Πιλοτικό σούπερ μάρκετ χωρίς ταμεία, από Amazon

Πιλοτικό σούπερ μάρκετ χωρίς ταμεία, από Amazon

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αμερικανική Amazon δοκιμάζει την τεχνολογία που έχει αναπτύξει για αγορές σε καταστήματα χωρίς ταμεία σε πολύ μεγαλύτερα καταστήματα, σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal. Πρόκειται για προσπάθεια να γίνουν οι αγορές σε σούπερ μάρκετ και γενικά σε καταστήματα λιανικών πωλήσεων πιο άνετες για τους καταναλωτές και αναμένεται να αποτελέσει το επόμενο πεδίο μάχης μεταξύ των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών.

Στην αρχή του έτους η Amazon είχε δοκιμάσει την τεχνολογία σε δικό της μικρό κατάστημα που προορίζεται μόνο για τους δικούς της υπαλλήλους. Τώρα κάνει το επόμενο λογικό βήμα και δοκιμάζει το σύστημα που έχει αναπτύξει σε μεγαλύτερο χώρο, στο Σιάτλ των ΗΠΑ, ο οποίος έχει διαμορφωθεί σαν μεγάλο κατάστημα λιανικών πωλήσεων. Το σύστημα παρακολουθεί ποια προϊόντα επιλέγουν οι πελάτες από τα ράφια του καταστήματος και τους χρεώνει αυτόματα όταν εγκαταλείψουν το κατάστημα. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η WSJ, το σύστημα λειτουργεί ικανοποιητικά σε μικρή κλίμακα, ωστόσο είναι δυσκολότερο στη χρήση του σε μεγαλύτερους χώρους όπου υπάρχουν περισσότερα προϊόντα. Δεν είναι σαφές αν η Amazon σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για αγορές χωρίς ταμεία στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Whole Foods που είχε εξαγοράσει το 2017, ωστόσο αυτός είναι ο πλέον προφανής υποψήφιος αν λειτουργήσει ικανοποιητικά το σύστημα. Τόσο η Amazon όσο και η Whole Foods αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες.

Σήμερα το σύστημα χωρίς ταμεία χρησιμοποιείται σε επτά μίνι μάρκετ της Amazon Go σε επτά πόλεις των ΗΠΑ, όπως στο Σιάτλ, στο Σικάγο και στο Σαν Φρανσίσκο. Για να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Amazon Go, οι πελάτες σκανάρουν, καθώς εισέρχονται στο κατάστημα, με το κινητό τους τηλέφωνο έναν κωδικό που έχει δημιουργήσει ειδική εφαρμογή. Στη συνέχεια επιλέγουν ό,τι προϊόν επιθυμούν από τα ράφια του καταστήματος και φεύγουν χωρίς να περάσουν από ταμείο. Βιντεοκάμερες και άλλες συσκευές παρακολουθούν τους πελάτες όση ώρα βρίσκονται στο κατάστημα και με τη βοήθειά τους το σύστημα τους χρεώνει ό,τι έχουν αγοράσει. Ωστόσο θα είναι πολύ πιο δύσκολη η χρήση του συστήματος Amazon Go σε ένα τυπικό κατάστημα της Whole Foods, με εμβαδόν συνήθως γύρω στις 3.500 τετραγωνικά μέτρα και περίπου 34 χιλιάδες διαφορετικά προϊόντα.

Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων σε έναν σούπερ μάρκετ Whole Foods αφορά προϊόντα όπως οπωροκηπευτικά, των οποίων η τιμή διαφέρει ανάλογα με το βάρος τους. Η παρακολούθηση και η καταγραφή σε τέτοιου είδους αγορές είναι πολύ πιο περίπλοκες και πιο δύσκολες από την παρακολούθηση αγορών για τυποποιημένα προϊόντα με το ίδιο σχήμα και βάρος. Επιπλέον οι πελάτες των σούπερ μάρκετ Whole Foods ίσως να μην είναι τόσο πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία σε μια επιχείρηση που είναι γνωστή για την υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών της. «Θα πρέπει να προσέξουν να μην καταστρέψουν αυτό που έχει κάνει επιτυχημένη την επιχείρηση», λέει ο ηλικίας 65 ετών Ντένις Κέιμ στην εφημερίδα WSJ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή