ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερευνα κατά VW για ύποπτα στατιστικά ατυχημάτων

ereyna-kata-vw-gia-ypopta-statistika-atychimaton-2105236

Νέα ερωτήματα για τη Volkswagen εγείρονται από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές αυτοκίνησης των ΗΠΑ, με αφορμή τα στοιχεία τα οποία σχετίζονται με τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα εξαιτίας των αυτοκινήτων της στους αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οι Αρχές στις ΗΠΑ διαπίστωσαν από τα στοιχεία που υπέβαλε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ότι το ποσοστό της είναι κατά εννέα φορές μικρότερο από τον μέσο όρο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Οι Honda και Fiat-Chrysler, οι οποίες έχουν αποδεδειγμένα υποπέσει σε παράβαση, παραδέχθηκαν ότι αλλοίωσαν τα στοιχεία και η πρώτη πλήρωσε πρόστιμο. Την τελευταία δεκαετία οι επιδόσεις στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων της Volkswagen είναι τόσο απροσδόκητα καλές, ώστε οι ειδικοί να αναρωτιούνται για τη σχέση τους με την πραγματικότητα. Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη, δεδομένου ότι οι υπόλοιπες έντεκα αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ έχουν 9 φορές περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα από τη VW.

«Ο αριθμός για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι μόνο συγκριτικά πολύ χαμηλότερος γενικά, είναι και πιο χαμηλός από τον αντίστοιχο στις ανταγωνίστριες, τις οποίες εγκαλούν οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές για μη συμμόρφωση στις προδιαγραφές ασφαλείας με την αναφορά ατυχημάτων και σφαλμάτων», παρατηρεί ο Νιλ Στάινκαμ της εταιρείας συμβούλων Stout Risious Ross, η οποία ανέλυσε τα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών. To Bloomberg αναφέρει πως, για να είναι ακριβέστερη η σύγκριση των δεδομένων μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών μεγαλύτερων μεγεθών, τα ποσοστά ατυχημάτων / δυστυχημάτων υπολογίζονται ανά εκατομμύριο οχημάτων στον δρόμο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen ΗΠΑ, Μάικλ Χoρν, είχε καταθέσει στην αρμόδια επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου, η οποία ασχολείται με το μείζον σκάνδαλο απάτης στη μέτρηση εκπομπών ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα της εταιρείας. Αναφερόμενος σε αυτό αλλά και κάνοντας μια γενικότερη τοποθέτηση, ο κ. Χορν δεσμεύτηκε πως «η εταιρεία θα πράξει το καλύτερο ώστε να αποκαταστήσει τα πράγματα, να δεχθεί τις συνέπειες των πράξεών της, να επιδιορθώσει τη ζημιά με το “έξυπνο” λογισμικό το οποίο παραποιούσε τα επίπεδα εκπομπών ρύπων και να επαναφέρει την εμπιστοσύνη πελατών, προμηθευτών, αντιπροσωπειών, εργαζομένων και αμερικανικών αρχών στο όνομα της Volkswagen». Πάντως, δεν έθιξε το πώς θα είναι τα οχήματα μετά την επισκευή τους ως προς την κατανάλωση καυσίμων και την απόδοσή τους. Η απόσυρση 8 εκατ. οχημάτων στην Ευρώπη ξεκινά τον Ιανουάριο του 2016 και θα ολοκληρωθεί με τη λήξη της χρονιάς.

Προβλήματα στο Μεξικό

Εκτός όλων των αγορών ΗΠΑ και Ευρώπης, όπου διαπιστώθηκε πως η Volkswagen είχε εγκαταστήσει το λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της, προβλήματα ανακύπτουν και στο Μεξικό. Στο εργοστάσιο στην Πουέμπλα, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο εκτός Γερμανίας, απειλούνται οι θέσεις των 15.000 εργαζομένων της. Λόγω του σκανδάλου, οι βάρδιες του Σαββάτου μειώθηκαν. Το 20% των 207.000 αυτοκινήτων του εργοστασίου, που εξήχθησαν πέρυσι στις ΗΠΑ, εμπεριείχαν το λογισμικό.