Επαγγελματικά κέντρα στην Αθήνα

Επαγγελματικά κέντρα στην Αθήνα

3' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H συρρίκνωση του λειτουργικού κόστους και η μεγιστοποίηση της κερδοφορίας αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες το ζητούμενο των ανά τον κόσμο επιχειρήσεων. H πρόσφατη ύφεση που γνώρισε η διεθνής οικονομία απλώς ενέτεινε την ανάγκη του περιορισμού των λειτουργικών εξόδων. Τα ιδιόκτητα γραφεία και η εν γένει ακίνητη περιουσία, που δεν σχετίζεται με τον βασικό πυρήνα των δραστηριοτήτων μιας επιχείρισης, εντοπίζονται μεταξύ των σημαντικότερων παραγόντων που αυξάνουν το λειτουργικό κόστος και θεωρούνται οι πλέον κατάλληλοι τομείς για ανάθεση (outsourcing) σε εξειδικευμένες εταιρείες.

Σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο και σε αυτήν τη λογική δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 η βρετανική εταιρεία διαχείρισης πλήρως εξοπλισμένων και έτοιμων προς χρήση γραφειακών συγκροτημάτων Regus που σήμερα δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 50 χώρες διαθέτοντας δίκτυο 400 επαγγελματικών κέντρων. Το πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνει 60.000 επιχειρήσεις και ιδιώτες σε 200 σημεία του πλανήτη. H Regus δραστηριοποιείται και στη χώρα μας από το 1998 όταν δημιούργησε το πρώτο της επαγγελματικό κέντρο στην περιοχή του Αμαρουσίου, περιοχή που συνορεύει με τον επιχειρηματικό άξονα της Λεωφόρου Κηφησίας. Δύο χρόνια αργότερα η Regus προχώρησε στη δημιουργία δεύτερου επαγγελματικού κέντρου στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, προκειμένου να εκμεταλλευθεί την ελκυστικότητα που εμφανίζει το κέντρο κάθε πρωτεύουσας ως χώρος επαγγελματικής στέγης. Σήμερα, τα δύο κτίρια που διατηρεί η εταιρεία στην Αθήνα, επιφανείας περίπου 4.500 τ.μ., εμφανίζουν πληρότητα της τάξεως του 70%, φιλοξενώντας ελληνικές αλλά και διεθνείς εταιρείες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, μεγάλο ποσοστό των πελατών της προέρχεται από τον χρηματοοικονομικό κλάδο, ενώ σημαντική είναι η παρουσία των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας.

Πώς λειτουργεί

Πώς όμως ακριβώς λειτουργεί η Regus; O βρετανικός όμιλος προχωρεί στην εξασφάλιση των απαραίτητων χώρων μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων, και εν συνεχεία παρέχει τη χρήση τους σε ιδιώτες και επιχειρήσεις που επιθυμούν να καλύψουν τις επαγγελματικές στεγαστικές τους ανάγκες σε μη ιδιόκτητες εγκαταστάσεις. Κάθε κτίριο που χρησιμοποιεί η Regus διαθέτει, μεταξύ άλλων, χώρους υποδοχής, πλήρη επίπλωση, αίθουσες συσκέψεων με σύγχρονο τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, δυνατότητα τηλεδιασκέψεων και σύνδεση στο Διαδίκτυο. H κοστολόγηση γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε πελάτη-εταιρείας και καθορίζεται ανά θέση εργασίας και όχι με βάση την έκταση των γραφείων. Μεταξύ των παρεχόμενων υπηρεσιών περιλαμβάνονται γραμματεία, τηλεφωνικό κέντρο, υπηρεσία μεταφράσεων, τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, ασφάλεια, συντήρηση και καθαρισμός των γραφείων.

Σύμφωνα τον κ. Δημήτρη Τζιώτη, εμπορικό διευθυντή για την Ελλάδα, η Regus απευθύνεται σε εταιρείες που επιθυμούν να στεγασθούν σε σύγχρονους γραφειακούς χώρους, τόσο για μικρό χρονικό διάστημα, για να «δοκιμάσουν» μια αγορά πριν από την τελική απόφαση δραστηριοποίησης, αλλά και μακροπρόθεσμα για επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ή δεν επιθυμούν να δεσμεύσουν τα κεφάλαια που απαιτούνται για την αγορά ιδιόκτητων γραφείων. Παράλληλα, η Regus μπορεί να καλύψει έκτακτα και μεταβατικά περιστατικά. Για παράδειγμα, μεγάλη ελληνική εταιρεία παιχνιδιών, μετά την πυρκαγιά των εγκαταστάσεών της το 2002, μετεγκαταστάθηκε άμεσα στο κτίριο της Regus, όπως επίσης και διεθνής φαρμακευτική εταρεία, κατά την περίοδο μετά το σεισμό της 7ης Σεπτεμβρίου 1999. Σύμφωνα με τον κ. Τζιώτη, «το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ρευστό και οι ανάγκες μεταβάλλονται με μεγάλη ταχύτητα. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα εταιρειών που πλέον δεν καλύπτονται από την επιφάνεια των ιδιόκτητων γραφείων και αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, αλλά και επιχειρήσεων που σήμερα διαθέτουν μεγαλύτερους χώρους από αυτούς που πραγματικά χρειάζονται. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι το ακριβότερο τετραγωνικό μέτρο είναι αυτό που πληρώνει μια εταιρεία χωρίς να το αξιοποιεί. Από την άλλη πλευρά, μια εταιρεία ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας που στεγάζεται στη Regus έχει το προνόμιο της ευελιξίας, ενώ χρησιμοποιώντας χώρους, εξοπλισμό και προσωπικό υποστήριξης μόνον όταν το χρειάζεται μειώνει σημαντικά το λειτουργικό τους κόστος. H Regus βοηθάει τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν σε ταχύτητα και απόδοση τους ανταγωνιστές τους με τη μείωση των εξόδων και την απελευθέρωση κεφαλαίων. H επιχείρηση μπορεί να μεγαλώνει όταν χρειάζεται εκμεταλλευόμενη τις ευκαιρίες της αγοράς αλλά και να μικραίνει χωρίς πρόστιμα και εξαντλητικά έξοδα».

Σύφωνα με τον κ. Τζιώτη, στα μελλοντικά σχέδια της Regus είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων της στη Θεσσαλονίκη και στην Κύπρο κυρίως μέσω στρατηγικών συνεργασιών. Εκτός αυτού, η εταιρεία παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και την ανάπτυξη των νέων αγορών γραφείων σε Εθνική και Αττική Οδό και δεν αποκλείεται στο μέλλον η δημιουργία ενός ακόμα επιχειρηματικού κέντρου σε αυτές τις «αναδυόμενες» αγορές γραφειακών χώρων. Αλλωστε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Regus, μια πόλη με τον πληθυσμό της Αθήνας μπορεί να φιλοξενήσει έως και δέκα επιχειρηματικά κέντρα, δεδομένου μάλιστα ότι η ύφεση που πλήττει την αγορά γραφείων δεν θα διαρκέσει για πάντα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή