Η ολλανδική πολυεθνική Philips διασπάται σε δύο νέες εταιρείες

Η ολλανδική πολυεθνική Philips διασπάται σε δύο νέες εταιρείες

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε διχοτόμηση των δραστηριοτήτων της προχωρεί η ολλανδική πολυεθνική της Philips, λαμβάνοντας αποστάσεις από τη μακρά παράδοσή της των 123 χρόνων στην κατασκευή ειδών φωτισμού. Ξεκίνησε την ιστορία της φτιάχνοντας λαμπτήρες και σήμερα απομονώνει τις εν λόγω δραστηριότητες σε μία ξεχωριστή εταιρεία, ενώ σε μια άλλη θα συσπειρώσει τον βραχίονα ιατρικής τεχνολογίας και τον βραχίονα καταναλωτικών ειδών. Βέβαια, θα πρέπει να διευκρινισθεί πως η διάσπαση δεν αποτελεί νέα απόφαση του ομίλου, αλλά εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική του να εκμεταλλευθεί τις πιο κερδοφόρες δραστηριότητες περίθαλψης σε αναδυόμενες αγορές, όπως αυτές της νοτιοανατολικής Ασίας.

Η Philips, δημιούργημα του Γκέραρντ Φίλιπς το 1891, υπήρξε πάντα πρωτοπόρος. Εχει εφεύρει την κασέτα και τον ψηφιακό δίσκο και ήταν κορυφαία ηλεκτρονική εταιρεία τη δεκαετία του ’60, αλλά ανέκαθεν δυσκολευόταν να αποκοπεί από τις λιγότερο κερδοφόρες δραστηριότητές της: τα βίντεο, τους δίσκους βινυλίου και τις τηλεοράσεις. Μιλώντας για την ιστορική απόφαση της Philips, o διευθύνων σύμβουλός της Φρανς βαν Χούτεν διευκρίνισε ότι δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί το μέλλον των δραστηριοτήτων στον φωτισμό. Ενδεχομένως να τεθεί προς πώληση ή να εισαχθεί στο χρηματιστήριο. «Αντιλαμβάνομαι το μέγεθος της απόφασης, που λαμβάνουμε, αλλά είναι η σωστή χρονική συγκυρία για το επόμενο βήμα της Philips», τόνισε. «Οι πραγματικά μεγάλες εταιρείες πρέπει να επανεφεύρουν τον εαυτό τους κι εμείς μπορούμε να το κάνουμε αυτό, να ανταποκρινόμαστε στις αλλαγές, να αναπτυσσόμαστε και να είμαστε επιτυχείς. Χρειάζεται θάρρος, αλλά πρόκειται για ένα δρόμο τον οποίο προετοιμάσαμε με προσοχή». Πέραν τούτου, η Philips έχει παράδοση στη διάσπαση δραστηριοτήτων της, όπως συνέβη με την κατασκευάστρια εξοπλισμού επεξεργαστών ASML, η οποία σήμερα πλέον είναι μεγαλύτερη της Philips. Βραχίονάς της ήταν στο παρελθόν και η δισκογραφική και κινηματογραφική Polygram, η οποία συγχωνεύθηκε με την αμερικανική Universal. «Η απόφασή μας δεν υπαγορεύθηκε από το φόβο για το τι θα κάνουν οι άλλες εταιρείες», δήλωσε ο κ. Βαν Χούτεν, υπαινισσόμενος ενδεχόμενη εξαγορά. Η νέα δομή θα εξοικονομήσει 100 εκατ. ευρώ το 2015 και 200 εκατ. ευρώ το 2016 για την ολλανδική εταιρεία.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή