Η Peugeot καταργεί 8.000 θέσεις εργασίας

Η Peugeot καταργεί 8.000 θέσεις εργασίας

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλη αναταραχή στην κυβέρνηση του σοσιαλιστή Φρανσουά Ολάντ έχει προκαλέσει η απόφαση της Peugeot – Citroen να κλείσει ένα εργοστάσιό της. Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά σε περικοπές 8.000 θέσεων εργασίας, πέραν των 6.000 που χάθηκαν το 2011, αποκαλύπτοντας έτι περαιτέρω τη δριμύτητα της κρίσης στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης. Πρόκειται για το πρώτο κλείσιμο εργοστασίου του κλάδου την τελευταία 20ετία στη Γαλλία. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Ζαν – Μαρκ Ερό έκανε λόγο για μία «απόφαση σοκ για τους εργαζόμενους», ενώ η υπουργός Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαρισόλ Τουρέν, τη χαρακτήρισε «απαράδεκτη». Επιπλέον, η τελευταία τόνισε ότι η κυβέρνηση θα εξετάσει την εταιρική στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας και τι πρέπει να ζητηθεί για τα συμφέροντα των εργαζομένων, δεδομένου ότι η Ρeugeot συνιστά μεν μία εισηγμένη επιχείρηση, αλλά είχε λάβει κρατική ενίσχυση 4 δισ. ευρώ επί Νικολά Σαρκοζί – και αυτό πιθανώς δίνει ένα λόγο παραπάνω στο κράτος.

Η Peugeot η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας, παραδέχθηκε ότι οι ειδήσεις για απώλεια θέσεων εργασίας είναι θλιβερές. «Ωστόσο, δεν είχαμε άλλη επιλογή», διατείνεται ο Φιλίπ Βαρέν, ο διευθύνων σύμβουλός της. «Το βάθος και η επιμονή της κρίσης έχει αντίκτυπο στις δραστηριότητές μας στην Ευρώπη, καθιστώντας απολύτως απαραίτητο το σχέδιο αναδιοργάνωσης, ούτως ώστε να συμβαδίσει η παραγωγική μας ικανότητα με τις προβλεπόμενες τάσεις της αγοράς».

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα συρρικνωθεί 8% εφέτος, όταν από το 2007 έχει περισταλεί κατά 23%. Η απόφαση της Peugeot μεταφράζεται σε κλείσιμο της μονάδας παραγωγής στο Ολνέ στα περίχωρα του Παρισιού (3.000 εργαζόμενοι), σε μείωση 1.400 θέσεων στο εργοστάσιο της Ρεν, ενώ 3.600 διοικητικές θέσεις θα εξαλειφθούν μέσω μείωσης κόστους και βελτίωσης λειτουργικής αποδοτικότητας. «Η Peugeot-Citroen παλεύει με την ισχύ της Volkswagen, ειδικά όσον αφορά το κόστος χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων τους, παρατηρεί η Κριστίνα Τσερτς της Barclays. «Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι έχει θέμα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και βρίσκεται σε χειρότερη θέση από τη Renault». Το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις της μειώθηκαν 13%, όταν της VW είχαν αύξηση 10%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή