ΣΗΜΕΡΑ

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο πληθωρισμός στις χώρες της Ευρωζώνης

Στο 3,4% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο 2005, σημειώνοντας μείωση 0,3% σε σχέση με τον Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας. Στην Ευρώπη των 25 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,2% τον Νοέμβριο, μειωμένος κατά 0,2% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ στην Ευρωζώνη ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,3% και μειώθηκε σε σχέση με τον Οκτώβριο κατά 0,2%. Το τελευταίο δωδεκάμηνο, ο μέσος πληθωρισμός στην Ευρώπη των 25 και στην Ευρωζώνη ήταν 2,2%. Το χαμηλότερο επίπεδο πληθωρισμού τον Νοέμβριο 2005 παρουσίασαν η Φινλανδία (1%), η Πολωνία (1,1%) και η Σουηδία (1,2%), ενώ τον υψηλότερο πληθωρισμό παρουσίασαν η Λεττονία (7,5%), η Μάλτα (4,3%), η Εσθονία (4,0%) και το Λουξεμβούργο και η Σλοβακία (από 3,6%).

Αύξηση 35% στις αγορές μέσω Διαδικτύου

Εντυπωσιακή αύξηση εσόδων, που προσεγγίζει το 30 – 35%, προβλέπεται ότι θα παρουσιάσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με προβλέψεις διεθνών οίκων, όπως η Forrester Research, μόνο στις ΗΠΑ θα δαπανηθούν περί τα 18 δισ. δολάρια για αγορές δώρων μέσω του Διαδικτύου. Αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και στην Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα οι αλυσίδες προϊόντων πληροφορικής και καταναλωτικών ηλεκτρονικών νιώθουν ήδη την πίεση από τη δράση ηλεκτρονικών καταστημάτων του εξωτερικού. Οι καταναλωτές επωφελούνται από τις σημαντικές εκπτώσεις που προσφέρουν πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και τη μεγάλη διαφορά τιμής, ειδικά σε δώρα μεγάλης αξίας. Τα πρώτα στοιχεία για την κίνηση στα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά την περίοδο των εορτών δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στις αγορές βιβλίων, ψηφιακών δίσκων μουσικής (CD) και κινηματογραφικών ταινιών (DVD). H εταιρεία ερευνών Νielseεκτιμά ότι οι αγορές μέσω Διαδικτύου στις τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες είναι αυξημένες κατά 250% έναντι του 2004. Μεγάλη αύξηση, που φτάνει το 40%, παρουσιάζεται και στις αγορές ειδών ένδυσης μέσω Διαδικτύου, ενώ κατά 30% αυξήθηκαν μέχρι σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές παιχνιδιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή