Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωθούνται σε συνεργασίες και συγχωνεύσεις

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωθούνται σε συνεργασίες και συγχωνεύσεις

1' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μέγεθος δεν είναι το άπαν, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες απευθύνονται στη μαζική αγορά, αλλά σίγουρα λειτουργεί βοηθητικά. Τα τελευταία στοιχεία από τις πωλήσεις του 2013 δείχνουν πως η ιαπωνική Toyota είναι πολύ κοντά να φθάσει τον στόχο των 10 εκατ. αυτοκινήτων, συνεκτιμώντας και τις επιδόσεις των συνεργαζόμενων εταιρειών Daihatsu και Subaru. Σε λίγο θα την ακολουθήσουν και η γερμανική Volkswagen και η αμερικανική General Motors, οι οποίες απολαμβάνουν διαρκή αύξηση πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων, την κινεζική. Από την πλευρά τους, οι BMW και Jaguar Land Rover μπορούν να έχουν καλές επιδόσεις πωλώντας σχετικά μικρό όγκο αυτοκινήτων με γενναιόδωρα κέρδη. Πάντως, ανεξαρτήτως των πωλήσεων, η ζωή δυσκολεύει για τη δεχόμενη πιέσεις αγορά των μοντέλων ευρείας κατανάλωσης με περιθώρια κέρδους τουλάχιστον ισχνά.

Επένδυση στην τεχνολογία

Πέραν των γνωστών πλεονεκτημάτων, το να μπορεί μια αυτοκινητοβιομηχανία να παράσχει μεγάλη γκάμα προϊόντων τα οποία δύνανται να εκμεταλλευθούν κάθε μικρότερο τμήμα της αγοράς, οι μεγαλύτεροι όμιλοι αυτοκινήτων βρίσκονται επιπλέον και σε καλύτερη θέση να κατανείμουν το φορτίο του κόστους εναρμόνισης με τις ολοένα και αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αντισταθμίσουν το δαπανηρό τους στοίχημα σε μια σειρά τεχνολογιών, οι οποίες δυνητικά θα τους επιτρέψουν να συμβαδίσουν με τις προϋποθέσεις εκπομπής ρύπων. Τον Νοέμβριο η Volkswagen με μία ανακοίνωσή της, η οποία ενδεχομένως έγινε για να φοβίσει τις μικρότερες ανταγωνίστριές της, δήλωσε πως θα επενδύσει το εντυπωσιακό ποσόν των 84 δισ. ευρώ την προσεχή πενταετία για ανάπτυξη. Από αυτά, τα δύο τρίτα θα δοθούν για νέες τεχνολογίες αυτοκίνησης και για τα αντίστοιχα μοντέλα.

Οπως παρατηρεί ο σύμβουλος της KPMG, Τζον Λιτς, σήμερα ο κλάδος έχει τις περισσότερες συνεργασίες από ποτέ, ειδικά εκ μέρους μεσαίων αυτοκινητοβιομηχανιών, που ζητούν να καλύψουν κενά στη σειρά των μοντέλων τους και στις τεχνολογίες τους ή να προσεγγίσουν νέες αγορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή