Οι «μαύρες τρύπες» των κατασκευαστικών

Οι «μαύρες τρύπες» των κατασκευαστικών

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο φιλόδοξος ιδιοκτήτης κατασκευαστικής εταιρείας, που διέβη εσχάτως την πόρτα της Σοφοκλέους, είχε αποφασίσει εδώ και μήνες ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για την κατάταξή του στη νέα ανώτατη τάξη των εργοληπτικών πτυχίων. Για τον σκοπό αυτόν, όπως είχε ανακοινώσει και στο ΧΑΑ, βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση μιας άλλης εισηγμένης τεχνικής εταιρείας, η οποία πέρυσι παρουσίασε κέρδη περί τα δύο δισ. δραχμές. Ομως, τελικώς, η συγκεκριμένη συμφωνία δεν υλοποιήθηκε ποτέ γιατί ο υποψήφιος αγοραστής ανακάλυψε πως η υπό εξαγορά επιχείρηση όχι μόνο δεν είχε κέρδη δύο δισ., αλλά στα ταμεία της υπήρχε «τρύπα» άνω των πέντε δισ. δραχμών…

Ανώτατο πτυχίο

Αντίστοιχα «μαργαριτάρια» ανακαλύπτουν οι διοικήσεις ουκ ολίγων εισηγμένων κατασκευαστικών οι οποίες προσπαθούν τους τελευταίους μήνες να εξαγοράσουν τεχνικές εταιρείες προκειμένου να αποκτήσουν το νέο ανώτατο πτυχίο.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου οι συμφωνίες εξαγοράς ματαιώθηκαν την τελευταία στιγμή, όχι μόνο γιατί δεν τα βρήκαν οι βασικοί μέτοχοι όσον αφορά τη σχέση ανταλλαγής (π.χ. η περίπτωση K. Ι. Σαραντόπουλος και ΤΕΓΚ), αλλά γιατί οι ορκωτοί ελεγκτές ανακάλυψαν «τρύπες» στα οικονομικά της υποψήφιας προς εξαγοράν εταιρείας.

Επιλογή

συνεταίρου

Γι’ αυτό και κάποιοι εισηγμένοι που αποφάσισαν να εξαγοράσουν σωρεία μικρότερων επιχειρήσεων προκειμένου να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλοπάτι των εργοληπτικών πτυχίων, καθυστερούν στην επιλογή των συνεταίρων τους. Στη συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί κάποιος να εντάξει την Μηχανική η οποία θα εξαγοράσει τέσσερις – πέντε επιχειρήσεις Ζ’ Τάξης, αλλά και την ΑΛΤΕ που εξαγοράζει τρεις εταιρείες Ζ’ τάξης. Ο κ. Αποστ. Αλλαμανής της ΑΛΤΕ υποστηρίζει, πάντως, ότι έχει ήδη κλείσει με τις τρεις κατασκευαστικές, χωρίς να υπάρξουν προβλήματα.

Στην ίδια δύσκολη θέση βρίσκονται και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους εισηγμένους που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα τους ομίλους που θα διεκδικήσουν το ανώτατο πτυχίο. Πρόκειται κυρίως για μικρότερες κατασκευαστικές που «έχουν φιλοδοξίες, αλλά δεν έχουν πολλές δυνατότητες» κατάταξης στη νέα ανώτατη τάξη. Η έκφραση ανήκει σε εκπρόσωπο μεγάλου ομίλου, ο οποίος συγκαταλέγεται στους πέντε – έξι κατασκευαστές που έχουν ήδη εξασφαλίσει την είσοδο στην ελίτ του κλάδου. Οι συγκεκριμένοι όμιλοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να «περιφράξουν» την ανώτατη τάξη, καθώς δεν έχουν κανένα λόγο να μοιραστούν τα μεγάλα έργα με τους υπολοίπους. Πάντως, υπάρχουν κάποιοι που ετοιμάζονται να χαλάσουν τα σχέδια του κλαμπ των ισχυρών, όπως ο όμιλος Μπαλάφα. Ο κ. Κων/νος Μπαλάφας, με τις πλάτες της Αγροτικής Τράπεζας, έχει ήδη συμφωνήσει με τον όμιλο ΓΕΚΑΤ – ΓΝΩΜΩΝ για τη συγκρότηση ενιαίου σχήματος που θα διεκδικήσει το ανώτατο πτυχίο.

Τήρηση βιβλίων

Η εμπειρία που αποκόμισαν τις τελευταίες εβδομάδες οι κατασκευαστές που αναζητούν συνεταίρους επιβεβαιώνει στην ουσία όσους υποστηρίζουν ότι τα οικονομικά αποτελέσματα αρκετών τεχνικών εταιρειών, όπως απεικονίζονται στις δημοσιευμένες καταστάσεις, ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Στο ίδιο συμπέρασμα είχε καταλήξει, εξάλλου, και μια μελέτη που συνέταξαν πριν από τρία χρόνια η Εθνική και η Εμπορική για λογαριασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Δεν θεωρείται τυχαία η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας με την οποία οι τεχνικές εταιρείες υποχρεούνται, ύστερα από περίοδο χάριτος δύο ετών, να τηρούν βιβλία με βάση τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ), ώστε οι λογαριασμοί αποτελεσμάτων να απεικονίζουν την πραγματική οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων.

Η μέγα-συγχώνευση

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή