Οι αεροπορικές των ΗΠΑ κατά ορίων ρύπων της Ε.Ε.

Οι αεροπορικές των ΗΠΑ κατά ορίων ρύπων της Ε.Ε.

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προσέφυγαν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ισχυρίζονται πως η επιβολή ορίου στην εκπομπή καυσαερίων στους μη ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς από την Κομισιόν παραβιάζει τη διεθνή νομοθεσία. Αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2012, οι ξένες εταιρείες, οι οποίες πετούν από και προς την Ευρώπη, θα υποχρεωθούν να αγοράζουν μεταβιβάσιμες άδειες εκπομπής αερίων ρύπων στο πλαίσιο του χρηματιστηρίου ρύπων της Ε. Ε. Πέραν της Ενωσης Αερομεταφορών των ΗΠΑ, της εταιρείας United Conti-nental και American Airlines και οι κινεζικοί και ρωσικοί αερομεταφορές έχουν ταχθεί κατά της απόφασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από τον Μάρτιο είχε ενημερώσει όλες τις εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο 2012.

Οι ενάγουσες επισημαίνουν πως εκτός του ότι με τη νέα αυτή ρύθμιση παραβαίνει το διεθνές δίκαιο, ταυτόχρονα στρέφεται κατά συμφωνιών για την κλιματική αλλαγή. Οι δε κινεζικές αεροπορικές διαμαρτύρονται και για έναν ακόμη λόγο. Επισημαίνουν πως η προσαρμογή τους στα όρια εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου θα τους κοστίσει 800 εκατομμύρια γουάν (85 εκατομμύρια ευρώ) σε ετήσια βάση. Συγκεκριμένα, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου έως ένα συγκεκριμένο όριο. Ειδάλλως, εάν το υπερβούν, θα πρέπει να αγοράζουν μεταβιβάσιμες άδειες εκπομπής περισσοτέρων ρύπων, αλλά θα έχουν και τη δυνατότητα να πωλούν το «πλεόνασμά» τους σε «ελλειμματικούς» αερομεταφορείς.

Κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι νέοι περιορισμοί της περιβαλλοντικής ρύπανσης από τους αερομεταφορείς στόχο έχει να τις παρακινήσει να μειώσουν τους ρύπους, οι οποίοι συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η αλλαγή θα γίνει είτε με την εξοικονόμηση στη χρήση κηροζίνης είτε με την επιλογή καθαρότερου καυσίμου. Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, Ισαάκ Βαλέρο Λαδρόν, εκφράζει την πεποίθηση πως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα συνταχθεί με τις Βρυξέλλες, τονίζοντας πως η περιβαλλοντική ρύθμιση δεν επέχει θέση φόρου ή επιπλέον χρέωσης, αλλά θέτει ένα ανώτατο όριο εκπομπών ρύπων.

Κατά τον δικηγόρο των εναγόντων, Ντέρικ Γουάιτ, οι εταιρείες αναγνωρίζουν τον κίνδυνο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από την εκπομπή ρύπων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από τους αερομεταφορείς. «Ωστόσο, εκτιμούν πως ο μόνος τρόπος διασφάλισης ενός συνεκτικού πλαισίου μείωσης των εκπομπών από τα αεροσκάφη είναι μέσω πολυμερών συμφωνιών και όχι μονομερών ρυθμίσεων, οι οποίες απλώς θα οδηγήσουν σε διεθνές χάος», τόνισε ο κ. Γουάιτ. Οι εταιρείες προσάπτουν στην Κομισιόν ότι δεν είναι δυνατόν να επιβάλει σε διεθνείς αερομεταφορείς τους δικούς της νόμους, όταν η παραγόμενη από αυτούς ρύπανση γίνεται εκτός ευρωπαϊκού εναερίου χώρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή