Η Nestle εξαγοράζει το 60% της κινεζικής Hsu Fu Chi αντί 1,7 δισ. δολαρίων

Η Nestle εξαγοράζει το 60% της κινεζικής Hsu Fu Chi αντί 1,7 δισ. δολαρίων

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου της, να αποκομίζει το 45% των πωλήσεών της από αναδυόμενες αγορές μέσα στην ερχόμενη 10ετία, βρίσκεται πλέον η Nestle. Η κορυφαία εταιρεία τροφίμων του κόσμου πληρώνει το γενναιόδωρο, κατά κοινή ομολογία, ποσό των 1,7 δισ. δολαρίων για να αποκτήσει συμμετοχή 60% στην κινεζική Hsu Fu Chi International, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έως σήμερα συμφωνίας που έχει υπογράψει ποτέ στη χώρα. Σχετικώς ακριβή σε σύγκριση με μεγάλες συμφωνίες στον κλάδο των τροφίμων, η εξαγορά αντιστοιχεί περίπου σε 3,3 φορές τις πωλήσεις της εταιρείας, υψηλότερα από τις 2,4 φορές που πλήρωσε ο αμερικανικός όμιλος τροφίμων Κraft Foods για τη βρετανική σοκολατοβιομηχανία Cad-bury. Αυτό είναι ενδεικτικό της σπουδής που επιδεικνύουν διεθνείς κολοσσοί να επεκταθούν στις ασιατικές αγορές, όπου οι ταχείς ρυθμοί ανάπτυξης αυξάνουν την αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού. Χαρακτηριστικά, μόνο χθες ανακοινώθηκαν συμφωνίες με Ασιάτες εταίρους ύψους περίπου 15 δισ. δολαρίων, σε διάφορους κλάδους. Μεταξύ αυτών, η εξαγορά της κινεζικής εταιρείας συσκευών Povos από τη Philips. Σύμφωνα με αναλυτές, η εξαγορά της Hsu «σίγουρα δεν είναι φθηνή, όμως αυτό το τίμημα πρέπει να πληρώσεις για να αποκτήσεις πρόσβαση σε αυτή την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά». Στα θετικά της συμφωνίας, άλλωστε, είναι το γεγονός ότι πρόεδρος της εταιρείας θα παραμείνει ο Χσου Τσεν, ο οποίος «θα πρέπει να έχει πολύ καλές διασυνδέσεις και καθιερωμένο δίκτυο διανομής». Οπως επισημαίνεται, «η συμφωνία έχει στρατηγική σημασία γιατί, αναπόφευκτα, η Κίνα θα γίνει στο μέλλον η μεγαλύτερη αγορά ζαχαροπλαστικής στον κόσμο. Αυτό που πλήρωσε η Nestle ήταν η προοπτική μελλοντικής ανάπτυξης».

Ο ελβετικός όμιλος ενίσχυσε την παρουσία του στον τομέα γαλακτοκομικών της Κίνας φέτος, με την εξαγορά του 60% της Yinlu Foods Group, αντί αδιευκρίνιστου ποσού. Οι δύο κινήσεις θα συμβάλουν ώστε η Nestle να αυξήσει τις δραστηριότητές της στη χώρα από 2,8 δισ. ελβετικά φράγκα (3,35 δισ. δολάρια) το 2010 στα 4,2 δισ. φράγκα. Αναβαθμίζοντας, δε, την παρουσία της στις αναδυόμενες αγορές, περιορίζει την απόσταση από ανταγωνιστές όπως οι Danone και οι Unilever. Υπενθυμίζεται ότι η Nestle δραστηριοποιείται στην Κίνα ήδη πάνω από 20 χρόνια, με 23 εργοστάσια και προσωπικό 14.000 ατόμων. Η Hsu Fu Chi παράγει ζαχαρωτά, πρόχειρα γεύματα από δημητριακά και το παραδοσιακό κινεζικό σατσίμα. Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης και για πέρυσι ανακοίνωσε πωλήσεις σχεδόν 800 εκατ. ελβετικών φράγκων. Απασχολεί, δε, 16.000 άτομα. Η συμφωνία απαιτεί το «πράσινο φως» του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου και των Αρχών των νήσων Κέιμαν, όπου έχει την έδρα της η εταιρεία. Εκφράζονται όμως φόβοι πως «η κινεζική κυβέρνηση μπορεί να προσπαθεί να προστατεύσει τα κινεζικά εμπορικά ονόματα, ιδίως μετά την αποτυχημένη προσφορά της Coca-Cola για τη Huiyuan». Αντίθετα, στα θετικά θεωρείται το γεγονός ότι η Hsu ελέγχει μόλις το 5,5% της αγοράς».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή