Μειώνονται οι δείκτες εμπιστοσύνης του private banking

Μειώνονται οι δείκτες εμπιστοσύνης του private banking

3' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευθύς αμέσως μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Κέντρο Παγκοσμίου Εμπορίου, η Barclays Private Banking έδωσε οδηγίες στην ομάδα της του private banking αποτελούμενη από 200 τραπεζίτες, να καλέσουν τους πελάτες τους σε 40 καί πλέον χώρες και να τους διαβεβαιώσουν για τα επακόλουθα της κρίσεως. «Πολλοί μας θεωρούν ότι βρισκόμαστε στο κέντρο των εξελίξεων και ότι γνωρίζουμε τον σφιγμό των πραγμάτων, ενώ εμείς από την πλευρά μας βλέπουμε ότι ο ρόλος μας είναι το να καθησυχάσουμε τους πελάτες μας», λέει ο Ουίλιαμ Ούλιν, διευθυντής του αρμοδίου κλάδου στη Barclays Private Βanking.

Καθοδήγηση

Πρόκειται για μία χαρακτηριστική άσκηση στην οποία προέβησαν πολλές τράπεζες παροχής υπηρεσιών σε μεγάλους πελάτες, διεθνώς, για να τους διαβεβαιώσουν για την έντονη καθοδήγησή τους. Τα τελευταία χρόνια, όμως, οι πελάτες αυτής της κατηγορίας επιζητούν, όλο και λιγότερη καθοδήγηση.

«Τα συμβάντα στη διεθνή σκηνή εξαναγκάζουν όλες τις τράπεζες παροχής υπηρεσιών σε μεγάλους πελάτες, να τους διαβεβαιώσουν ότι οι υπηρεσίες τους είναι πρώτης κατηγορίας». Αυτό εκμυστηριεύεται ο Ιαν Γουντχάουζ, διευθυντικό στέλεχος και αναλυτής της Pricewaterhouse Coopers, στο Λονδίνο. Η διαδικασία αυτή ενισχύει τη θέση του συμβούλου ιδιωτών πελατών.

Με άλλα λόγια, επιστροφή στον τρόπο εργασίας μετά τη χρυσή εποχή της ανοδικής πορείας της αγοράς τη δεκαετία του 1990.

Υπάρχουν δύο σημαντικές αντιδράσεις σε εκείνη την εύφορη εποχή. Ορισμένοι από τους πλουσιοτέρους πελάτες πίστευαν ότι ήταν τόσο εύκολο, ώστε επιθυμούσαν να αναπτύξουν οι ίδιοι ενεργότερο ρόλο στη διαχείρηση του χαρτοφυλακίου τους, με τη βοήθεια μάλιστα των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.

Μία άλλη ομάδα πελατών αισθάνθηκε ότι εστερείτο εμπειρίας σε χρηματοπιστωτικά θέματα ή απλώς δεν έδειχνε ενδιαφέρον. Βλέποντας το χαρτοφυλάκιό τους να αυξάνεται διαρκώς αισθάνοντο ικανοποιημένοι να αφήσουν τις υποθέσεις τους στα χέρια των χρηματοπιστωτικών συμβούλων.

Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι ότι οι ιδιώτες πελάτες απασχολούσαν τους συμβούλους τους λιγότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Η ενίσχυση της μεθοδολογίας «κάντε το μόνοι σας» είναι προϊόν ενός πρώιμου ενθουσιασμού που σάρωσε όλα τα επίπεδα του τραπεζικού τομέα στο πλαίσιο της επαναστάσεως του Internet. Τα περισσότερα από αυτά τα προγράμματα, δεν ικανοποίησαν όλες τις προσδοκίες. «Αρχικώς η απόδοσή τους στο παραδοσιακό private banking ήταν πάρα πολύ υψηλή, αλλά ο όγκος τους εξαφανίσθηκε κατά θεαματικό τρόπο, όταν οι αγορές έγιναν περισσότερο απαιτητικές», λέει ο κ. Γούντχαουζ. Μία δωδεκάδα και πλέον από τις τράπεζες παροχής υπηρεσιών σε μεγάλους πελάτες εγκατέλειψαν τις δραστηριότητές τους σε αυτού του είδους τις λειτουργίες, διότι η τεχνολογία όπως απεδείχθη ήταν δύσκολο να ενσωματωθεί στις υπόλοιπες υπηρεσίες ή δεν μπόρεσε να ικανοποιήσει την πελατεία κατά τρόπο που αυτή ανέμενε, όπως αναφέρουν διάφοροι αναλυτές.

Τα φιλόδοξα σχέδια των Merrill Lynch, HSBC και ΑΒΝ Amro υπαναχώρησαν, σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών. Η πιο θεαματική αναδίπλωση σημειώθηκε στην ελβετική Vontobel Bank, όπου μία τόσο ευρεία επένδυση είχε ως συνέπεια την αναδιοργάνωση των ανωτάτων διευθυντικών στελεχών της τράπεζας.

Υπαναχώρηση

Μέσα στη σημερινή υπαναχώρηση των προσδοκιών, αρκετά διευθυντικά στελέχη του κλάδου «υψηλών καταθέσεων», δηλώνουν ότι το «πολύ χρήμα» δεν άρχισε να κινείται, αλλά ούτε και ενθαρρύνεται από πουθενά ώστε να αρχίσει να κινείται.

«Η εμπειρία μας, λέει, ότι οι πελάτες μας εξακολουθούν να είναι σφιχτοί», λέει ο Ρίτσαρντ Ουόρτς διευθυντής των βρετανικών χαρτοφυλακίων της Global Asset Management, που εδρεύει στο Λονδίνο. Και συνεχίζει: «Πολλοί δεν έχουν κάνει σημαντικές κινήσεις, διότι τα χαρτοφυλάκιά τους είναι διαφοροποιημένα».

«Ας μην ξεχνάμε ότι οι ιδιώτες που κάνουν χρήση των δικτύων υψηλής τεχνολογίας είναι εποχικοί επενδυτές και έχουν ζήσει θλιβερά γεγονότα στο παρελθόν», λέει ο κ Ούλιν της Barclays. Και συνεχίζει, λέγοντας ότι «η χρονιά του 1998, όπως αποδεικνύεται τώρα υπήρξε για ορισμένους περισσότερο από καταστροφική, λόγω της δραματικής καταρρεύσεως των αγορών».

Τη στιγμή κατά την οποία αποθαρρύνονται οι μεγάλες κινήσεις, οι τράπεζες προτείνουν και αναπτύσσουν προσφορές σε ορισμένους ουδέτερους τομείς, όπως τα hedge funds και άλλα εγγυημένα σχήματα από πλευράς αποδόσεως.

Διάφοροι τραπεζίτες δηλώνουν ότι έχουν πελάτες οι οποίοι αρχίζουν να καταλαμβάνονται από ενδιαφέρον για «παζαρέματα», τώρα που οι αγορές εμφανίζονται σε ανάκαμψη μετά τα δραματικά συμβάντα του περασμένου Σεπτεμβρίου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο προαναφερθείς κ. Ούλιν της Barclays δηλώνει τα εξής: «Υποχρεωθήκαμε να δαμάσουμε τον ενθουσιασμό τους. Και προσθέτει με χαριτωμένο ύφος: «Τώρα προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε να μη χάσουν και πολύ γρήγορα αυτόν τον ενθουσιασμό».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή