Αύξηση κερδοφορίας 9%, στα 2,41 δισ., το α΄ εξάμηνο για Unilever

Αύξηση κερδοφορίας 9%, στα 2,41 δισ., το α΄ εξάμηνο για Unilever

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική αύξηση 9% σημείωσαν το πρώτο εξάμηνο τα κέρδη της Unilever, η οποία διατηρεί αμετάβλητες τις προτεραιότητές της για τόνωση του όγκου πωλήσεων και βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Το εν λόγω διάστημα η εταιρεία προέβη σε δραστική αύξηση τιμών, ούτως ώστε να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών. Η απόφασή της αυτή συνέβαλε σε αύξηση των πωλήσεων 7,1% το β΄ τρίμηνο έναντι προβλέψεων για 5,5%, ενώ σε εξαμηνιαία βάση αυτές αυξήθηκαν 5,7%. Τα καθαρά κέρδη το α΄ εξάμηνο ενισχύθηκαν έναντι του 2010 κατά 9% στα 2,41 δισ. ευρώ. Εντούτοις, η Unilever, η οποία παράγει μία ευρύτατη γκάμα καταναλωτικών αγαθών από τη χλωρίνη Klinex και τα σαπούνια Dove έως τις σούπες Knorr και τα παγωτά Ben & Jerry, είχε μία ελάττωση στα περιθώρια κέρδους της. Η πτώση αποδίδεται κυρίως στη χρονική απόκλιση μεταξύ του πότε αυξήθηκαν οι τιμές των πρώτων υλών και του πότε η εταιρεία αύξησε τις δικές της. Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλός της, Πολ Πόλμαν, προβλέπει βελτίωση στα αποτελέσματα του β΄ εξαμήνου, οπότε και θα έχει πλέον χρονικά έλθει η στιγμή να αποτυπωθούν σε αυτά οι θετικές επιπτώσεις από τις υψηλές τιμές σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση πόρων. «Εχουμε άριστη εποπτεία του κόστους των πρώτων υλών για το 2011 και είμαστε καλυμμένοι σε προμήθειες σχεδόν 90%, ενώ οι αυξήσεις στα προϊόντα μας έχουν ως επί το πλείστον ολοκληρωθεί», τόνισε ο γενικός οικονομικός διευθυντής Ζαν – Μαρκ Ιέτ. Θα πρέπει, πάντως, να επισημανθεί πως ειδικά στην ελληνική αγορά, λόγω της αντίξοης οικονομικής συγκυρίας, η Unilever ακολουθεί τακτική μείωσης τιμών ήδη από το 2010. Σύμφωνα με τις γενικότερες εκτιμήσεις της, το κόστος για την απόκτηση πρώτων υλών θα αυξηθεί εφέτος 15%, ενώ οι περικοπές δαπανών θα υπερβούν τον προηγούμενο στόχο του 1,3 δισ. Η εταιρεία, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από φυτικά έλαια και χημικές ουσίες, βρίσκεται σε μειονεκτική θέση έναντι άλλων ομίλων τροφίμων, όπως η Danone και η Νestle, οι οποίες είχαν αύξηση κόστους πρώτων υλών 10% ή και λιγότερο.

Η Unilever διατηρεί τους φετινούς στόχους της για κερδοφόρο αύξηση του όγκου πωλήσεων και υψηλότερα περιθώρια κερδών παρά τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στο κόστος της και τις δυσμενείς συνθήκες στις ώριμες δυτικές αγορές. Η θετική επίδοσή της το πρώτο ήμισυ του 2011 στηρίζεται κυρίως στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας, της Αφρικής και της Λ. Αμερικής, ενώ στην Ευρώπη βοηθήθηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες τόνωσαν τις πωλήσεις αναψυκτικών και παγωτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή