Κριτήριο αξιοπιστίας το σύστημα φιλικού διακανονισμού

Κριτήριο αξιοπιστίας το σύστημα φιλικού διακανονισμού

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναγκαίο εργαλείο αυτορρύθμισης της ασφαλιστικής αγοράς του κλάδου αυτοκινήτου και γιατί όχι(;) κριτήριο αξιολόγησης των εταιρειών για τους ίδιους τους ασφαλισμένους, αποδεικνύεται η Συμφωνία Αμεσου Διακανονισμού των Υλικών Ζημιών -γνωστό ως σύστημα φιλικού διακανονισμού- που κλείνει περίπου τρία χρόνια λειτουργίας. Τα στοιχεία για την εξέλιξη των ποσών που διακανονίζονται μέσω του Γραφείου Συμψηφισμού κατά το δύο τελευταία χρόνια, που το σύστημα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, είναι αποκαλυπτικά της συνέπειας που επιδεικνύουν οι ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες συμμετέχουν στο σύστημα, στο κρίσιμο θέμα της καταβολής των αποζημιώσεων.

Η αναντίρρητη άλλωστε αξιοπιστία των αριθμών έρχεται να αποκαλύψει και την αξιοπιστία των ίδιων των εταιρειών, στο βαθμό που μέσα από το σχετικό πίνακα προκύπτει το ύψος των οφειλών κάθε εταιρείας απέναντι στο σύστημα. Οσες εταιρείες εμφανίζονται με αρνητικό ύψους ποσού, σημαίνει ότι κατά την εξεταζόμενη περίοδο, όφειλαν αντίστοιχα ποσά στο Γραφείο Συμψηφισμού, τον φορέα δηλαδή εκείνον, που λειτουργεί ως μεσάζων μεταξύ των εταιρειών, αναλαμβάνοντας το διακανονισμό οφειλών και απαιτήσεων. Ετσι, τα ποσά της οφειλής ή της απαίτησης όταν πρόκειται για αρνητικά ή θετικά νούμερα αντίστοιχα, είναι το αποτέλεσμα των αποζημιώσεων που κατέβαλε η εταιρεία ως άμεσος ασφαλιστής στους πελάτες της, εφόσον δεν είναι οι υπαίτιοι της ζημίας και αφού προηγουμένως αφαιρεθεί το ύψος των αποζημιώσεων που κατέβαλαν οι άλλες εταιρείες στους πελάτες της, που ήταν υπαίτιοι ατυχήματος.

Μέσα από μια πρώτη επεξεργασία των στοιχείων του πίνακα, στις πρώτες θέσεις του οποίου βρίσκονται εκείνες οι εταιρείες, στις οποίες οφείλονται τα μεγαλύτερα ποσά και αντίστοιχα στις τελευταίες θέσεις, εκείνες οι οποίες οφείλουν τα υψηλότερα ποσά, προκύπτει ανεμπόδιστα και ένα ασφαλές κριτήριο για τη συνέπεια που επιδεικνύει κάθε εταιρεία στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών της. H κατάταξη που απεικονίζεται έλαβε επίσης υπόψη της όχι μόνο το ύψος των απαιτήσεων ή των οφειλών αλλά και το στοιχείο της θετικής ή αρνητικής εξέλιξης των μεγεθών για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, για τέσσερα δηλαδή συνεχή τρίμηνα, καθώς πρόκειται για ένδειξη που πιστοποιεί κατά πόσο πρόκειται για σταθερή πολιτική μιας εταιρείας ή αντίθετα για συγκυριακό φαινόμενο. Ετσι, στις πρώτες θέσεις, με συνεπή δηλαδή πολιτική στην καταβολή των αποζημιώσεων εμφανίζονται οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως Εθνική Ασφαλιστική, Φοίνιξ Metrolife Εμπορική, Interamerican, Allianz και International Life. Αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις, με τις υψηλότερες δηλαδή οφειλές, βρίσκονται οι εταιρείες Ευρωπαϊκή Πρόνοια, Διεθνής Ενωση, Γενική Ενωση, Astra Ασφαλιστική και Εγνατία.

Εκπρόσωποι της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους και μεταξύ των μέτρων που προτείνονται είναι η υποχρέωση καταβολής αυξημένης εγγύησης από τις εταιρείες που δεν πληρώνουν έγκαιρα, ενώ ήδη από την αρχή του χρόνου, καθιερώθηκε η δίμηνη περίοδος επεξεργασίας για τον υπολογισμό του μέσου κόστους ζημίας, από την τρίμηνη περίοδο που ίσχυε μέχρι πέρυσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή