ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο στόχαστρο και η Fiat-Chrysler στις ΗΠΑ

sto-stochastro-kai-i-fiat-chrysler-stis-ipa-2104184

Φαίνεται πως η απάτη στις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen ήρθε να βαρύνει έτι περαιτέρω τα ποικίλης μορφής προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος – προβλήματα, βέβαια, τα οποία είναι ελάσσονα σε σύγκριση με εκείνα της VW. Επί του προκειμένου, ο ιταλοαμερικανικός όμιλος της Fiat Chrysler, για τον οποίο είχε αποφασιστεί τον Ιούλιο να πληρώσει 105 εκατ. δολάρια λόγω πλημμελούς αντίδρασης σε θέματα ασφάλειας, βρίσκεται και πάλι στο στόχαστρο. Οπως το καλοκαίρι έτσι και σήμερα είναι η Εθνική Αρχή Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (ΝΗΤSΑ), η οποία εκτιμά ότι η εταιρεία δεν έκανε πλήρη και λεπτομερή αναφορά σε δυστυχήματα, ατυχήματα και νομικές διεκδικήσεις αναφορικά με τα αυτοκίνητά της.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η Αρχή εντόπισε ελλείψεις στον τρόπο με τον οποίο καταγράφονται τα σφάλματά της και οι συνέπειές τους. Ο επικεφαλής της NHTSA, Μαρκ Ρόουζκαϊντ, ανέφερε ότι η στάση του ιταλοαμερικανικού ομίλου αποδεικνύει και την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές ασφαλείας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ πρέπει εντός πενθημέρου από το τέλος κάθε μήνα να αναφέρουν στις Αρχές οποιαδήποτε υπόθεση σχετίζεται με την ανάμειξη και τις ευθύνες τους για πρόκληση θανάτου ή τραυματισμού. Η νέα αποκάλυψη γίνεται τώρα, μόλις δύο μήνες μετά την προηγούμενη.

Τον Ιούλιο και μετά την κατάθεση των αρμοδίων της Fiat-Chrysler στην Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων, η Αρχή έδωσε εντολή στην εταιρεία να ελέγχει πιο επισταμένα τα ζητήματα ασφαλείας της. Κυρίως η NHTSA ανησυχεί για το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στα μοντέλα του ομίλου, καθώς και την απόδοση των ελαστικών τους σε συνθήκες υψηλών ταχυτήτων. Μεγαλύτερες πιθανότητες να προκαλέσουν ατύχημα στον δρόμο είχαν τα ελαφρά φορτηγά της Fiat-Chrysler και ορισμένα επιβατικά της. Η εταιρεία είχε συγκατανεύσει να αγοράσει πάλι από τους ιδιοκτήτες τους περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητά της, των οποίων τα ελαττωματικά εξαρτήματα ανάρτησης πιθανώς να προξενούσαν απώλεια ελέγχου. Τότε είχε αποφανθεί ο κ. Ρόουζκαϊντ ότι «η απογοητευτική επίδοση της Fiat- Chrysler θέτει σε κίνδυνο τη ζωή εκατομμυρίων πελατών της και συνολικά των ανθρώπων που κινούνται στον δρόμο.