Τι προτείνει για τις ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών

Τι προτείνει για τις ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς εκπλήξεις, αλλά και χωρίς αποστάσεις από τους βασικούς της ιδεολογικούς άξονες, χθες, η Νέα Δημοκρατία διατύπωσε στο κυβερνητικό της πρόγραμμα για την οικονομία και τις προτάσεις της για τις ΔΕΚΟ ή τις ημικρατικές επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα.

Με κύριες θέσεις της διατηρείται ο δημόσιος χαρακτήρας στα φυσικά μονοπώλια, ενισχύεται ο ρόλος των Ρυθμιστικών Αρχών και τοποθετούνται ικανές διοικήσεις, αλλά αποκρατικοποιούνται πλήρως και με διαφάνεια όλοι οι απελευθερωμένοι τομείς, η Ν.Δ. αποσαφήνισε χθες ένα θέμα αρχής το οποίο κατά την περίοδο 1990-’93 την είχε κυριολεκτικά διχάσει και την είχε οδηγήσει και σε ενδοκυβερνητικό σπαραγμό. H Ν.Δ., αν και έχει διατυπώσει, αλλού γενικές θέσεις και αλλού ειδικότερες, σχετικά με τις επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε πολλές περιπτώσεις ή κρατάει κρυμμένες τις προθέσεις της ή διατυπώνει σχέδια αντιφατικά που μπορεί να εξελιχθούν υπό προϋποθέσεις.

ΟΤΕ: H Ν.Δ. στο πρόγραμμά της εκδηλώνει χωρίς περιστροφές την πρόθεση μετοχικής απεμπλοκής του Δημοσίου από τον Οργανισμό, κάνοντας λόγο για πώληση, σε κατάλληλο χρόνο, του 33,5% και φυσικά και του management του OTE. H διατύπωση αυτή, μάλλον αποκλείει, μια ακόμη μετοχοποίηση, ενώ η επιθυμία για ένταξη του OTE σε στρατηγική συμμαχία θυμίζει περισσότερο στρατηγικό επενδυτή, παρά υπαγωγή του Οργανισμού σε διεθνές σχήμα, αφού αυτά δεν υφίστανται πλέον. H θέση αυτή της Ν.Δ. προκάλεσε χθες τα ανακλαστικά των εργαζόμενων στον OTE, οι οποίοι ήδη τελούν υπό την ανασφάλεια της μείωσς κατά 4.000 των θέσεων εργασίας, μετά τις δηλώσεις του προέδρου της διευθύνοντος συμβούλου.

Ολυμπιακή Αεροπορία: H κρίσιμη αποσαφήνιση της Ν.Δ. έγκειται στη διατύπωση της θέσεως για πώληση του ενεργητικού της O.A. σε αναγνωρισμένου κύρους αεροπορική εταιρεία, μέσω σωστού διαγωνισμού. H διατύπωση αυτή δείχνει ότι η Νέα Δημοκρατία επιθυμεί να καταδείξει ότι η πολύπαθη O.A. δεν θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με ποικίλους και άσχετους «επενδυτές». Επισης, στο ίδιο πρόγραμμα αναφέρεται ότι το κράτος θα αναλάβει το κόστος της αποζημίωσης του πλεονάζοντος προσωπικού της παλαιάς Ο.Α.

ΟΣΕ: Για τη δημοσιονομική βόμβα με ανεξόφλητα δάνεια που υπερβαίνουν τα 3,5 δισ. ευρώ και με συσσωρευμένες ζημίες ύψους 2,5 δισ. ευρώ -από το 1998 και εντεύθεν- η Ν.Δ. προτείνει εξυγίανση, επαναπροσδιορισμό του ρόλου του ΟΣΕ και των θυγατρικών του από μηδενική βάση, αφού πρώτα απεικονιστεί η πραγματική οικονομική κατάσταση.

Στο πρόγραμμα για τον ΟΣΕ γίνεται λόγος για διαχωρισμό της υποδομής από το λειτουργικό έργο (λογιστικά ισχύει μια τριετία) με προϋπόθεση την απεικόνιση των πραγματικών μεγεθών κόστους κάθε τομέα.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: Προτείνεται επανίδρυση ενιαίου δημόσιου φορέα συγκοινωνιών και κυκλοφορίας της πρωτεύουσας με ουσιαστική συμμετοχή σε αυτόν της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. O φορέας αυτός θα έχει την αρμοδιότητα του σχεδιασμού, της επίβλεψης και της ανάπτυξης του συστήματος αστικών συγκοινωνιών, ενώ ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ATTIKO METPO θα εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο βάσει συμβάσεων παραχώρησης.

ΕΛΤΑ & T.T.: H Ν.Δ. προτείνει το ευρωπαϊκό μοντέλο μετοχικής διασύνδεσης των δύο εταιρειών με ανταλλαγή πακέτου μετοχών μέχρι 10%, ενώ για τα ΕΛΤΑ προτείνει εισαγωγή του 15% στο X.A., με παράλληλη συνεργασία με διεθνή εταιρεία του κλάδου. Για τα ΕΛΤΑ προτείνει τη διατήρηση του μετοχικού ελέγχου από το κράτος, ενώ για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αποκρατικοποίηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή