H Ελλάδα είναι από τις φθηνότερες και συχνά η φθηνότερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα I.X. μικρού και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μεσαίου κυβισμού, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Αλλά για τα μεγάλου κυβισμού I.X. τα δεδομένα αλλάζουν λόγω της μάλλον ληστρικής φορολογικής αντιμετώπισής τους από το κράτος. Τι συμβαίνει; Τα εξαιρετικά χαμηλά, με ευρωπαϊκά δεδομένα, εισοδήματα των Ελλήνων υποχρεώνουν τις εταιρείες να έχουν στην Ελλάδα τις φθηνότερες εργοστασιακές τιμές στην Ευρώπη.
Αντιθέτως, υψηλότατη καταλήγει η τιμή μετά φόρων για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, όπου ο φόρος είναι, στην Ελλάδα, αντάξιος του… πρεστίζ που προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στους δρόμους της φτωχότερης χώρας της Ενωσης.
Για παράδειγμα, μία Μερσεντές E 220 έχει στην Ελλάδα εργοστασιακή τιμή (τιμές Μαΐου 2003) 31.804 ευρώ, η τελική τιμή μετά φόρων φθάνει τα 58.861 ευρώ, σχεδόν 20.000 ευρώ περισσότερο από την τιμή του ιδίου αυτοκινήτου σε σχεδόν όλες τις άλλες χώρες της Ενωσης.