Πώς θα επαναφέρουμε σε θετική τροχιά τουρισμό και ναυτιλία

Πώς θα επαναφέρουμε σε θετική τροχιά τουρισμό και ναυτιλία

4' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις αρχές του 21ου αιώνα, η πλήρης επικράτηση του συστήματος της ελεύθερης αγοράς, η ραγδαία εξάπλωση της παγκοσμιοποίησης και των νέων τεχνολογιών έχουν δημιουργήσει νέα πολύπλοκα και πιο απαιτητικά δεδομένα στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον. Από αυτές τις αλλαγές που συντελούνται σε όλον τον κόσμο το μήνυμα που προκύπτει από τη νέα εποχή είναι ότι πρέπει να αλλάξουμε. Να αλλάξουμε ριζικά και γρήγορα.

Σε αυτό το νέο περιβάλλον, η χώρα μας δεν μπορεί να μείνει αμέτοχη. Η ανεργία, τα διογκούμενα δημοσιονομικά ελλείμματα, η χαμηλή ανταγωνιστικότητα και η επενδυτική άπνοια που χαρακτηρίζουν σήμερα την ελληνική οικονομία πρέπει να δώσουν άμεσα τη θέση τους σε ένα περιβάλλον που θα ευνοεί την ελεύθερη επιχειρηματική δράση, την πραγματική ανάπτυξη και ένα κράτος σύγχρονο και αποτελεσματικό που θα προσαρμόζεται στη μεταβλητικότητα των διεθνών και ευρωπαϊκών ρυθμιστικών κανόνων.

Αν και η προεκλογική περίοδος δεν προσφέρεται για ουσιαστικές αναλύσεις, καθώς κυριαρχεί ο εύκολος λόγος και τα πολιτικά συνθήματα, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απαγορευτικό να θίγονται θέματα ουσίας.

Αναπτυξιακοί πυλώνες

Με το νέο μίγμα οικονομικής πολιτικής που παρουσίασε πρόσφατα η Νέα Δημοκρατία και δεσμεύεται να εφαρμόσει φιλοδοξούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα όμως σκοπεύουμε να στηρίξουμε αποτελεσματικά δύο βασικούς πυλώνες που διεδραμάτισαν σημαντικότατο ιστορικό και κοινωνικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Τη Ναυτιλία και τον Τουρισμό.

Η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία μαζί με τον Τουρισμό αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες ενίσχυσης της Εθνικής Οικονομίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το συνάλλαγμα που εισέρρευσε και οι εισπράξεις από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες και τις τουριστικές υπηρεσίες κατά το 2002 έφθασαν τα 18,7 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό είναι πολλαπλάσιο από τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις που εισέρρευσαν την αντίστοιχη περίοδο και ως εκ τούτου η πολιτεία θα όφειλε να επιδείξει την μέγιστη προσοχή για την ενίσχυση των συγκεκριμένων κλάδων. Αυτό όμως δεν συνέβη. Τα πλοία ελληνικών συμφερόντων σήμερα αποτελούν περίπου το 17% του παγκόσμιου tonnage και το 70% περίπου του tonnage της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τα παραπάνω μεγέθη ασφαλώς δηλώνουν την τεράστια και σημαντική δυναμικότητα της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας που εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρα στο διεθνές πεδίο, δείχνουν όμως και τη διαρκή επιχειρηματική κινητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών και την προσήλωση του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού στη διατήρηση της μεγάλης εμπορικής ναυτιλίας. Στην επιχειρηματική αυτή δραστηριότητα όμως το κράτος έχει παραμείνει μακριά από την παροχή ικανής και αποτελεσματικής αρωγής για τη στήριξη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.

Χαμένες μάχες

Σήμερα, μόνο το 1/3 των πλοίων που ανήκουν σε Ελληνες πλοιοκτήτες φέρει την ελληνική σημαία. Η ελληνική κρουαζιέρα δοκιμάζεται, ενώ και η προσέλευση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα φθίνει. Αυτήν την αρνητική πορεία η Ν.Δ. θέλει και θα επιδιώξει να την ανατρέψει.

Με συγκεκριμένες προτάσεις που στοχεύουν: Α) Σε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό εθνικό νηολόγιο. Β) Στην προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και την τόνωση της ναυτεργασίας Γ) Στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων στον Πειραιά Δ) Ενίσχυση των δυνάμεων του θαλάσσιου τουρισμού.

Απέναντι σε όλα αυτά το ΠΑΣΟΚ έχει να επιδείξει ένα ανύπαρκτο έργο και ένα θολό μέλλον. Τρεις διαφορετικοί υπουργοί πέρασαν από το ΥΕΝ τα τελευταία τέσσερα χρόνια και κανείς δεν έκανε πράξη την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Παράλληλα, στο υποτιθέμενο νέο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν υπάρχει καμία νέα πρόταση αλλά επιχειρείται μια συρραφή ήδη δρομολογημένων πολιτικών και των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας. Το γεγονός μάλιστα ότι ανάμεσα σε αυτές καταγράφεται ως στόχος για την επόμενη τετραετία η διεκδίκηση της έδρας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας στον Πειραιά, εκθέτει ανεπανόρθωτα τον υπουργό Εξωτερικών και νέο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ. Οπως είναι γνωστό, αυτή τη διπλωματική μάχη την έχασε πρόσφατα η Αθήνα καθώς η Ε.Ε. αποφάσισε να δώσει την έδρα του Οργανισμού στην Λισσαβώνα.

Για να γίνει κατανοητό τι διακυβεύεται από την προοπτική ανάπτυξης της Ελληνικής Ναυτιλίας αρκεί μόνο να αναφέρουμε το εξής παράδειγμα: Η Μ. Βρετανία που κατέχει μόνο το 1,2% του παγκόσμιου στόλου έχει ένα άρτιο και αξιόπιστο σύστημα παροχής υπηρεσιών στη διεθνή ναυτιλία που εξασφαλίζει 250.000 θέσεις εργασίας. Αντίθετα στη χώρα μας οι θέσεις εργασίας στην στεριά είναι λιγοστές την στιγμή που ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος αντιπροσωπεύει το 18% του παγκόσμιου στόλου!!!

Τουριστική πολιτική

Ο κύκλος των χαμένων ευκαιριών συνεχίζεται όμως και στον τομέα του Τουρισμού. Η εγκατάλειψη της προσπάθειας για προβολή της χώρας εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων, η έλλειψη διαφήμισης, η απουσία ανταγωνιστικών πακέτων και η συνεχής υποβάθμιση των τουριστικών υποδομών καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να αποκτήσουμε και πάλι εξειδικευμένη πολιτική ηγεσία. Τα πειράματα με την κατάργηση του Υπουργείου Τουρισμού επέφεραν μόνο αρνητικά αποτελέσματα, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι αεροπορικές αφίξεις αλλοδαπών το 2002 ήταν μειωμένες κατά -3,72% έναντι του 2001. Για να σταματήσει αυτή η αρνητική τροχιά σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε επιβάλλεται να καταρτίσουμε ένα μακρόπνοο πρόγραμμα ανάπτυξης με ορίζοντα δεκαετίας. Και επιβάλλεται, καθώς ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού επισημαίνει ότι μέχρι το 2020 η Ευρώπη θα παραμείνει η πρώτη σε εισερχόμενο τουρισμό γεωγραφική περιοχή και οι αφίξεις τουριστών θα φτάσουν από 400 εκατ. στις 717 εκατ.

Σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς την επομένη των εκλογών θα ξεκινήσει η κατάρτιση ενός προγράμματος που θα στοχεύει στην ανάπτυξη των υποστηρικτικών υποδομών, θα αντιμετωπίζει την έντονη εποχικότητα που χαρακτηρίζει τον ελληνικό τουρισμό και θα συμβάλει στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού αλλά και στην αξιοποίηση των δεκάδων πολιτιστικών και αρχαιολογικών χώρων. Είναι σαφές ότι στη νέα εποχή δεν θα φτάσουμε με βήμα σημειωτόν. Η Κροατία, που εισήλθε σε καθεστώς ελεύθερης αγοράς πριν από δώδεκα χρόνια κατάφερε να λειτουργήσει στις Δαλματικές Ακτές 34 σύγχρονες μαρίνες. Εμείς διαθέτουμε μόλις επτά στα νησιά του Αιγαίου παρά τα 40 χρόνια της συνεχούς στόχευσης στην τουριστική οικονομία.

Η Νέα Δημοκρατία με την ξεκάθαρη επιδίωξη της για την ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας με διορατικότητα, με καινοτόμες και τολμηρές λύσεις θα αξιοποιήσει στο έπακρο αυτούς τους δύο βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή