ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Non stop τα Σαββατοκύριακα το μετρό του Λονδίνου από τον επόμενο Σεπτέμβριο

non-stop-ta-savvatokyriaka-to-metro-toy-londinoy-apo-ton-epomeno-septemvrio-2046206

Τον Σεπτέμβριο του 2015 το πασίγνωστο και εμβληματικό μετρό της βρετανικής πρωτεύουσας θα αρχίσει να λειτουργεί όλο το 24ωρο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Αν και το Λονδίνο δεν έχει τη φήμη της Νέας Υόρκης ή της Αθήνας και της Βαρκελώνης, ως μιας πόλης που δεν κοιμάται, ωστόσο η νέα ρύθμιση στις μαζικές μετακινήσεις θα δώσει νέα ώθηση στην εργασία και την ψυχαγωγία. Ο υπόγειος σιδηρόδρομος –αποκαλούμενος και «Τube»– θα ξεκινήσει τις πρώτες πρωινές διαδρομές του στις 12 Σεπτεμβρίου του 2015,συμπίπτοντας με την έναρξη του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ράγκμπι. Η διοργάνωση φιλοξενείται στο Λονδίνο την περίοδο από 18 Σεπτεμβρίου έως 31 Οκτωβρίου. Αυτό μεταφράζεται σε μια βελτιωμένη υπηρεσία προς τους 400.000 φιλάθλους και επισκέπτες, οι οποίοι αναμένεται να πλημμυρίσουν την πόλη λόγω των αγώνων. Πέραν του μετρό θα παράσχονται και επιπλέον επιλογές για τη μετακίνησή τους. Πάντως, η νέα ρύθμιση θα ενισχύσει τις θέσεις εργασίας στον φορέα κατά 2.000 πέραν των ήδη 28.000 που έχει, ενώ η οικονομία θα ενισχυθεί κατά 360 εκατ. στερλίνες (460 εκατ. ευρώ). Η επέκταση του ωραρίου του λονδρέζικου μετρό έτυχε πολύ θετικής υποδοχής από τους επιχειρηματίες στον χώρο της εστίασης και της ψυχαγωγίας, όπως οι ιδιοκτήτες παμπ, εστιατορίων και κλαμπ, ενώ η αντίδραση των συνδικαλιστών ήταν πιο συγκρατημένη. Αλλωστε, ήταν οι επιχειρηματίες εκείνοι οι οποίοι είχαν οργανωμένα πιέσει τον δήμαρχο του Λονδίνου να επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας του υπογείου σιδηροδρόμου, προκειμένου να συμβαδίσει και με τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Συρμοί

Κάθε ώρα θα κινούνται έξι συρμοί διαμέσου των γραμμών του Τζουμπιλί, της Βικτόρια, του Πικαντίλι, καθώς και του Βόρειου και Κεντρικού Λονδίνου. Οπως επισήμανε στους Financial Times η Ρεμπέκα Κέιν, γενική διευθύντρια του The O2, του μεγαλύτερου συναυλιακού χώρου του Λονδίνου, «η 24ωρη λειτουργία του μετρό κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου θα είναι μια επαναστατική κίνηση για τη λονδρέζικη νύχτα και την οικονομία της». Από τη δική τους πλευρά, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον υπόγειο σιδηρόδρομο δεν έχουν ενθουσιαστεί από τις εξελίξεις. «Το μόνο που συμβαίνει είναι ότι η εφαρμογή της ρύθμισης προχωρεί σχεδόν αυθαίρετα, χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία αξιολόγηση κινδύνων ή να έχει υπάρξει συμφωνία σε βασικά θέματα», παρατηρεί ο Μικ Κας, γενικός γραμματέας της συνομοσπονδίας συνδικάτων στους σιδηροδρόμους, στη ναυτιλία και στις μεταφορές. Επιπλέον, ο ίδιος επισημαίνει πως η επέκταση του ωραρίου χρησιμοποιείται από την εταιρεία του μετρό για να αποπροσανατολίσει τον κόσμο από το ευρύτερο πρόγραμμα μείωσης προσωπικού, που σχεδιάζει. «Κατ’ αρχάς, η συνομοσπονδία δεν τάσσεται κατά των νυχτερινών διαδρομών του μετρό, υπό την προϋπόθεση ότι όσοι απασχολούνται στα εν λόγω δρομολόγια αμείβονται κανονικά και ότι πληρούνται οι όροι ασφάλειας συνολικά. Xρειαζόμαστε περισσότερο προσωπικό, όταν στις 3 το πρωί θα πλημμυρίζουν οι κεντρικοί σταθμοί του μετρό με χιλιάδες ανθρώπους από τις παμπ και τα κλαμπ», συμπλήρωσε, μιλώντας στον Guardian ο κ. Κας.

Σημειωτέον πως ο –αμφιλεγόμενος και εκκεντρικός– δήμαρχος του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον, έχει προτείνει για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πόλης και την εισαγωγή συρμών χωρίς οδηγούς. Ειδικά, πάντως, η 24ωρη λειτουργία του υπογείου θεωρείται κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. «Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα προς τoν εκσυγχρονισμό του Λονδίνoυ, ο οποίος προχωρεί γρήγορα από τη δεκαετία του 1960 και μετά», υπογράμμισε ο Τόνι Τράβερς, ειδικός επί θεμάτων της βρετανικής πρωτεύουσας στο London School of Economics. «Οι τουρίστες και οι επισκέπτες το περιμένουν, ενώ και όσοι εργάζονται σε νυχτερινές εργασίες το χρειάζονται».