ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να καταργηθεί το τέλος ταξινόμησης στην εισαγωγή σασί φορτηγών ζητά η E.E.

Την κατάργηση του τέλους ταξινόμησης που επιβαρύνει τις εισαγωγές μεταχειρισμένων σασί φορτηγών από κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης ζητεί από την Ελλάδα η Επιτροπή, προειδοποιώντας ότι εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση από ελληνικής πλευράς τότε η χώρα θα βρεθεί αντιμέτωπη με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Το πρόβλημα συνίσταται στην επιβολή του τέλους στα σασί φορτηγών που εισάγονται στη χώρα μεταχειρισμένα, ενώ ουδεμία τέτοια επιβάρυνση υπάρχει για εκείνα που εισάγονται καινούργια. Δεδομένης της ανυπαρξίας εγχώριας κατασκευαστικής βιομηχανίας, τα φορτηγά που κυκλοφορούν στη χώρα είναι στο σύνολό τους εισαγώμενα, τουλάχιστον σε ότι αφορά το σασί του. H «καρότσα» αντιθέτως είναι συχνά ελληνικής κατασκευής. Για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η φορολόγιση μόνον των μεταχειρισμένων και όχι των καινούργιων φορτηγών συνιστά διακριτική μεταχείρηση εις βάρος των μεταχειρισμένων. Επιπλέον δε, σε πιο θεωρητικό επίπεδο, όταν έλθει η ώρα να μεταπωληθεί το φορτηγό, εισέρχεται στην αγορά μεταχειρισμένων από πλεονεκτική θέση, καθώς η τιμή του δεν ενωματώνει το τέλος, το οποίο αντιθέτως έχει επιβαρύνει ότι εισήχθη εξ αρχής ως μεταχειρισμένο. Ετσι, η Επιτροπή απέστειλε στην κυβέρνηση «αιτιολογημένη γνώμη», που είναι το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας παράβασης της κοινοτικής νομοθεσίας πριν από την παραπομπή μιας χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Εάν εντός των επομένων μηνών δεν δοθούν από την Αθήνα πειστικές απαντήσεις, τότε είναι πολύ πιθανόν να αποφασίσει η Επιτροπή την παραπομπή της χώρας.