ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εως 80 δισ. ευρώ ο «λογαριασμός» του σκανδάλου VW, εκτιμούν αναλυτές

eos-80-dis-eyro-o-logariasmos-toy-skandaloy-vw-ektimoyn-analytes-2106954

Μέχρι και στα 80 δισ. ευρώ ενδεχομένως να ανέλθουν οι ζημίες τις οποίες θα επωμιστεί η Volkswagen, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις συνέπειες του σκανδάλου παραποίησης των εκπομπών ρύπων. Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε ο ειδικός σε θέμα αυτοκινητοβιομηχανίας συγκοινωνιολόγος Στέφαν Ράμλερ, μιλώντας στην Deutsche Welle. Αναφερόμενος στις αναμενόμενες δυσμενείς επιπτώσεις του σκανδάλου, τις οποίες και αναγνώρισε, προσέθεσε ότι υπάρχει και μία σαφώς ευνοϊκή πτυχή, και αυτή έχει να κάνει με το ότι παρουσιάζεται μια ευκαιρία για τη Volkswagen ειδικά, καθώς και για τη Γερμανία γενικότερα. «Αν όλα πάνε καλά, τότε οι ζημίες της υπολογίζονται στα 20 – 30 δισ. ευρώ. Το χειρότερο σενάριο (π.χ. μαζικές ανακλήσεις και εκτεταμένες αγωγές) θα σημάνει δαπάνη 80 δισ. ευρώ», διευκρίνισε. «Παράλληλα, όμως, το κρατίδιο της Σαξονίας με τη δεσμεύουσα μειοψηφία, που έχει στη Volkswagen, θα μπορεί να συμβάλει ώστε η εταιρεία να πάψει να κατασκευάζει απλώς αυτοκίνητα και να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες της μετά την πώληση».

Βέβαια, ένα μείζον και πρωτεύον ερώτημα αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία και την εξέλιξή της, ύστερα από το σκάνδαλο των ρύπων. «Είναι κρίσιμο θέμα το πώς θα εξελιχθεί η αγορά αυτοκινήτου», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο Γερμανός συγκοινωνιολόγος. «Λόγου χάριν, το γερμανικό δημόσιο αγοράζει σχεδόν το 20% των παραγόμενων υπηρεσιών και αγαθών. Οπότε θα είχε τη δυνατότητα να προσφέρει κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων ή να δεσμευθεί ότι από τώρα και στο εξής θα αγοράζει μόνο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για τον στόλο των δημοσίων υπηρεσιών και όχι λιμουζίνες με κινητήρες εσωτερικής καύσεως». Ενα ακόμη θέμα το οποίο έθιξε ο Στέφαν Ράμλερ, έχει να κάνει με την ίδια την υποκριτική στάση απέναντι στην υπόθεση εκ μέρους εταιρειών, πολιτικών αλλά καταναλωτών, όπως παρατηρεί στην Deutsche Welle. «Διαπιστώνω υποκρισία από τους πολιτικούς, τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες που ασχολούνται με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων και τους οδηγούς τους ίδιους.

Είναι κοινό μυστικό, τουλάχιστον μεταξύ των ειδημόνων, ότι τα στοιχεία που δημοσιοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τις εκπομπές αερίων βλαβερών για το φαινόμενο του θερμοκηπίου απέχουν της πραγματικότητας». Κλείνοντας ο συγκοινωνιολόγος τόνισε ότι τα πολιτικά κόμματα εθελοτυφλούσαν ως προς τις προειδοποιήσεις για τους ρύπους, αντιτείνοντας τη σημασία του κλάδου για τη Γερμανία. Οι δε οδηγοί, σαφώς και εάν ήθελαν, θα μπορούσαν να μάθουν και να ενημερωθούν πως οι ρύποι, τους οποίους εξέπεμπαν τα οχήματά τους, δεν ήταν τόσο αθώοι.