ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Apple θα… «διαφημίζει» τη Samsung

Σε μια απροσδόκητη έκβαση οδήγησε ο δικαστικός αγώνας της Apple κατά της νοτιοκορεατικής ανταγωνίστριάς της, της Samsung. Οχι μόνον ηττήθηκε νομικώς η Apple, αλλά καλείται τώρα από τη βρετανική Δικαιοσύνη να αναρτήσει στην ιστοσελίδα της στο Ιντερνετ καταχώριση στην οποία θα αναφέρει πως η Samsung δεν αντέγραψε το σχέδιο του iPad στο αντίστοιχο μοντέλο της, το Galaxy. Οπως επισημαίνουν εμπειρογνώμονες και νομικοί, η εν λόγω καταχώριση θα αποτελεί ουσιαστικά διαφήμιση της Samsung, ενώ σύμφωνα με τη σχετική δικαστική απόφαση, θα πρέπει να παραμείνει στην ιστοσελίδα της Apple επί τουλάχιστον έξι μήνες. Οι ίδιοι κύκλοι υπογραμμίζουν, άλλωστε, πως «καμία εταιρεία δεν επιθυμεί να φαίνεται η επωνυμία ανταγωνίστριάς της στη δική της ιστοσελίδα».

Πρόκειται, πάντως, ώς ένα βαθμό για πύρρειο νίκη της Samsung. Οταν απεφάνθη στις 9 Ιουλίου αρνητικά στην αγωγή της Apple κατά της Samsung, ο δικαστής Μπιρς τόνισε πως δεν πρόκειται οι καταναλωτές να μπερδέψουν το Galaxy με το παγκοσμίως επιτυχημένο iPad απλούστατα επειδή «δεν είναι εξίσου κουλ». Οπως επισήμανε ο Κόλιν Φάουλερ, νομικός σύμβουλος επί θεμάτων πνευματικών δικαιωμάτων στην εταιρεία Rouse, «από τον θρίαμβο στο δικαστήριο βρέθηκε τελικά σε μειονεκτική θέση». Ο ίδιος απέδωσε το σκεπτικό που εξέφρασε ο Βρετανός δικαστής σε μια προσπάθεια «να αποκατασταθεί ισορροπία». Την άποψή του φάνηκε να συμμερίζεται η Κάθριν Πίκαρντ, δικηγόρος της Samsung, τονίζοντας πως «αυτό έπληξε εμπορικά» την εταιρεία του.

Κι ενώ η Samsung απέφυγε να σχολιάσει τις αποφάσεις του βρετανικού δικαστηρίου, η Apple έχει ήδη εκφράσει την πρόθεση να εφεσιβάλει την απόφαση της 9ης Ιουλίου. Η Samsung, έσπευσε, πάντως, να προειδοποιήσει πως «αν η Apple εξακολουθήσει να υποβάλει αγωγές για θέματα σχεδιασμού, μπορεί να πληγεί η καινοτομία στον κλάδο και να περιορισθούν αδίκως οι επιλογές των καταναλωτών». Η αγωγή κατά της Samsung εντάσσεται πράγματι σε μια σειρά από μηνύσεις που έχει υποβάλει η Apple κατά ανταγωνιστών της ανά τον κόσμο, όπως η Google, καθώς προσπαθεί να κυριαρχήσει στην αγορά των έξυπνων κινητών.