ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολιτική Ασίας στην Ευρώπη από Unilever

Την εμπειρία του από τις δραστηριότητές του στην Ασία αναμένεται να εκμεταλλευτεί ο αγγλο-ολλανδικός όμιλος καταναλωτικών αγαθών Unilever και να επικεντρώσει μέρος της παραγωγής του σε μικρότερα και φθηνότερα πακέτα αγαθών, προκειμένου να ανταποκριθεί στα νέα επίπεδα των προϋπολογισμών, που έχουν συρρικνωθεί λόγω της κρίσης χρέους στην Ευρωζώνη.

«Η φτώχεια επιστρέφει στην Ευρώπη» αναφέρει χαρακτηριστικά στη γερμανική έκδοση των Financial Times ο επικεφαλής της Unilever στην Ευρώπη Γιαν Ζιντζερβέρλντ. «Οταν ένας καταναλωτής στην Ισπανία έχει μόλις 17 ευρώ να ξοδέψει κάθε φορά που βγαίνει για ψώνια, δεν μπορούμε να του πουλήσουμε ένα απορρυπαντικό που κοστίζει όσο και το μισό επίπεδο του συγκεκριμένου προϋπολογισμού του», συμπλήρωσε.

Παράλληλα, σημείωσε ότι ο στόχος της εταιρείας είναι η υλοποίηση των εμπειριών που έχει συγκεντρώσει από τις δραστηριότητές της στην Ινδονησία, όπου η Unilever πουλάει πακέτα σαμπουάν για δύο ή τρία σεντς και εξακολουθεί να βγάζει κέρδη. «Γνωρίζουμε πώς δουλεύει, ωστόσο ξεχάσαμε γι’ αυτό στην Ευρώπη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζιντζερβέρλντ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι η κρίση δεν αποτελεί φαινόμενο μικρής διάρκειας, και γι’ αυτόν τον λόγο έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει τον τρόπο πώλησης ορισμένων προϊόντων. Συγκεκριμένα, στην Ισπανία, η εταιρεία πουλάει τα απορρυπαντικά Surf σε πακέτα που αντιστοιχούν σε τέσσερις με πέντε πλύσεις, ενώ, την ίδια ώρα, στην Ελλάδα προσφέρει προϊόντα όπως πουρές πατάτας και μαγιονέζα σε μικρότερες συσκευασίες. Η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει και εφαρμόζει τη συγκεκριμένη στρατηγική και στη Βρετανία.

Τον προηγούμενο μήνα, ο όμιλος είχε τονίσει ότι «οι συνεχιζόμενες υποτονικές επιδόσεις των οικονομιών και η εύθραυστη εμπιστοσύνη των καταναλωτών παρεμποδίζει την ανάπτυξη στις ανεπτυγμένες αγορές». Τα έσοδα της Unilever στην Ευρώπη αυξήθηκαν μόλις κατά 0,2% στο β΄ τρίμηνο, έναντι ανάπτυξης 16% που κατέγραψε για το ίδιο διάστημα στην Ασία και σε άλλες αναδυόμενες οικονομίες.