Ερχονται τα εμπορικά κέντρα

Ερχονται τα εμπορικά κέντρα

3' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 200.000 τ.μ. εμπορικών και ψυχαγωγικών χώρων θα τεθούν στη διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών μέχρι τα τέλη του 2006 διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στον εμπορικό και ψυχαγωγικό χάρτη της χώρας. H αντίστροφη μέτρηση όχι μόνο έχει ξεκινήσει, αλλά τείνει πλέον να εκπνεύσει, καθώς το σύνολο των συγκεκριμένων επενδύσεων βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία. Μάλιστα, στις 18 Οκτωβρίου η κοινοπραξία των Lamda Development και Sierra-Χαραγκιώνης σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τα εγκαίνια του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, με ενοικιάσιμους εμπορικούς χώρους 45.000 τ.μ. και 200 καταστήματα, ενώ ένα περίπου μήνα αργότερα θα κοπεί η κορδέλα στο The Mall Athens που αναπτύσσει η Lamda Development στο Μαρούσι (58.500 τ.μ. ενοικιάσιμου χώρου και 220 καταστήματα).

Η υποδοχή των αναπτύξεων αυτών από τους καταναλωτές αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, όχι μόνον από τις άμεσα εμπλεκόμενες εταιρείες που έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για τη δημιουργία τους, αλλά από το σύνολο της ελληνικής αγοράς του real estate. «Διαμορφώνεται μια πολύ καλή συγκυρία για την ελληνική αγορά, που δείχνει σαφείς ενδείξεις ωρίμασης. Οι αλλαγές στη φορολογία με σημαντικότερη την επιβολή του ΦΠΑ, σε συνδυασμό με νέες αναπτύξεις και νέα επενδυτικά προϊόντα (ΕΕΑΠ) που προσελκύουν το ενδιαφέρον των ξένων θεσμικών δημιουργούν περιθώρια μεγάλης αισιοδοξίας, τουλάχιστον για την ερχόμενη πενταετία», εκτιμά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Dimand κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος. «Τα εμπορικά κέντρα, η παραθεριστική κατοικία και βέβαια τα ολυμπιακά ακίνητα αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την προσέλκυση ξένων επενδυτών. Για τον λόγο αυτό, το πώς θα υποδεχθούν οι καταναλωτές τα νέα μεγάλα εμπορικά κέντρα θα έχει μεγάλη σημασία και θα καθορίσει μέχρι ενός βαθμού την πορεία της ελληνικής αγοράς ακινήτων στα επόμενα χρόνια», υπογραμμίζει ο κ. Ανδριόπουλος.

Από την πλευρά τους, τα στελέχη των εταιρειών που αναπτύσσουν σήμερα εμπορικά κέντρα εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξα για την πορεία των επενδύσεών τους. Αν και όπως παραδέχονται χρονικά η οικονομική συγκυρία δεν είναι η καλύτερη, καθώς το διαθέσιμο εισόδημα του Ελληνα πιέζεται σοβαρά, ευελπιστούν ότι το στοιχείο του νέου που φέρνουν τα εμπορικά κέντρα με την εύκολη πρόσβαση, την εξασφαλισμένη στάθμευση, τη μεγάλη ποικιλία αγαθών και τον συνδυασμό των αγορών με τη ψυχαγωγία θα αποδειχθούν ικανά να κερδίσουν τους καταναλωτές. Εξ άλλου, όπως τονίζουν, η Ελλάδα εμφανίζει σήμερα τη χαμηλότερη αναλογία ενοικιάσιμου χώρου ανά κάτοικο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Από την άλλη πλευρά, οι πολλοί και ισχυροί εμπορικοί δρόμοι που διαθέτει κυρίως η πρωτεύουσα αποτελούν έναν «αντίπαλο» που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμηθεί.

Πέραν των Lamda Development και Sierra-Χαραγκιώνης, η ανάπτυξη εμπορικών κέντρων δείχνει να γοητεύει και άλλους μεγάλους παίκτες της ελληνικής αγοράς real estate. O όμιλος real estate της Πειραιώς προχώρησε στη δημιουργία του City Link στο παλαιό μέγαρο του ΜΤΣ, με ενοικιάσιμο χώρο 65.000 τ.μ. Προς το παρόν λειτουργεί μόνο το πολυκατάστημα Attica, αλλά σύντομα θα τεθούν σε λειτουργία και οι υπόλοιπες χρήσεις (θέατρο, γυμναστήριο, χώροι εστίασης, καφέ, μπαρ κ.λπ.). Παρούσα στην αγορά των εμπορικών-ψυχαγωγικών κέντρων και μάλιστα με δύο αναπτύξεις δηλώνει και η «Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική». Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το εμπορικό κέντρο επί της λεωφόρου Κηφισίας 49 με το μεγαλύτερο μέρος του κέντρου να καταλαμβάνει η γερμανική αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών Media Markt μισθώνοντας 5.400 τ.μ. σε σύνολο 8.800 τ.μ. Το δεύτερο κέντρο της εταιρείας αναπτύσσεται στο Δέλτα Φαλήρου πλησίον του ολυμπιακού γυμναστηρίου του τάε κβον ντο που προορίζεται να μετατραπεί σε συνεδριακό κέντρο. O ενοικιάσιμος χώρος ανέρχεται σε 23.500 τ.μ. με τη Village Roadshow να αποτελεί τον βασικό χρήστη με τη δημιουργία πολυκινηματογράφου 12 αιθουσών, bowling και καφέ. Σύμφωνα με στελέχη της «Μπάμπης Βωβός», η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε νέους τομείς, καθώς μετατρέπεται ουσιαστικά σε επενδυτικό σχήμα. H ανάπτυξη γραφείων πάντως εξακολουθεί να ενδιαφέρει την εταιρεία που κοιτάει σε περιοχές με προοπτικές, όπως η Εθνική Οδός και ο Ελαιώνας.

Στις αρχές του 2006, επίσης, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο Factory Outlet στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ενώ στα τέλη του 2006 θα επαναλειτουργήσει το ιστορικό πολυκατάστημα «Μινιόν» στην οδό Πατησίων. Επίσης, στα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνονται το εμπορικό κέντρο Aegean Park των Sierra-Χαραγκιώνη στον Πειραιά, το εμπορικό κέντρο στον σταθμό του ΗΣΑΠ, επίσης στον Πειραιά, οι εμπορικές χρήσεις στο νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα επιφανείας 51.000 τ.μ. και βέβαια οι εμπορικές χρήσεις των ολυμπιακών ακινήτων. H ένταση του ανταγωνισμού στο λιανεμπόριο θεωρείται δεδομένη και οι εξελίξεις άκρως ενδιαφέρουσες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή