Ντιλ γιγάντων 102,85 δισ. δολ. στη ζυθοποιία

Ντιλ γιγάντων 102,85 δισ. δολ. στη ζυθοποιία

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Πράσινο φως» από τους μετόχους της Anheuser – Busch InBev και της SABMiller δόθηκε χθες, ανοίγοντας τον δρόμο για την υλοποίηση της συγχώνευσής τους, η οποία αποτιμάται σε 102,85 δισ. δολάρια. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές συμφωνίες της σύγχρονης ιστορίας. Συγκεκριμένα, η κορυφαία ζυθοποιία στον κόσμο, η βελγοαμερικανοβραζιλιάνικη Anheuser – Busch InBev θα εξαγοράσει την πολυεθνική SABMiller, η οποία έχει έδρα τη Βρετανία και βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Ο συνδυασμός των δύο κολοσσών φέρνει κοντά εμπορικά σήματα όπως, μεταξύ άλλων, Budweiser, Corona και Stella Artois (Anheuser – Busch) και Pilsner Urquell, Miller και Fosters (SABMiller). Ο νέος κολοσσός θα διαθέτει άνω του 75% από τις μπίρες που πουλιούνται σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα θα αναδειχθεί στην πέμπτη ισχυρότερη εταιρεία καταναλωτικών αγαθών διεθνώς. Επιπλέον θα αποκομίζει το 46% των συνολικών κερδών από τις πωλήσεις μπίρας στην παγκόσμια αγορά και θα διοχετεύει σε αυτήν το 27% του όγκου τους.

Η αγοράστρια εταιρεία Αnheuser – Busch InBev θα εξασφαλίσει την είσοδό της σε δεκαεπτά αγορές στην Αφρική και σε ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της Λατινικής Αμερικής, όπως η Κολομβία και το Περού. Επιπλέον, μέσω της συγχώνευσης, θα περιορίσει κατά 47% τα έσοδά της από τις ώριμες αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.

Ο νέος κολοσσός θα έχει την επωνυμία Anheuser – Busch InBev και δεν θα υπάρχει καμία αναφορά στη SABMiller, η οποία ιδρύθηκε πριν από 120 χρόνια στη Νότιo Αφρική. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, αν και η έγκριση της εξαγοράς της SABMiller από τους μετόχους της αναμενόταν, ωστόσο δεν ήταν δεδομένη, ειδικά μετά το δημοψήφισμα του Ιουνίου και το Brexit. Επακολούθησε η δραστική υποχώρηση της στερλίνας ως προς το δολάριο, γεγονός το οποίο κατέστησε λιγότερο ελκυστική την αρχική προσφορά για τους μετόχους της SABMiller. Εξ ου και έπειτα από πιέσεις ακτιβιστών μετόχων, η αγοράστρια Anheuser – Busch InBev βελτίωσε τον Ιούλιο την πρότασή της. Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η προσέγγιση της SABMiller άρχισε πριν από έναν χρόνο, όταν η Anheuser – Busch InBev αντιμετώπιζε την πρόκληση να αναζωογονήσει το σήμα της Budweiser στη μεγαλύτερη αγορά της, την αμερικανική, και να αντεπεξέλθει στην οικονομική κάμψη στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, αυτήν της Βραζιλίας.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή