010.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή