Ο ΔΗΚΤΗΣ

3' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΛΤΑ – Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο… off line

Με χαρά ετοιμάζεται ο υπουργός Μεταφορών Χ. Βερελής να ανακοινώσει τη συμφωνία συνεργασίας των ΕΛΤΑ με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, που πρόσφατα υπογράφτηκε και προβλέπει σύμπραξη των δικτύων, των πληροφοριακών συστημάτων και εν γένει των δυνάμεων που απαιτούνται για νέες δράσεις στην προώθηση χρηματοπιστωτικών προϊόντων. Ολα αυτά είναι πολύ καλά. Ομως, διερωτώμεθα ποια συμβατά πληροφοριακά συστήματα θα διεκπεραιώνουν τις νέες κοινές εργασίες των ΕΛΤΑ και του Τ.Τ.;

Το TAXIS – ΕΛΤΑ ή το ανατεθέν στην Intrasoft (πού αλλού) πληροφοριακό σύστημα του Ταμιευτηρίου που παραμένει ως σύμβαση από τον περασμένο Μάρτιο; Αυτά προς στιγμήν, για να γνωρίζουμε το βάθος των εξαγγελιών, οι οποίες είναι άνθραξ χωρίς συμβατά και καλο-οργανωμένα πληροφοριακά συστήματα, όσο η διαπλοκή βασιλεύει και τις εταιρείες κυριεύει. Αν στο μεταξύ κάποιος ειδήμων διαφωνεί, ας μας πει ποια κοινή δραστηριότητα ΕΛΤΑ και Τ.Τ. μπορεί να τεθεί σε ισχύ και πότε, ενμέσω πληροφοριακού μεσαίωνα;

Κινητή… α λα τουρκικά

«Welcome to Turkey-Enjoy your stay» (Καλώς ήλθατε στην Τουρκία – Απολαύστε την παραμονή σας). Αυτό το μήνυμα λαμβάνουν στα κινητά τους οι επισκέπτες, με την άφιξή τους όχι μόνο στην Τουρκία αλλά και στη Σάμο και σε αρκετά άλλα ελληνικά νησιά του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Το θέμα έφερε στη Βουλή με σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Εξωτερικών και Μεταφορών, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Αν. Λιάσκος. Οπως επισημαίνεται στην ερώτηση, ενώ σύσσωμοι οι φορείς του νησιού με επικεφαλής τον νομάρχη διαμαρτύρονται για την κατάσταση αυτή, η πολιτεία δεν έχει πράξει τίποτα για να την αποτρέψει, επιδεικνύοντας μια μάλλον ανεύθυνη αδιαφορία.

Σχήματα και οχήματα

Τα σενάρια περί σχημάτων, «οχημάτων» κ.λπ. οδήγησαν σε έκρηξη, κατά 5,95%, τον δείκτη των κατασκευαστικών εταιρειών στη Σοφοκλέους. Με την προθεσμία του ΥΠΕΧΩΔΕ για τους νέους ομίλους που θα διεκδικήσουν το ανώτατο πτυχίο να λήγει σε έξι εβδομάδες, η φημολογία διογκώνεται. Εκτός από τους τέσσερις – πέντε μεγάλους ομίλους που έχουν ήδη «κλείσει», άλλοι τόσοι εισηγμένοι αναζητούν ακόμα συνεταίρους. Ομως, η οικονομική στενότητα και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι κατασκευαστές της Σοφοκλέους καθιστούν δύσκολη την επίτευξη συμφωνίας. Πάντως, η Τεχνική Ολυμπιακή, η ΔΙΕΚΑΤ, η K. Μπαλάφας, και δύο – τρεις άλλοι, προσπαθούν ακόμα να συγκροτήσουν σχήμα, ενώ μερικοί μικρότεροι το έχουν πάρει απόφαση και θα περιοριστούν σε πτυχίο μικρότερης κατηγορίας.

Η πώληση ενός πακέτου

Κατά 366 εκατ. δρχ. ενισχύθηκε το πορτοφόλι της κ. Τσουκαρίδη, αντιπροέδρου της Ρaperρack – Τσουκαρίδης, μετά την πώληση προς τη συγκεκριμένη εταιρεία 93.540 κοινών ονομαστικών μετοχών που κατείχε. Ετσι, το ποσοστό της μειώθηκε σε 3,85% από 6,16%. Η συγκεκριμένη πράξη πραγματοποιήθηκε όπως πληροφορηθήκαμε προχθές, μέσω Χρηματιστηρίου. Πάντως, η στήλη ζητά από τη διοίκηση περισσότερη ενημέρωση σχετικά με τον αγοραστή των μετοχών, αλλά και ποια οφέλη προκύπτουν -εάν προκύπτουν- για την Ρaperρack – Τσουκαρίδης από αυτήν την κίνηση.

Οι δυστοκίες της «Αθηνάς»

Στο ίδιο σημείο παραμένουν, όπως πληροφορούμεθα, οι προσπάθειες της «Αθηνάς» να εντάξει στον όμιλό της τέσσερις ακόμη εταιρείες για να εξασφαλίσει το ανώτερο πτυχίο της 7ης τάξης. Το ραντεβού της προηγούμενης Παρασκευής με τους εκπροσώπους των τριών εταιρειών που συναίνεσαν σε πρώτη φάση -ο πέμπτος αναζητείται ακόμη- δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι δύο από τις εταιρείες είναι οι εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενες «Καματάκης» και «Μεσάικος» και η τρίτη ο «Αρχιμήδης». Δυσκολία εντοπίζεται στη σχέση ανταλλαγής των μετοχών, ενώ αντίθετα οι εταίροι τα βρίσκουν στα οργανωτικά θέματα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μέχρι τέλη Νοεμβρίου θα φανεί, εάν τελικά η «Αθηνά» θα ηγηθεί ενός από τους 10 μεγάλους ομίλους, που αναμένεται να δημιουργηθούν στον κλάδο εν όψει της επανάκρισης των πτυχίων.

Η πορεία της «Ηλέκτρα»

Κατά 67,78% καλύφθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της «Ηλέκτρα», καθώς το επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν αισθητά περιορισμένο, παρά την αναθεώρηση προηγούμενης απόφασης περί αύξησης και αναπροσαρμογής προς τα κάτω του αιτούμενου ποσού, αλλά και της τιμής διάθεσης έκαστης μετοχής από 1.800 δρχ. σε 1.450 δρχ. Από την αύξηση συγκεντρώθηκαν 12,5 δισ. δρχ., έναντι 18,52 δισ. δρχ., με αποτέλεσμα ο ανάδοχος, ήτοι η Τράπεζα Πειραιώς, να κληθεί να καλύψει το υπόλοιπο 32,32% των αδιάθετων μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι η εξέλιξη αυτή δεν ενοχλεί καθόλου την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας και ετοιμάζεται να περάσει μεγάλο αριθμό παλαιών και νεοαποκτηθέντων ακινήτων στην «Ηλέκτρα».

Η νέα Εuromedica

Με 30.557.165 κοινές μετοχές ονομαστικής αξίας μετοχής 1 ευρώ και κωδικό στο ΟΑΣΗΣ «ΕΥΡΟΜ», διαπραγματεύεται από χθές στο ΧΑΑ η νέα εταιρεία Euromedica, η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση με απορρόφηση των εταιρειών Euromedica, Κυανούς Σταυρός, Τατιάνα και Αλεξάνδρειο, από την K. Ι. Δανιηλίδη. Η πλήρης επωνυμία της νέας εταιρείας είναι «Euromedica Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Ιατρικών Υπηρεσιών». Σημειώνεται ότι οι μέτοχοί της θα δικαιούνται μέρισμα και για τη χρήση του 2001.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή