Στιγμιότυπα επικοινωνιακού πολέμου

Στιγμιότυπα επικοινωνιακού πολέμου

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο,τι φάμε… Σύμφωνα με έρευνα της McCann-Erickson, η οποία πραγματοποιήθηκε στις τρεις εβδομάδες μετά το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου σε 37 χώρες, οι συμπεριφορές του καταναλωτικού κοινού έχουν αλλάξει μετά το τρομοκρατικό χτύπημα. Ανάμεσα στα ευρήματα είναι ότι πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να αποφύγουν τις μετακινήσεις και τα ταξίδια και να μένουν περισσότερο κοντά στις οικογένειές τους. Ακόμη, διαγράφεται μια τάση οι άνθρωποι να προσπαθούν να ζουν και να χαίρονται περισσότερο τις χαρές της στιγμής και πολλοί ερωτηθέντες απάντησαν ότι προτιμούν να δαπανήσουν τα χρήματά τους για να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα παρά να τα αποταμιεύσουν με μια μελλοντική προοπτική.

Χόλιγουντ. To Χόλιγουντ αναζητεί νέους τρόπους ώστε να περάσει μηνύματα κατά της τρομοκρατίας στα νέα τηλεοπτικά ψυχαγωγικά προγράμματα και στις κινηματογραφικές ταινίες, καθώς και στην παραγωγή ντοκιμαντέρ σχετικά με τον βιολογικό πόλεμο.

Στην πρώτη γραμμή. Το αμερικανικό Πεντάγωνο σκέφτεται να αρχίσει άδειες πρόσβασης σε Αμερικανούς δημοσιογράφους στις Ενοπλες Δυνάμεις στις επιχειρήσεις στην Κεντρική Ασία και στο Αφγανιστάμ. Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ παραμένουν επιφυλακτικοί για το κατά πόσον οι στρατιωτικές Αρχές θα τους επιτρέψουν να βρεθούν στην πρώτη γραμμή.

Απειρία. Καθώς ο πόλεμος απαιτεί 24ωρη δημοσιογραφική κάλυψη, πολλοί δημοσιογράφοι που έχουν πάει στην περιοχή γύρω από το Αφγανιστάν είναι νεαρής ηλικίας, χωρίς εμπειρία, όπως επισημαίνει η εφημερίδα «Washington Post», πάνω στις πολεμικές ανταποκρίσεις.

Ιnternet. Οι δημοσιογραφικές αναλύσεις που αναπτύσσονται μέσα από τις ιστοσελίδες του Διαδικτύου αποτελούν την εναλλακτική πηγή ενημέρωσης στους Αμερικανούς που δεν ικανοποιούνται με τις αναλύσεις των κυρίαρχων μέσων των ΗΠΑ.

Αl Jazeera. Το διεθνώς πλέον γνωστό αραβικό ενημερωτικό δορυφορικό του Κατάρ Al Jazeera θα έχει κι αυτό την αγγλόφωνη εκδοχή του στο Διαδίκτυο. Μετά την επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου, οι επισκέψεις των χρηστών του Διαδικτύου έχουν πολλαπλασιαστεί ιδίως από τους Αμερικανούς χρήστες. Η διαδικτυακή πύλη του Al Jazeera άρχισε να λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2001 (aljazeera.net) επί του παρόντος καλύπτει όλη τη σχετική ενημέρωση στα αραβικά. Οι κύριες κατηγορίες του είναι: Κόσμος, Ευρώπη, Αμερική, ΝΑ Ασία, Αφρική, οικονομία, αθλητικά, υγεία, πολιτισμός και τέχνες. Προσφέρει ειδήσεις που προβάλλονται στο δορυφορικό κανάλι είτε με τη συνοδεία βίντεο ή ήχου κατά μέσον όρο 24 με 36 ώρες μετά τη μετάδοσή τους από τον τηλεοπτικό σταθμό. Απασχολεί 60 άτομα, 36 από τα οποία είναι συντάκτες και ερευνητές. Πριν από την 11η Σεπτεμβρίου, η διαδικτυακή πύλη του Al Jazeera είχε κατά μέσον όρο 700.000 επισκέψεις την ημέρα και μετά ο αριθμός των επισκέψεων ανήλθε στο 1,2 εκατομμύρια ημερησίως. Κατά την πρώτη εβδομάδα των αμερικανικών βομβαρδισμών στο Αφγανιστάν ο αριθμός των επισκεπτών ανήλθε στα 2 εκατομμύρια ημερησίως και στη δεύτερη εβδομάδα ανήλθε στα 3 εκατομμύρια. Οι περισσότεροι επισκέπτες-χρήστες από το Διαδίκτυο προέρχονται κατά σειράν από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και τις αραβικές χώρες.

Το Ιδρυμα Αραβικής Σκέψης (The Arab Thought Foundation) θα επενδύσει περισσότερα του ενό εκατομμυρίίου δολαρίων σε μια προσπάθεια να εξουδετερώσει την αντιαραβική προπαγάνδα ή δημοσιογραφική κάλυψη στη Δύση. Το Ιδρυμα έχει προσφάτως συσταθεί και ανάμεσα στους στόχους του είναι η ενδυνάμωση της αραβικής ταυτότητας και αλληλεγγύης και να αποτελέσει ένα είδος αντισταθμίσματος στις αρνητικές εικόνες για τους Αραβες στη Δύση. Αλλά και η Βρετανία σκοπεύει να δαπανήσει εκατομμύρια στερλίνες σε μια διεθνή καμπάνια που στόχο δεν θα έχει την αναβάθμιση της εικόνας, αλλά στο να επαναπροσελκύσει τους τουρίστες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή