Αραβες στο πηδάλιο της Alitalia

Αραβες στο πηδάλιο της Alitalia

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το «πράσινο φως» έλαβε η σχεδιαζόμενη εξαγορά της Alitalia από τον αερομεταφορέα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Etihad, μετά τη συνάντηση εκπροσώπων της ιταλικής κυβέρνησης και της διοίκησης του τελευταίου. Η Etihad θα αποκτήσει το 49% της ιταλικής εταιρείας. Ο υπουργός Μεταφορών Μαουρίτσιο Λούπι τόνισε ότι «η συμφωνία ολοκληρώθηκε και οι τελικές υπογραφές αναμένονται σήμερα». Η εξέλιξη αυτή από αναλυτές και οικονομολόγους θεωρήθηκε πολύ ευνοϊκή, δεδομένου ότι τα τελευταία στοιχεία δεικνύουν αρνητική ανάπτυξη για την Ιταλία. Η επιχειρηματική συμμαχία Alitalia – Etihad θα επηρεάσει θετικά την αυτοπεποίθηση της χώρας αλλά και των επενδυτών προς αυτήν.

Στην 68χρονη ιστορία της η αεροπορική Alitalia είχε εμφανίσει κέρδη λίγες φορές, ενώ είχε λάβει πολυάριθμες κρατικές ενισχύσεις προτού ιδιωτικοποιηθεί το 2008. Η Εtihad πρόκειται αρχικά να επενδύσει σχεδόν 500 εκατ. ευρώ στον ιταλικό αερομεταφορέα, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να τοποθετήσει αργότερα έως και 660 εκατ. ευρώ επιπλέον. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για οικονομική ενίσχυση, κάλυψη μέρους των χρεών και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό. Με όσα έγιναν γνωστά έως σήμερα, θα γίνουν 2.171 περικοπές θέσεων εργασίας στην Αlitalia. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της εταιρείας και της ιταλικής κυβέρνησης από την μία πλευρά και του Τζέιμς Χόγκαν, του επικεφαλής της Εtihad, από την άλλη, επικεντρώθηκαν στα μέτρα μείωσης του κόστους, ένα εκ των οποίων είναι και οι απολύσεις. Τις είχε θέσει ως όρο της συμφωνίας η εταιρεία των ΗΑΕ.

Το χρέος της ιταλικής αεροπορικής ανέρχεται σχεδόν στα 800 εκατ. ευρώ, ενώ το 2013 είχε κατορθώσει να επιβιώσει χάρις σε πακέτο διάσωσης 500 εκατ. ευρώ, το οποίο κατήρτισε η κυβέρνηση. Εν τω μεταξύ, την προηγούμενη εβδομάδα και προτού οριστικοποιηθεί η συμφωνία με την Etihad, οι μέτοχοι της Alitalia ενέκριναν την έκδοση μετοχών έως και 250 εκατ. ευρώ, ώστε να εξακολουθήσει να λειτουργεί η εταιρεία. Επιπλέον, οι πιστωτές της, σύμφωνα με την τράπεζα Unicredit, η οποία είναι μία από αυτούς, θα επωμιστούν μέρος του χρέους της. Τέλος, η συμμαχία Alitalia – Etihad θα ανοίξει τον δρόμο συνεργασίας της τελευταίας με τα ιταλικά ταχυδρομεία Poste Italiana, μέτοχο της Alitalia, για έκδοση εισιτηρίων, ταξιδιωτική ασφάλιση κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή