Οι ελληνικές εταιρείες ένδυσης κατακτούν την ευρωπαϊκή αγορά

Οι ελληνικές εταιρείες ένδυσης κατακτούν την ευρωπαϊκή αγορά

4' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ενωμένη ευρωπαϊκή αγορά δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις ανάπτυξης των δραστηριοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης. Οι πρώτες συνεργασίες στο εξωτερικό έχουν ήδη ξεκινήσει και φέτος αναμένονται και τα πρώτα αποτελέσματα, που για τις περισσότερες εταιρείες θα σημάνουν την ένταξή τους πλέον σε κατηγορίες ευρωπαϊκών μεγεθών.

Οι νέου τύπου συνεργασίες δεν αφορούν απλώς την ανάληψη μέρους της παραγωγής για ξένους οίκους ενδυμάτων, αλλά κατατάσσουν τις ελληνικές εταιρείες μεταξύ των σημαντικότερων στρατηγικών εταίρων. Ο Ομιλος Χατζηιωάννου, η Elmec Sport και η Fashion Box-Replay έχουν αναλάβει τη χρήση διεθνών σημάτων ένδυσης, που σημαίνει σχεδιασμό συλλογής, παραγωγή και διανομή σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνον. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται επίσης η Connection και η Sex Form, έχοντας προσύμφωνα συνεργασίας.

Διανομή

Η στρατηγική των ξένων -κυρίως αμερικανικών- όμιλων έχει ως βασικό γνώμονα το outsourcing, δηλαδή την ανάληψη από ισχυρές εταιρείες ανά την Ευρώπη την ευθύνη παραγωγής και κυρίως διανομής ολόκληρων κομματιών των δραστηριοτήτων τους. Από διετίας, στη στρατηγική αυτή έχουν ενταχθεί ελληνικές εταιρείες οι οποίες είτε έχουν αποκτήσει μεγάλο μέγεθος σε παραγωγική δυναμικότητα είτε αποτελούν ήδη σοβαρούς συνεργάτες σε επίπεδο αντιπροσώπευσης. Αξίζει να προστεθεί εδώ και η ύφεση που «ταλαιπωρεί» την ευρωπαϊκή αγορά ένδυσης, οδηγώντας σε μείωση της συνολικής παραγωγικής υποδομής.

«Χατζηιωάννου»

Συγκεκριμένα, η μεγάλη ανάπτυξη του Ομίλου Χατζηιωάννου την τελευταία διετία, τόσο με παραγωγικές επενδύσεις όσο και με οριζόντια ανάπτυξη σε διάφορους κλάδους της ένδυσης, οδήγησε πέρυσι στη σημαντική συμφωνία με το βρετανικό όμιλο Virgin. Η μικτή εταιρεία Unique Commerce, όπου ο Χατζηιωάννου ελέγχει το μεγαλύτερο ποσοστό 44%, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο τη διανομή των εσωρούχων και Τ-shirt Virgin στην αγγλική αγορά, και οι πρώτες ενδείξεις αναμένονται σύντομα. Στόχος της εταιρείας είναι η διάθεση των προϊόντων σταδιακά σε 18 χώρες του κόσμου, βασιζόμενη στις άλλες δραστηριότητες των 3 Αγγλων εταίρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ομιλος Χατζηιωάννου έχει διπλή οφέλεια από την εν λόγω συνεργασία, αφού η θυγατρική του Vertical έχει αναλάβει και το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής των προϊόντων. Η δεύτερη ανάλογου βεληνεκούς συνεργασία του ομίλου αφορά στην εξαγορά του 10% της βρετανικής Actif Group, η οποία είναι παραγωγός και διανομέας των ενδυμάτων και εσωρούχων Elle και Joe Βoxer.

Εlmec

Φέτος αναμένονται τα πρώτα ενδεικτικά αποτελέσματα από τη διανομή των ειδών ένδυσης Harley Davidson στην Ευρώπη, δραστηριότητα που έχει αναλάβει η Elmec Sport. Αν και εμπορική εταιρεία και μέχρι πρότινος αντιπρόσωπος της αμερικανικής φίρμας στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, η εταιρεία διαχειρίζεται την παραγωγή των προϊόντων υπεργολαβικά σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ρουμανία, Τουρκία και Βουλγαρία και συντονίζει τη διανομή ανά τις ευρωπαϊκές αγορές, μέσω τοπικών αντιπροσώπων. Από το περασμένο έτος που ήταν και το πιλοτικό, οι δειγματισμοί των προϊόντων φέτος καταδεικνύουν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 50% σε επίπεδα 2,5 δισ. δρχ. με πολύ συντηρητικές εκτιμήσεις. Το μικτό κέρδος της Elmec Sport από την εν λόγω δραστηριότητα υπολογίζεται σε 20% περίπου, ενώ το κόστος προώθησης επιμερίζεται ανά χώρα με τους κατά τόπους αντιπρόσωπους.

Fashion Βox

Η ελληνική Fashion Box Hellas-Replay θα δει από την επόμενη χρήση αποτελέσματα από τη συνεργασία με την Coca Cola, τη διαχείριση του σήματος ενδυμάτων της οποίας έχει αναλάβει η ιταλική μητρική της Fashion Box. Τα είδη ένδυσης Coca Cola Ware παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην αγγλική αγορά προ διετίας και από το επόμενο καλοκαίρι εμφανίζονται σε Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία και Αυστρία. Η σειρά αφορά νεανικά είδη casual ένδυσης, που θα προωθηθούν στη χονδρική διανομή και με shops in shop. Η πρόβλεψη της ελληνικής εταιρείας, όπως και για την υπόλοιπη Ευρώπη, αναφέρεται σε κάλυψη του 50% του συνολικού τζίρου από τη νέα φίρμα μέσα στην επόμενη πενταετία, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε τζίρο της τάξης των 500 εκατ. δολ. στην περίοδο 2001-2009.

Connection

Με στόχους για δραστηριοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά κινείται και η Connection, και ήδη είχε ανακοινώσει προ εξαμήνου την υπογραφή προσυμφώνου με τη φίρμα casual ενδυμάτων Uniform. Σκοπός θα είναι η διαχείριση του σήματος, η παραγωγή και διανομή ανά την Ευρώπη μέσω μιας θυγατρικής εταιρείας που έχει ιδρύσει η Connection στην Ιταλία. Εξέλιξη στην εν λόγω συμφωνία δεν υπάρχει ακόμα, αφού σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας αναμένεται η έγκριση της μετάταξης στην Κύρια Αγορά, ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί το project.

Sex Form

Στο προηγούμενο στάδιο, της παραγωγής εσωρούχων ως υπεργολάβος, κινούνται προς το παρόν οι βιομηχανίες Sex Form και Gallop του Ομίλου Λαναρά. Η πρώτη έχει επιδείξει μεγάλη κινητικότητα τον τελευταίο χρόνο, με αρκετές συνεργασίες με ευρωπαϊκές εταιρείες και καταλόγους ένδυσης για υπεργολαβική παραγωγή εσωρούχων, μερικές εκ των οποίων αναφέρονται και στην ίδρυση joint ventures (για λογαριασμό των ομίλων Inditex-Zara, Marks&Spencer, Group Otto). Πέραν των εσωρούχων, η επέκταση της εταιρείας στα γυναικεία ενδύματα με δύο εξαγορές στην Ελλάδα και συνεργασία στο εξωτερικό αναμένεται να ανοίξει νέες προοπτικές ανάπτυξης στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο.

Gallop

Η Gallop, μέλος του ομίλου της Κλωστήρια Ναούσης, θέτει ως στόχο την ανάδειξή της σε μεγάλο παραγωγό, αξιοποιώντας την υποδομή του ομίλου. Εχει αναλάβει την παραγωγή για την Ελλάδα των αμερικανικών εσωρούχων Jockey International, συνεργασία που αναμένεται να επεκταθεί στις βαλκανικές χώρες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή