Πάνω από 171 δισ. δρχ. οι ζημίες της Ολυμπιακής

Πάνω από 171 δισ. δρχ. οι ζημίες της Ολυμπιακής

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισολογισμό αποτυχίας, φορτωμένο με συσσωρευμένες ζημίες που ξεπερνούν τα 171,5 δισ. δρχ., δημοσίευσε χθες η Ολυμπιακή Αεροπορία και με ζημίες χρήσεως (προ φόρων) αυξημένες κατά 51,5%

Μη φανταστείτε ότι έγινε κάποιο θαύμα και οργανώθηκε το λογιστήριο της O.A., έτσι ώστε να είναι σε θέση να δημοσιοποιήσει -έστω και με καθυστέρηση- τα αποτελέσματα του 2002. Την ίδια ώρα που οι λοιπές εταιρείες ετοιμάζονται να εκδώσουν τις οικονομικές καταστάσεις του α΄ 6μήνου του 2003, η διοίκηση της Ολυμπιακής κατόρθωσε να εκδώσει τα αποτελέσματα του 2001!

Και αυτά είναι ζημιογόνα (-49,1 δισ. δρχ.), όμως μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκθεση των ορκωτών λογιστών, η οποία αποτελεί κόλαφο για το καθεστώς αδιαφάνειας που διέπει τις λογικές απεικονίσεις της O.A. και κατ’ επέκταση την αναποτελεσματικότητα της διοίκησης.

Εκ των παρατηρήσεων δεσπόζει αυτή που διαπιστώνει την αρνητική καθαρή θέση της O.A. (λόγω μη καταβολής του οφειλόμενου κεφαλαίου), κάτι που σημαίνει ότι συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης της εταιρείας, βάσει των σχετικών προβλέψεων του N. 2190/1920. Με αρνητικά ίδια κεφάλαια (-49,3 δισ. δρχ.) με ζημίες της χρήσεως του 2001 άνω των 49 δισ. δρχ. (από -32,3 δισ. δρχ. το 2000), με συνολικές υποχρεώσεις ύψους 198,7 δισ. δρχ. (από 87,5 δισ. δρχ.) και με συνολικά έσοσα σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2000, 275,8 δισ. δρχ. (283 δισ. δρχ. το 2000), η O.A. πραγματοποίησε άλλη μια «χαμηλή πτήση», εν μέσω αξιοσημείωτων λογαριασμών, αλλά και υποσημειώσεων στον ισολογισμό της.

Η O.A. τελικώς εισέπραξε από το Δημόσιο ως αποζημίωση για την υποχρεωτική μετεγκατάστασή της στα Σπάτα 45,2 δισ. δρχ. Εξ αυτών τα 17,4 δισ. δρχ. λογιστικοποιήθηκαν εις όφελος των αποτελεσμάτων του 2000, ενώ τα 27,8 δισ. δρχ. προς όφελος της χρήσης του 2001. Το Δημόσιο ωστόσο και φορείς του φέρονται να οφείλουν στην O.A. 33,5 δισ. δρχ. κατά το 2001, έναντι 22,9 δισ. δρχ. το 2000. Ιδιαίτερα αυξημένο είναι και το εγγεγραμμένο κονδύλι των επισφαλών πελατών, το οποίο κατά το 2001 ξεπερνάει τα 13 δισ. δρχ. (έναντι 4,7 δισ. δρχ. το 2000).

Επί περιουσιακών στοιχείων της O.A. έχουν εγγραφεί αναγκαστικές κατασχέσεις από το IKA για ποσό ύψους 8,8 δισ. δρχ. και από τον ΔΑΑ για απαίτηση 3,4 δισ. δρχ.

Οι ορκωτοί λογιστές γενικώς εκτιμούν ότι λόγω του κλονισμού της αεροπορικής αγοράς μετά το συμβάν της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, η O.A. είχε συνολικές απώλειες από την πτώση της επιβατικής κίνησης και από επιπλέον κόστη που προέκυψαν, τα οποία εκτιμώνται σε 12 δισ. δρχ. Οι χρήσεις του 2000 και του 2001 δεν είναι απολύτως συγκρίσιμες λόγω της απορρόφησης της Ολυμπιακής Τουριστικής. Ωστόσο, άκρως ενδεικτικές είναι οι διαπιστώσεις των ορκωτών λογιστών, οι οποίοι μεταξύ των άλλων επισημαίνουν:

– Δεν έχουν, σε μεγάλο βαθμό, εφαρμοστεί οι προβλεπόμενες από τη φορολογική νομοθεσία διατάξεις του ΚΒΣ και η O.A. δεν έχει ελεγχθεί φορολογικά μέχρι και το 1996.

– Εκπρόσθεσμη ενημέρωση των βιβλίων και σύνταξη οικονομικών καταστάσεων εμπόδισαν την εφαρμογή των ελεγκτικών διαδικασιών για φυσική καταμέτρηση, διασταύρωση διαθεσίμων, αποθεμάτων και περιουσιακών στοιχείων.

Η ανυπαρξία ολοκληρωμένου λογιστικού συστήματος και εσωτερικού ελέγχου έχει ως συνέπεια την ασυμφωνία και την αδυναμία επιβεβαίωσης σημαντικών κονδυλίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή