ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση όγκου πωλήσεων της Coca-Cola 3E

Οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών και η υποχώρηση των πωλήσεων λόγω οικονομικής κρίσης σε κάποιες από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται έπληξαν την κερδοφορία της Coca-Cola Τρία Εψιλον το α΄ εξάμηνο του 2011. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε χθες ο όμιλος, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του σε ενοποιημένη βάση υποχώρησαν στα 146 εκατ. ευρώ από 202 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2010, καταγράφοντας μείωση 28%. Ο όγκος πωλήσεων από την άλλη αυξήθηκε 3%, κυρίως εξαιτίας των συνεχιζόμενων θετικών επιδόσεων του ομίλου στις αναπτυσσόμενες και στις αναδυόμενες αγορές, ενώ στις ανεπτυγμένες αγορές ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε οριακά, μόλις κατά 1%.

Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας κατά την τηλεδιάσκεψη με τους οικονομικούς αναλυτές για τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων, η υποχώρηση των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 7% στις ανεπτυγμένες αγορές οφείλεται κυρίως στην Ελλάδα. Αλλωστε ο όγκος πωλήσεων στην εγχώρια αγορά σημείωσε μονοψήφια πτώση. Η κατάσταση της εγχώριας αγοράς αποτυπώνεται και στις οικονομικές καταστάσεις της μητρικής εταιρείας. Οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν το α΄ εξάμηνο του 2011 σε 280,6 εκατ. ευρώ έναντι 300,8 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2010. Από την άλλη, πάντως, οι ζημίες συρρικνώθηκαν στα 11,7 εκατ. ευρώ από 26,8 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Ερωτηθείς σχετικά με την επίδραση που θα έχει στις πωλήσεις η αύξηση του ΦΠΑ στα αναψυκτικά και στο ανθρακούχο νερό, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Δ. Λόης δήλωσε ότι είναι νωρίς για να εκτιμηθεί αυτή, ενώ επεσήμανε ότι ήδη οι καταναλωτές λόγω της κρίσης έχουν μειώσει τις δαπάνες τους. Πρόσθεσε, πάντως, ότι οι αυξήσεις του ΦΠΑ θα περάσουν στις τιμές λιανικής. Η τιμολογιακή πολιτική του ομίλου εν γένει θα προσαρμοσθεί στις ανάγκες των καταναλωτών και σε κάθε περίπτωση θα είναι κάτω από τα μέσα επίπεδα πληθωρισμού στην κάθε χώρα. Σε ό, τι αφορά τις επιδόσεις της Coca-Cola 3Ε ανά κατηγορία προϊόντων, στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου 2011 οι πωλήσεις των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκαν 6%, των ενεργειακών ποτών 41%, ενώ από την άλλη οι πωλήσεις των χυμών υποχώρησαν 8% και των εμφιαλωμένων νερών 3%.