Βελτιώνονται οι προοπτικές για τις αμερικανικές αερομεταφορές

Βελτιώνονται οι προοπτικές για τις αμερικανικές αερομεταφορές

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βελτίωση εμφανίζουν σταδιακά οι προοπτικές για τους αμερικανικούς αερομεταφορείς, αν και παραμένουν ως έχουν οι προβλέψεις, οι οποίες έχουν διατυπωθεί ήδη από τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) περί υψηλότατων ζημιών του κλάδου συνολικά κατά το τρέχον έτος. Πάντως, ο εθνικός αερομεταφορέας της Ιαπωνίας Japan Airlines ζητεί κρατική ενίσχυση, ώστε να διασωθεί από την κατάρρευση. Προσφάτως, ανακοίνωσε μαζικές απολύσεις 6.800 υπαλλήλων, ενώ αρκετές ξένες αεροπορικές προσφέρθηκαν να αγοράσουν μερίδια σε αυτόν.

Πέραν τούτου, οι αμερικανικές Delta Airlines, AMR Corporation και UAL έχουν δει τις μετοχές τους να υπερδιπλασιάζουν την αξία τους από τον Μάρτιο και μετά, καθώς η σοβαρή κάμψη στις αεροπορικές μετακινήσεις αρχίζει να αμβλύνεται και οι ανησυχίες περί χρεοκοπιών στον κλάδο υποχωρούν. Πάντως, οι προοπτικές σχετικά με την κίνηση των επιβατών δεν είναι εξίσου ευνοϊκές, τηρουμένων των αναλογιών βέβαια. Σήμερα οι αερομεταφορείς στις ΗΠΑ βλέπουν τα αεροσκάφη των εσωτερικών δρομολογίων να έχουν περισσότερους επιβάτες, να περιορίζονται οι πτήσεις από συγκεκριμένες πόλεις έως και κατά τα δυο τρίτα, ενώ ταυτόχρονα οι επιβάτες να χρεώνονται έως και με 50 δολάρια επιπλέον για να ελεγχθεί μία δεύτερη αποσκευή σε υπερατλαντικές πτήσεις. Πολλοί επιβάτες, ειδικά όσοι ταξιδεύουν για λόγους επαγγελματικούς, διαμαρτύρονται για το κόστος και την ποιότητα των μετακινήσεων σε αεροσκάφη με συνωστισμό. Εντούτοις, οι επενδυτές βλέπουν τον δείκτη του Bloomberg για τους αερομεταφορείς να υπερσκελίζει σε απόδοση τον S&P 500 σε αναλογία 2 προς 1 μετά τις 5 Μαρτίου.

Οι πιστώσεις ρέουν προς τις Delta Airlines και Αmerican Airlines, γεγονός το οποίο αποδεικνύει αισιοδοξία για το μέλλον των αμερικανικών εταιρειών, οι οποίες θα αφήσουν πίσω τους το χειρότερο με τις παγκόσμιες ζημίες του κλάδου να εκτινάσσονται εφέτος στα 11 δισ. δολάρια. Οι προαναφερθείσες αεροπορικές εταιρείες επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ποσοστό στην ιαπωνική προβληματική Japan Airlines, ώστε να επεκτείνουν τα υπερατλαντικά δίκτυά τους εν μέσω ύφεσης. Τέλος, όπως ανέφερε η εκπρόσωπος της Delta, αν και τα αεροσκάφη πετούν με λιγότερες κενές θέσεις η απόδοση του μέσου ναύλου ανά μίλι έχει υποχωρήσει από τις αρχές του έτους έως τον Αύγουστο κατά 13%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή