ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δίμηνη προθεσμία για λύση στην O.A.

Περιθώριο μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2002 έδωσε ο πρωθυπουργός K. Σημίτης, προχθές, στους δύο συναρμόδιους υπουργούς Οικονομίας και Μεταφορών για την αναζήτηση βιώσιμης λύσης για την Ολυμπιακή Αεροπορία, μέσα από την διαδικασία ιδιωτικοποίησης η οποία σε λίγες ημέρες συμπληρώνει έναν χρόνο από τις 8-12-2000 που δρομολογήθηκε.

Σύμφωνα με ασφαλείς κυβερνητικές πηγές ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε προς τους δύο υπουργούς N. Χριστοδουλάκη και Χρ. Βερελή ότι το κράτος δεν μπορεί να συνεχίσει να επιδοτεί την O.A. και ότι αν δεν εξευρεθεί αξιόπιστη λύση για την εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων στην εταιρεία, αλλά και για τη συνέχιση της λειτουργίας της, η πτώχευση θα είναι αναπόφευκτη.

Ηδη οι σύμβουλοι της κυβέρνησης εκτιμούν ότι το κόστος εκκαθάρισης της O.A. μπορεί να ξεπεράσει και τα 400 δισ. δρχ., αν και η διαρκώς επιδεινούμενη θέση της εταιρείας εν μέσω κακοδιοίκησης μπορεί να αναδείξει νέα ή κρυμμένα χρέη.

Πάντως, και το ύψος των χρεών που απαιτείται να αναλάβει το Δημόσιο για να προωθηθεί η κρατικώς επιδοτούμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, μέσω της μεταφοράς στοιχείων του ενεργητικού της O.A. στη νέα Ολυμπιακή (κοινή εταιρεία με τον ανάδοχο) φαίνεται ότι ξεπερνά τα 300 δισ. δρχ. Καθώς κανένας δεν αγοράζει τη χρεωμένη O.A., αλλά τη φήμη και πελατεία της, το μερίδιο που κατέχει στην αγορά και κάποια στοιχεία του ενεργητικού της, εντάσσοντάς τα σε μια νέα εταιρεία.

Ηδη, το τελευταίο εξάμηνο έχουν παγώσει ή χορηγούνται σε δόσεις (έναντι) οφειλές της O.A. για φόρους, ΦΠΑ, IKA, Σπατόσημο, υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία κ.ά. ενώ ο χορός των εργολαβικών απαιτήσεων που έχει ξεκινήσει για τα εξελισσόμενα έργα μετεγκατάστασης της εταιρείας στα Σπάτα για επιπρόσθετα 20 δισ. δρχ. περίπου, θυμίζει τις… ημέρες της Πομπηίας. Εν τω μεταξύ, οι διαπραγματεύσεις της συμβούλου της κυβέρνησης CSFB με την κοινοπραξία IAS θα εισέλθουν σε κρίσιμη φάση στο τέλος του πρώτου 10ημέρου του Δεκεμβρίου, καθώς τότε θα κριθεί η αξιοπιστία του busines plaκαι η δυναμική του πολυμετοχικού σχήματος, την οριστικοποίηση του οποίου ζήτησε η κυβέρνηση.

Παράλληλα, μετά και την προχθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου, φαίνεται ότι θα επιδιωχθεί, εκ νέου, να εξασφαλισθεί η συναίνεση της E.E. για την τελευταία κρατική ενίσχυση της O.A. κατά το μοντέλο της Swissair και της Sabena, με τη διαφορά ότι τα στοιχεία του ενεργητικού της Ολυμπιακής θα μεταβιβασθούν στη νέα O.A. (υπό τον έλεγχο ιδιωτών) και όχι στη θυγατρική Ολυμπιακή Αεροπλοΐα (κατά το πρότυπο της Crossair και της Delta Air Transport).