Ρομπότ σε ρόλο επενδυτικού συμβούλου

Ρομπότ σε ρόλο επενδυτικού συμβούλου

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντιμέτωπος με σκληρό ανταγωνισμό ο ελβετικός τραπεζικός κολοσσός της UBS στράφηκε στην τεχνολογική εταιρεία της Σιγκαπούρης, Sqreem Technologies, η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να προσφέρει προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές στους πλούσιους πελάτες της. Αυτή η επιλογή κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Η UBS και οι άλλοι τραπεζικοί κολοσσοί στη διεθνή αγορά αντιλαμβάνονται πλέον τη σοβαρή απειλή που συνιστούν για την επιβίωση και το μέλλον τους οι τεχνολογικοί κολοσσοί τύπου Amazon, Google και ΕBay σε επίπεδο τεχνολογιών αιχμής. Eνα πρώτο δείγμα αποτελεί το σύστημα πληρωμής μέσω κινητού τηλεφώνου, που έχουν εισαγάγει. Παράλληλα οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας διαθέτουν τεράστιες βάσεις δεδομένων με στοιχεία εκατομμυρίων δυνητικών πελατών, καθώς και την τεχνογνωσία για να τα εκμεταλλευθούν και να τους παράσχουν στοχευμένες και εξατομικευμένες υπηρεσίες και χρηματοπιστωτικά προϊόντα.

«Η τραπεζική είναι από τους βασικότερους κλάδους της οικονομίας, όταν μιλάμε με όρους ψηφιοποίησης», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της UBS, Ντερκ Κλι, και υπεύθυνος για τη διαχείριση πλούτου και τις ψηφιακές πρωτοβουλίες. «Ομιλοι όπως η EBay και η Amazon καθίστανται ολοένα και περισσότερο πρωτοπόροι στις νέες τεχνολογίες κι εμείς δεν πρέπει να μείνουμε πίσω. Το ερώτημα το οποίο τίθεται είναι πώς μπορούμε να προσφέρουμε ανάλογη εμπειρία και στους πελάτες μας». Το έργο που ανέλαβε η Squreem Technologies ήταν να αντλήσει τις κατάλληλες πληροφορίες για συγκεκριμένους πελάτες της τράπεζας από σωρεία δεδομένων και στη συνέχεια να διοχετεύσει το εξατομικευμένο περιεχόμενο στο κινητό του τηλέφωνο, την ταμπλέτα ή άλλες συναφείς ψηφιακές συσκευές.

Διαμορφώθηκαν 85 εκατομμύρια μοντέλα συμπεριφοράς, εντελώς ανώνυμα, μελετώντας πελάτες της UBS στη Σιγκαπούρη και συνεκτιμώντας επιμέρους χαρακτηριστικά τους και ποικίλες προτιμήσεις τους. Σε αυτά τα δεδομένα συμπεριλαμβάνονται από τις απλές γευστικές επιλογές και τους ταξιδιωτικούς προορισμούς μέχρι βαθύτερες επιλογές για τη ζωή και τους στόχους τους. Με τη σειρά της η UBS θα χρησιμοποιεί τα διαφορετικά μοντέλα για να τα συνδυάζει με διαφορετικά είδη επενδυτικών προϊόντων, ακολουθώντας αυστηρή πολιτική απορρήτου.

Τράπεζες… δεδομένων

Αναφορικά με τη σημασία που έχει η εκμετάλλευση των βάσεων δεδομένων για τη σύγχρονη τραπεζική, η Cap Gemini διεξήγαγε διεθνή έρευνα πριν από λίγο καιρό. Σύμφωνα με τα πορίσματά της, το 70% των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της Β. Αμερικής πιστεύει ότι η ανίχνευση, ο εντοπισμός και η ανάλυση δεδομένων για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, τους προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους. Επιπλέον, άνω του 90% των ιδρυμάτων εκτιμά ότι οι επιτυχημένες μεγάλες πρωτοβoυλίες στην εκμετάλλευση μιας τράπεζας δεδομένων θα καθορίσουν τους νικητές του μέλλοντος.

Επί του παρόντος την τεχνολογία ανάλυσης και αξιοποίησης δεδομένων χρησιμοποιούν πέραν της UBS και άλλες διεθνείς τράπεζες. Η Goldman Sachs επένδυσε 15 εκατ. δολάρια στην πλατφόρμα ανάλυσης Kensho Technologies, η οποία της δίνει τη δυνατότητα να παρέχει αυτοματοποιημένες απαντήσεις σε περίπλοκες οικονομικής φύσεως ερωτήσεις, αρκεί να διατυπώνονται σε απλά αγγλικά. Η δε Credit Suisse, μικρότερη ανταγωνίστρια της UBS, επεκτείνεται και σε ψηφιακή πλατφόρμα για τους πελάτες της ιδιωτικής τραπεζικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή