Λιγότερες δαπάνες για δημόσιες σχέσεις των fund managers

Λιγότερες δαπάνες για δημόσιες σχέσεις των fund managers

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παιχνίδια γκολφ με πελάτες και άλλες παρόμοιες διασκεδάσεις θα πρέπει να περιοριστούν, προειδοποίησε χθες τους διαχειριστές κεφαλαίων η βρετανική κανονιστική αρχή του κλάδου, συνεχίζοντας την εκστρατεία της κατά της σύγκρουσης συμφερόντων.

Στην έκθεση του 2015 για τη σύγκρουση συμφερόντων της στη βιομηχανία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων, η FCA προειδοποιεί τους επικεφαλής του κλάδου ότι δαπανούν υπερβολικά πολλά χρήματα στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν πελάτες μέσω της διοργάνωσης εκδρομών, παιχνιδιών γκολφ ή της παρακολούθησης αγώνων ποδοσφαίρου κτλ. Η κανονιστική αρχή έχει αρχίσει την εκστρατεία κατά της προσφοράς δώρων ή άλλων διασκεδάσεων σε πελάτες ήδη από τον Ιανουάριο του 2014, οπότε και είχε εκδώσει σχετικούς κανόνες που απαγορεύουν την προσφορά δώρων «παράλογης αξίας» σε πελάτες. Σύμφωνα με τους Financial Times, η νέα παρότρυνση- προειδοποίηση φανερώνει ότι εξακολουθεί να υφίσταται το φαινόμενο και ότι οι διαχειριστές κεφαλαίων εξακολουθούν να προσφέρουν σε πελάτες, π.χ. διαφημιστές, πρόσβαση σε κοινωνικές εκδηλώσεις που δεν έχουν άμεση σχέση με την εργασία, όπως αγώνες γκολφ ή ράγκμπι. Κατά την άποψη της κανονιστικής αρχής, «αυτές οι παροχές δεν είναι ικανές να ενισχύσουν την ποιότητα της υπηρεσίας που παρέχεται προς τους πελάτες, διότι είτε δεν διευκολύνουν τις επιχειρηματικές συζητήσεις ή αυτές θα μπορούσαν να διεξαχθούν σε καλύτερη τοποθεσία χωρίς αυτές τις δραστηριότητες», αναφέρεται στην έκθεση της κανονιστικής αρχής.

Οι διαχειριστές κεφαλαίων υποστηρίζουν πως η προσφορά δώρων σε ένδειξη αβροφροσύνης αποτελεί βασική μέθοδο ώστε να κερδίσουν νέους πελάτες ή να διατηρούν τους παλιούς. «Σε λίγο θα έχουμε ημέρα γκολφ χωρίς μπαλάκια του γκολφ, ημέρα ψαρέματος στο γυμναστήριο και θα βλέπουμε αγώνες της Φόρμουλα 1 στην τηλεόραση του γραφείου», παραπονέθηκε στους F.T. ο Τζάστιν Στιούαρτ, διευθύνων σύμβουλος της Seven Investment Management. Για τον Τζέιμς Μπάντεν, διευθυντή μάρκετινγκ στην εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων Baillie Gifford, το να περνάει κανείς χρόνο με τους πελάτες του ήταν «καλή ιδέα που είναι ευεργετική για όλους». «Οικοδομείς χρήσιμες σχέσεις και τελικά είναι προς όφελος του πελάτη», υποστηρίζει. Εδω και χρόνια ο κλάδος της διαχείρισης κεφαλαίων είναι γνωστός για τον εξαιρετικά γενναιόδωρο τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στους πελάτες του. Ενα πρώην στέλεχος του City διηγείται στους F.T. ότι κάποτε είχαν προσκληθεί χρηματοπιστωτικοί σύμβουλοι να παρακολουθήσουν το βρετανικό γκραν πρι και στη συνέχεια είχαν επιβιβαστεί σε ελικόπτερο με προορισμό το Παρίσι, όπου είχαν παρακολουθήσει τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1998. Βέβαια, οι διαχειριστές κεφαλαίων επιμένουν ότι έκτοτε έχει σφίξει το ζωνάρι, όπως προστάζει η κανονιστική αρχή. Ο Νταν Μάνιξ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων RWC, η οποία ανήκει εν μέρει στη Schroders, λέει ότι η στάση της κανονιστικής αρχής έχει ήδη «πολύ σημαντική επιρροή». «Ολόκληρη η βιομηχανία έχει αναγνωρίσει ότι πρέπει να σκεφτεί προσεκτικότερα όσα θα μπορούσαν να θεωρηθούν υπερβολικά».

Ο Αντριου Μακ Νάλι, διευθύνων σύμβουλος της Equitile, θεωρεί ότι οι ημέρες δόξας της εταιρικής διασκέδασης και των υπερβολών έχουν περάσει και πως η τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια δεδομένων των οικονομικών πιέσεων που ασκούνται σε ολόκληρη τη βιομηχανία. «Θα ήμουν αντίθετος (στην παροχή αυτού του είδους των διασκεδάσεων σε συμβούλους ή σε πελάτες) περισσότερο διότι συνιστά κακή οικονομική πολιτική», λέει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή