Μαρούλια, γάλα και κρέας από την Amazon

Μαρούλια, γάλα και κρέας από την Amazon

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Aν είχατε πολλές φορές ευχηθεί να μπορούσε μία εταιρεία, όπως η Amazon, να σας εξυπηρετεί άμεσα και με αξιοπιστία, φέρνοντας στην πόρτα σας όχι βιβλία και CD, αλλά φρέσκο γάλα, μαρούλια, ντομάτες και πορτοκάλια, τότε η ευχή σας εισακούστηκε. Αρκεί, βέβαια, να διαμένετε στο Σιάτλ, στο Σαν Φρανσίσκο και στο Λος Αντζελες, εφόσον, προς το παρόν σε αυτές τις περιοχές απευθύνεται η υπηρεσία της AmazonFresh.

Ο κολοσσός του λιανεμπορίου είχε ξεκινήσει αρχικά τη δραστηριότητα αυτή στο Σιάτλ, όπου βρίσκεται και η έδρα του και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στις άλλες δύο πόλεις. Αξίζει να σημειωθεί πως η υπηρεσία AmazonFresh λειτουργεί εκεί επί σχεδόν εξαετία και παρέχει ευρεία γκάμα προϊόντων στους καταναλωτές: από γαλακτοκομικά και κρέας μέχρι συσκευασμένα είδη μαναβικής και άλλα προϊόντα, τα οποία τοποθετούνται σε μονωμένα φορτηγά και παραδίδονται με κανονισμένα ραντεβού.

Οι παραλήπτες δίνουν περιθώριο από μία έως τρεις ώρες για την παράδοσή τους, με τον ίδιο τρόπο, με τον οποίο, λόγου χάριν, παραδίδουν τις παραγγελίες των καταναλωτών σουπερμάρκετ στην Ελλάδα από ένα όριο αγορών και πάνω.

Πάντως, η διεύρυνση αυτή του πεδίου δραστηριοτήτων της Amazon δεν στερείται κινδύνων, όπως παρατηρεί σε άρθρο της η Wall Street Journal. Ωστόσο, η εταιρεία έχει αποδείξει ότι δεν φείδεται ζημιών, εάν μπορέσει να διερευνήσει μία νέα αγορά και να εξασφαλίσει παρουσία σε αυτήν. Το αξιοσημείωτο στην αγορά μαναβικής και ειδών παντοπωλείου στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι πως διαθέτει πολύ περιορισμένα περιθώρια κέρδους. Ταυτόχρονα, πρόκειται για μία αγορά, στην οποία παρατηρείται μεγάλος συνωστισμός και στην οποία δεσπόζουν γίγαντες του είδους, όπως oι Wal-Mart, Kroger και Safeway.

Πέραν τούτου, στις ΗΠΑ ήδη δραστηριοποιούνται εταιρείες, όπως η FreshDirect και η Peapod, οι οποίες στους μητροπολιτικούς κόμβους της Νέας Υόρκης, του Σικάγου και της Φιλαδέλφειας ήδη παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες. Συν τοις άλλοις η Webvan Group, η οποία έκανε παραδόσεις ειδών παντοπωλείου και μαναβικής αλλά πτώχευσε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, παραμένει παράδειγμα προς αποφυγήν. Πάντως, χωρίς να δημοσιοποιήσει τα οικονομικά αποτελέσματα της AmazonFresh, ο ιδρυτής και επικεφαλής της Αmazon, Τζεφ Μπέζος, δήλωσε πρόσφατα πως αυτή δεν έχει καταστεί κερδοφόρος δραστηριότητα ακόμα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή