Στη διαχείριση κινδύνων θα εκπαιδεύονται οι τραπεζικοί

Στη διαχείριση κινδύνων θα εκπαιδεύονται οι τραπεζικοί

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τράπεζες: σε αναμονή εξελίξεων που τοποθετούνται μέσα στο χρόνο και με την κερδοφορία τους να παρουσιάζει ικανοποιητική εξέλιξη. Μέσα σε αυτό το κλίμα η Ενωση Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ) υλοποιεί μέσω του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα για το πρώτο εξάμηνο του 2004. Ενα πρόγραμμα που καταδεικνύει και τις προτεραιότητες που θέτει το εγχώριο τραπεζικό σύστημα και που υιοθετείται από το προσωπικό των τραπεζών μας.

«Η συμμετοχή των τραπεζικών μας στα εκπαιδευτικά προγράμματα της ΕΕΤ αλλά και στα σεμινάρια που με δική τους πρωτοβουλία πραγματοποιούν οι τράπεζες είναι παρά πολύ ικανοποιητική. Ο τραπεζικός μας έχει αποδεχθεί την διά βίου εκπαίδευση και έχει τις ικανότητες να μεταφέρει άμεσα τις γνώσεις που αποκτά στην πράξη, στις καθημερινές συναλλαγές», μας λέει διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού μεγάλης τράπεζας.

Η στόχευση του εκπαιδευτικού προγράμματος της ΕΕΤ αφορά κυρίως τη διαχείριση κινδύνων, την ηλεκτρονική τραπεζική και τα εναλλακτικά δίκτυα, θέματα κεφαλαιαγοράς και επενδυτικής τραπεζικής, φορολογικά, λογιστικά και νομικά θέματα και ζητήματα εσωτερικού ελέγχου.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Ειδικότερα θέματα που εμπεριέχονται στην ενότητα της ηλεκτρονικής τραπεζικής, είναι εκείνα που συνδέονται με το διεθνές και κοινοτικό πλαίσιο για την επίβλεψη συστημάτων πληρωμών και διακανονισμού, καθώς και το διεθνές και κοινοτικό δίκαιο διασυνοριακών πληρωμών.

Στη διαχείριση κινδύνων προσεγγίζονται θέματα όπως η μέτρηση και αντιστάθμιση κινδύνων χαρτοφυλακίου μετοχών, πρακτικές αξιολόγησης του πιστωτικού κινδύνου καθώς και διαχείριση κινδύνων και χορηγητικές εργασίες καταστημάτων.

Από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΕΤ αλλά και τα επιμέρους προγράμματα των τραπεζικών ομίλων γίνεται φανερή η σημασία που δίνουν στα πληροφοριακά συστήματα και στην εκπαίδευση του προσωπικού ώστε να διαχειριστεί στιγμές κρίσεων. «Σχέδιο επαναλειτουργίας της επιχείρησης μετά από καταστροφικό γεγονός» είναι ο τίτλος του προγράμματος του Τραπεζικού Ινστιτούτου της ΕΕΤ που απευθύνεται στα στελέχη και προϊσταμένους τμημάτων πληροφορικής. Ειδικότερα οι τραπεζικοί εκπαιδεύονται σε θέματα που αφορούν την εκπόνηση συστημάτων επαναλειτουργίας της επιχείρησης μετά από καταστροφικό γεγονός σε πληροφοριακά ή μηχανογραφικά συστήματα, συντήρηση και δοκιμές των συστημάτων αυτών, μελέτη των συνεπειών ενός τέτοιου γεγονότος κλπ.

«Ενα θέμα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα, μας λέει ανώτατο τραπεζικό στέλεχος είναι η εμπέδωση της ευθύνης μας έναντι του καταναλωτή, αυτό που λέμε προστασία του καταναλωτή. Εκτός ότι έχουμε δεοντολογική και νομική δέσμευση απέναντι στους πελάτες μας, το θέμα αυτό θα παίξει όλο και περισσότερο ρόλο στην καλή φήμη της τράπεζας. Και τούτο γιατί η καλή πληροφόρηση των πελατών μας για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους δημιουργούν το πλαίσιο της καλής συνεργασίας και της αποφυγής παρανοήσεων και παραπόνων».

Το διάγραμμα της ύλης του σχετικού προγράμματος της ΕΕΤ -που απευθύνεται στα στελέχη και υπαλλήλους πρώτης γραμμής που έρχονται σε άμεση επαφή με τους πελάτες και προωθούν προϊόντα καταναλωτικής και στεγαστικής πίστης- σκιαγραφεί και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις καταναλωτή και τραπεζών καθώς και επιμέρους θέματα που προκύπτουν στις διαδικασίες των καθημερινών συναλλαγών: Δίκαιο των συμβάσεων με καταναλωτές, ευθύνη λόγω ελαττωματικών προϊόντων, διαφήμιση και παραπλανητική διαφήμιση, προστασία των προσωπικών δεδομένων, κοινοτική πολιτική υπέρ των καταναλωτών, Πράσινη Βίβλος- «χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες: οι προσδοκίες των καταναλωτών». Επίσης οι τραπεζικοί υπάλληλοι ενημερώνονται για τα θεσμικά όργανα που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών, που δεν είναι λίγα και ίσως να μην τα γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι οι συναλλασσόμενοι: Ενώσεις καταναλωτών, Τραπεζικός Μεσολαβητής, Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, φιλικός διακανονισμός καταναλωτών διαφορών, Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών, Επιτροπή προστασίας των καταναλωτών και δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών και τραπεζικός κώδικας δεοντολογίας.

Οι τραπεζικοί -που ξεπερνούν τους 60.000 στη χώρα μας-ενημερώνονται για κάθε νέα εξέλιξη. Στόχος της διαρκούς εκπαίδευσης τους είναι όχι μόνον η απόκτηση ικανοτήτων που θα βοηθήσουν τις τράπεζες να προσελκύσουν νέους πελάτες και μερίδια αγοράς στους επιμέρους τομείς εργασιών αλλά και το χτίσιμο εμπιστοσύνης με την πελατειακή βάση με τη διασφάλιση της προστασίας των δικαιωμάτων των συναλλασσομένων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή