ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικές ευκαιρίες στην… ιταλική κουζίνα

ependytikes-eykairies-stin-amp-8230-italiki-koyzina-2092641

Ιδιαίτερα «γευστικές» είναι οι επιλογές των επενδυτών, οι οποίοι στρέφονται στην αγορά τροφίμων της γειτονικής Ιταλίας, συγκροτώντας εξειδικευμένα επενδυτικά κεφάλαια. Υπό το πρίσμα αυτό, πάμπολλες εταιρείες ετοιμάζονται για εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Μιλάνου. Παρά τη μεγάλη παράδοση της Ιταλίας στη γαστρονομία και τις πολυάριθμες επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, ελάχιστες έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οι περισσότερες είναι οικογενειακές, παράγουν κρασί, επεξεργάζονται καφέ, παρασκευάζουν ζυμαρικά, μοτσαρέλα και παρμεζάνα ή πουρέ ντομάτας κ.λπ., αλλά δεν προστρέχουν στην αγορά για χρηματοδότηση. Αντιθέτως, επιλέγουν περιορισμένες επενδύσεις από εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων. Σήμερα το τοπίο αλλάζει άρδην.

Στον κλάδο δραστηριοποιούνται περίπου 54.000 εταιρείες τροφίμων και ποτών με ετήσιες πωλήσεις 134 δισ. ευρώ και σχεδόν 400 προετοιμάζονται για αρχική δημόσια εγγραφή για διάθεση μετοχών (ΙΡΟ). Είναι ο δεύτερος δυναμικότερος βραχίονας στη μεταποίηση, αλλά μόνον το 4% των εταιρειών έχει εισαχθεί. Αρκεί να αναφερθεί ότι η διεθνούς βεληνεκούς μακαρονοποιία της Βarilla και η εταιρεία Nutella με το ομώνυμο άλειμμα σοκολάτας δεν είναι εισηγμένες, εν αντιθέσει με τις Danone και Nestle. «Εκδηλώνεται πλέον τεράστιο ενδιαφέρον από Ιταλούς επενδυτές, καθώς και από κεφάλαια από τη Βρετανία, την Ελβετία, τη Γαλλία και τις χώρες του Μπενελούξ», παρατηρεί ο Φεντερίκο Τσελίνα, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ και εξεύρεσης πόρων στον ιταλικό επενδυτικό οίκο της DeA Capital. Ο ίδιος έχει συστήσει τα επενδυτικά κεφάλαια IDea Taste of Ιtaly και αποσκοπεί σε συγκέντρωση 200 εκατ. ευρώ από επενδυτές.

Η πρώτη τους επένδυση των 30 εκατ. ευρώ τον Μάιο αφορούσε την Gruppo La Piadineria, αλυσίδα εστιατορίων με ειδίκευση στις πίτες που παρασκευάζονται από λεπτή ιταλική ζύμη πιαντίνα. «Η ιδέα του “ό,τι είναι μικρό είναι και όμορφο” είναι ριζωμένη στην ιταλική νοοτροπία, αλλά πλέον ο κλάδος τροφίμων έχει συνειδητοποιήσει πως δεν αρκεί η σήμανση της “ιταλικής κατασκευής / προέλευσης / παραγωγής” για να είναι ανταγωνιστικά τα προϊόντα του», παρατηρεί, τέλος, ο επικεφαλής της Mutti, Φρανσέσκο Μούτι.