Με αυξήσεις μισθών κατά 7%, δηλαδή διπλάσιο από τον πληθωρισμό, συμφωνήθηκε η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας στον ελλειμματικό και υπερχρεωμένο ΟΣΕ. Μετά από αυτή τη γενναιόδωρη συμφωνία, οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ απέσυραν τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν καταθέσει στα δικαστήρια σχετικά με τα βαγόνια που αποδεδειγμένα έχουν απαγορευμένο αμίαντο ενώ εμφανίζονται αδιάφοροι για σχετική έρευνα που αφορά τα επίσης προβληματικά σκύρα με αμίαντο που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κάποιες σιδηροδρομικές γραμμές.
Την ύπαρξη αμιάντου, που ήταν επτασφράγιστο μυστικό του ΟΣΕ είχε αποκαλύψει η «Κ» στις 17 Ιουλίου και έκτοτε διεξάγεται μια έντονη μάχη παρασκηνίων προκειμένου να «στρογγυλοποιηθούν» τα πορίσματα της έρευνας που αναγκάστηκε να αναθέσει ο ΟΣΕ, στο ΙΓΜΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες από δικαστικές πηγές, υπάρχουν καταγγελίες από τα στελέχη του ΙΓΜΕ αλλά και του υπουργείου Ανάπτυξης για πιέσεις καθώς και αιφνιδιαστικές αλλαγές στη σύνθεση επιτροπών, προκειμένου τα σκύρα του ΟΣΕ να εμφανιστούν «ολίγον ένοχα» ως προς την περιεκτικότητα σε αμίαντο.