ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο σήμα για ενίσχυση του μεριδίου αγοράς η «Καρέλιας»

Σε μία περίοδο που τα μερίδια αγοράς των καπνοβιομηχανιών συρρικνώνονται και οι αυξήσεις στις τιμές των τσιγάρων συμπιέζουν τα κέρδη των εταιρειών του κλάδου, η δεύτερη σε μέγεθος ελληνική καπνοβιομηχανία, η «Καρέλιας», προχωρεί στην παραγωγή νέου σήματος τσιγάρου, με σκοπό να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς της. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία λανσάρει στην εγχώρια αγορά το σήμα «Origin», το οποίο έχει τη μοναδικότητα να παράγεται σε συσκευασία των 10 τσιγάρων, θα πωλείται στη τιμή των 400 δραχμών ή 1,17 ευρώ, ενώ η περιεκτικότητα νικοτίνης και πίσσας είναι 0,8mg και 8mg αντίστοιχα. Η «Καρέλιας», η οποία θα πρέπει να σημειωθεί έχει ανύπαρκτη διασπορά στο Χρηματιστήριο, καθώς οι μετοχές είναι συγκεντρωμένες από την ομώνυμη οικογένεια που διοικεί εδώ και 113 χρόνια την επιχείρηση, θα παρουσιάσει φέτος μία αύξηση στον όγκο πωλήσεών της σε ποσοστό 12% έναντι της προηγούμενης οικονομικής χρήσης, ενώ η συνολική παραγωγή τσιγάρων αναμένεται να προσεγγίσει τα 9 δισ. τσιγάρα. Θετικά εξελίσσεται η εξαγωγική παρουσία της καπνοβιομηχανίας «Καρέλιας» το 2001, καθώς εντείνονται οι προσπάθειες διείσδυσης στην αφρικανική ήπειρο σε 3 νέες χώρες, ενώ παράλληλα η εταιρεία ξεκίνησε νέα συνεργασία για τη διανομή του Karelia Slims στο Ισραήλ. Να σημειώσουμε ότι το 2000 η δεύτερη σε μέγεθος ελληνική καπνοβιομηχανία εμφάνισε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο εξωτερικό σε ποσοστό 10% σε σύγκριση με το 1999, ξεπερνώντας τα 2,5 δισ. τσιγάρα. Επίσης, στην αγορά της Ισπανίας εισήλθε η καπνοβιομηχανία Καρέλια, καθώς μέσα στο α’ δίμηνο του 2001 προχώρησε στο λανσάρισμα του σήματος Karellia Slims. Ακόμη εδραιώνει περισσότερο τη θέση της στη βαλκανική αγορά, αυξάνοντας το ποσοστό της τόσο στην Αλβανία όσο και στη Βουλγαρία. Παράλληλα, αυξημένες πωλήσεις σημειώνει η εταιρεία στις αγορές της υπόλοιπης Ανατολικής Ευρώπης (Τσεχία-Ρωσία, Λετονία, Αρμενία, Γεωργία), ενώ μικρή υποχώρηση παρουσιάζεται στην Ουκρανία λόγω του αυξημένου δασμού στα εισαγόμενα τσιγάρα που υπάρχει στη χώρα αυτή.

Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας πληροφορικής παρουσίασαν μικρή κάμψη έναντι του περυσινού εννεαμήνου, εξέλιξη που αποδίδεται στο έκτακτο κόστος της αναδιάρθρωσης του ομίλου, στις επενδύσεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών που δεν παράγουν ακόμα οικονομικό αποτέλεσμα και στη σχετική ύφεση που επικρατεί στην αγορά πληροφορικής.